رونمایی خودرو وارداتی KIA K۵ یا اپتیما ۲۰۲۳ +عکس و مشخصات

0

کوشا خودرو طی مراسمی از سدان جدید کیا K۵ رونمایی کرد. کیا کی۵ تمامی ارزش های اپتیما مانند تجهیزات خوب، رانندگی راحت و مجموعه ای کامل از امکانات ایمنی را همراه خود دارد. از منظر طراحی نیز که با یک سدان بسیار زیبا و متفاوت روبرو هستیم.

خودرو وارداتی کیا K۵ یا همان اپتیما ۲۰۲۳ برای خبرنگاران معرفی و رونمایی شد.

در مراسمی خودرو وارداتی کیا K۵ یا همان اپتیما ۲۰۲۳ در محل نمایشگاه مرکزی شرکت کوشا خودرو رونمایی و معرفی شد.

یکی از مدیران کوشا خودرو، قیمت خودرو کیا k۵ که به دست مصرف کننده نهایی می رسد را کمتر از ۳ میلیارد تومان اعلام کرد. البته هنوز این خودرو وارد سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی برای عرضه نشده است.

رونمایی خودرو وارداتی KIA K۵ یا اپتیما ۲۰۲۳ +عکس و مشخصات

مشخصات فنی کیا

کیا مجهز به یک پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر خطی MPI از نوع DOHC-Dual CVVL بوده که حداکثر توان این موتور ۱۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۹۶ نیوتون متر است؛ البته در بازار های جهانی نسخه های قوی تر و البته فول تر هم دارد اما با توجه به محدودیت های قیمتی واردات خودرو، این فول ترین نمونه ای است که می توان به بازار ایران وارد کرد.

خودرو K۵ به گیربکس اتوماتیک شش سرعته مجهز است و طول، عرض و ارتفاع آن به ترتیب ۴۹۰۵، ۱۸۶۵ و ۱۴۴۵ میلی متر می باشد. ظرفیت صندوق عقب در اپتیما ۲۰۲۶ نیز ۴۵۳ لیتر اعلام شده است.

سیستم تعلیق جلو در خودرو کی ۵ مک فرسون و سیستم تعلیق عقب مولتی لینک است و این خودرو با رینگ آلومینیومی به سایز ۱۷ عرضه خواهد شد.

خودرو کیا K۵ به سیستم فرمان MDPS(فرمان کمکی برقی) مجهز شده و مکانیزم غربیلک و ستون فرمان تلسکوپی جمع شونده قابل تنظیم است.

سیستم ترمز در جلو و عقب بصورت دیسکی و ضد قفل است و سیستم ترمز دستی در خودرو مورد اشاره از نوع پدالی می باشد.

در خصوص سیستم های ایمنی در کی ۵ می توان به هشدار تنظیم نبودن و کم بودن میزان فشار هوای درون تایر TPMS، کمربند ایمنی پیش کشنده از نوع ELR راننده و سرنشین جلو، کیسه هوای ایمنی راننده و سرنشین جلو اشاره کرد.

کیا K۵ همچنین از هشدار باقی ماندن سوییچ در زمان ترک خودرو، آلارم دزدگیر، سیستم ضد سرقت ایموبلایزر و قفل کودک برای درب های عقب به عنوان سیستم های رفاهی این خودرو بهره می برد.

آینه های جانبی برقی به همراه گرم کن برقی، شیشه بالابر راننده و سرنشین جلو و عقب برقی، چراغ های نور بالا و نور پایین از نوع هالوژن، چراغ روشنایی روز و مه شکن جلو و عقب نیز از دیگر امکانات این خودرو معرفی شده است.

رونمایی خودرو وارداتی KIA K۵ یا اپتیما ۲۰۲۳ +عکس و مشخصات

از امکانات کیا کوشا خودرو می توان به مواردی همچون دو عدد کیسه هوا، اتولایت، ترمز ضد قفل، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، سیستم مدیریت پایداری خودرو، سیستم پایش فشار باد تایرها، مالتی مدیا، کروز کنترل اتومات، فرمان با کلیدهای کنترلی، دوربین دنده عقب، اندروید اتو و اپل کارپلی، فرمان چرمی، رینگ های ۱۷ اینچی و… اشاره کرد.

رونمایی خودرو وارداتی KIA K۵ یا اپتیما ۲۰۲۳ +عکس و مشخصات

قیمت کیا

کوشا خودرو هنوز قیمت کیا وارداتی مدل ۲۰۲۳ را اعلام نکرده، ولی با توجه به قیمت این خوردو در بازار جهانی تصور می کنیم که قیمتی در حدود ۳ تا ۳.۲ میلیارد تومان از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شود.

یادآور می شود که در حال حاضر خودروهای کیا از سوی شرکت کوشا خودرو وارد کشور و عرضه می شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.