معرفی سوپراسپرت برقی BYD یانگ وانگ U9 +عکس

0

U9 تحت پرچم Yangwang BYD فروخته می شود، یک برند لوکس تر که هدف آن خریداران خودروهای الکتریکی لوکس است. برخلاف شاسی‌بلند U8 ، U9 جاه‌طلبی‌های بیشتری برای پیست دارد و با یک سیستم انتقال قدرت چهار موتوره که 808 کیلووات تولید می‌کند و با یک بسته باتری 100 کیلووات ساعتی همراه است. مسافت 700 کیلومتری (CLTC) را ارائه می‌کند و به U9 اجازه می‌دهد در عرض دو ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.

شرکت بی­ وای ­دی همزمان با دریافت مجوز فروش محصول جدید خود به نام یانگ وانگ U9، تعدادی تصویر از فضای کابین و همچنین مشخصات فنی این خودرو را اعلام کرده است.

یانگ وانگ به عنوان زیرمجموعه پرمیوم بی­ وای ­دی، در آوریل 2023 و در جریان نمایشگاه شانگهای اعلام موجودیت کرد. وظیفه تولید خودروهای گران‌تر از صد هزار دلار به این برند سپرده شده است. محصولات یانگ وانگ از اوایل 2024 هم صادر خواهد شد.

پس از معرفی یک خودروی شاسی ­بلند به نام یانگ وانگ U8 با فرم جعبه‌­ای بدنه و ویژگی‌های جالب عملکردی همچون دور درجا و شناوری در آب، نوبت به معرفی دومین محصول یعنی سوپراسپرت U9 رسیده است.

 برند چینی BYD  خودروی الکتریکی BYD  بررسی BYD  بهترین خودروهای سوپر اسپرت  بهترین خودرو برقی  بهترین خودرو چینی  byd yangwang u9

طراحی یانگ وانگ U8

این سوپراسپرت برقی با درهای پروانه­‌ای و چراغ‌های سرتاسری عقب که براساس اعلام سازنده، تحت تاثیر زبان طراحی این برند یعنی «دروازه زمان و فضا» شکل گرفته، در حقیقت شباهت چندانی به محصول دیگر یانگ وانگ یعنی U8 ندارد.

ابعاد بدنه یانگ وانگ U9 در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها به ترتیب 4.966، 2029، 1.295 و 2.9 متر اعلام شده است. نکته جالب این‌که فاصله بین چرخ‌های این خودرو در محورهای جلو و عقب به ترتیب 1.719 و 1.676 متر اعلام شده، درحالی‌که بدنه روی رینگ‌های 21 اینچی با تایرهای 275/35 و 325/30 استوار شده است.

برای نخستین بار، تصاویری از کابین یانگ وانگ U9 منتشر شده که از وجود سه نمایشگر، روکش‌های چرم و جیر و تریم فیبرکربن خبر می‌­دهد.

مشخصات فنی یانگ وانگ U8

 برند چینی BYD  خودروی الکتریکی BYD  بررسی BYD  بهترین خودروهای سوپر اسپرت  بهترین خودرو برقی  بهترین خودرو چینی  byd yangwang u9

یانگ وانگ U9 براساس پلتفرم e4 بی وای دی شکل گرفته و به چهار موتور برقی با مجموع خروجی 1305 اسب­بخار قدرت، مجهز شده است.

البته باید توجه داشت که یانگ وانگ U9 با وزن خالص 2.475 کیلوگرم، دو برابر سنگین‌­تر از نسل 992 پورشه 911 است. وزن مجاز این خودروی چینی هم 2625 کیلوگرم اعلام شده است، که بسیار عجیب به نظر می­‌رسد. این بدان معنی است، که مجموع وزن سرنشینان و محفظه بار این خودرو نباید فراتر از 150 کیلوگرم باشد.

بی وای دی قبلا، شتاب صفر تا صد و حداکثر سرعت U9 را به ترتیب 2 ثانیه و 300 کیلومتر برساعت اعلام کرده بود.

یانگ وانگ U9 به مجموعه باتری با ظرفیت 100 کیلووات ساعت مجهز شده است، که برد حرکتی 700 کیلومتر (برمبنای CLTC) را برای این خودرو به ارمغان می‌­آورد.

همچون U8، یانگ وانگ U9 نیز به فناوری ییسیفانگ – Yisifang – مجهز شده است. این فناوری هریک از چرخ‌های خودرو را به یک موتور مستقل متصل می‌کند، که علاوه بر مدیریت انتقال گشتاور، وابستگی چرخ به فرمان را کاهش می‌دهد و حتی امکان دور زدن 360 درجه را برای خودرو فراهم می‌کند. سیستم تعلیق DiSus-X با قابلیت حرکت روی سه چرخ، از دیگر ویژگی‌های فنی یانگ وانگ U9 به‌شمار می‌­آید.

قیمت یانگ وانگ U8

بی وای دی قصد دارد یانگ وانگ U9 را از سال آینده و با قیمت گران‌تر از یک میلیون یوان (140 هزار دلار) ، به خط تولید بفرستد.

گذشته از های فای A و زیکر 001 FR، یانگ وانگ U9 از رقیب اصلی خود یعنی گک آیون هایپر SSR هم نیرومندتر است. هایپر SSR با وزن 1.99 تن، به سه موتور برقی با مجموع قدرت 1225 اسب‌­بخار و باتری 74.69 کیلووات ساعت مجهز شده است و می‌­تواند تا 250 کیلومتر برساعت به حرکت خود ادامه دهد.

محصول بعدی یانگ وانگ، یک سدان به نام U6 با قیمت حدودی صد هزار دلار است که سال آینده رونمایی خواهد شد.

مترجم : باما
منبع : kolesa.ru

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.