علت کم و زیاد شدن نور چراغ‌های خودرو چیست؟

0

ممکن است گاهی با خود فکر کنید که علت کم و زیاد شدن نور چراغ ماشین چیست و با توجه به اهمیت این نور در هنگام رانندگی به بررسی دلایل نوسان نور چراغ خودرو بپردازید. اولین اقدام رانندگان هنگام بررسی مشکلات مربوط به چراغ، بررسی لامپ‌ها است. اتصال شل لامپ باعث کاهش نیروی ورودی به لامپ خواهد شد و یا ممکن است عمر مفید لامپ به پایان رسیده باشد که در این صورت نیاز به تعویض دارد. به طور معمول کاهش نور چراغ ماشین و یا خاموش شدن آن دلایل مختلفی دارد و در ادامه مطلب یک لیست کامل از دلایل خرابی و یا کاهش نور چراغ خودرو ارائه خواهیم داد.

آموزش مکانیک خودرو آموزش مکانیک و برق خودرو آموزش نکات فنی خودرو آموزش عیب یابی خودرو آموزش تعمیر خودرو آدرس تعمیرگاه های تهران دانستنی های فنی خودرو آموزش برق خودرو آموزش برق پژو 206 آموزش برق خودرو سمند دلیل سوختن لامپ خودرو سوختن لامپ پراید علت سوختن لامپ مه شکن 206 علت سوختن لامپ های led

دلایل کم و زیاد شدن نور چراغ‌های ماشین

دلیل اصلی این است که اتصالات ضعیف، ناسازگار یا متناوب ممکن است با ایجاد و قطع متناوب مدارها باعث سوسو زدن شوند. این در درجه اول در اتصالات بدون لحیم اتفاق می افتد و بعید است در لحیم کاری رخ دهد.

  • وجود یک مشکل در جریان الکتریکی
  • عدم اتصال درست سیستم داخلی ماشین به چراغ‌های جلو
  • وجود لوازمی که انرژی بسیاری مصرف می‌کنند
  • دینام بد
  • آسیب به سیم
  • قدیمی بودن لنز چراغ‌های جلو

آیا کم و زیاد شدن نور چراغ می‌تواند نشانه خرابی سیستم برق خودرو باشد؟

قطعاً بله، یکی از علائم خرابی سیستم برق کم و زیاد شدن نور چراغ خودرو است. ماشینی که از نظر شارژ باتری و برق باتری ضعیف است نور چراغ کم‌تری نسبت به حالت استاندارد دارد. این مسئله زمانی که سایر بخش‌های برقی ماشین در حال کار کردن هستند شدیدتر است و ممکن است مشکلات زیادی هنگام رانندگی و به ویژه در شب ایجاد کند.

چه زمانی باید چراغ‌های خودرو تعویض شوند؟

آموزش مکانیک و برق خودرو عیب یابی برق خودرو آموزش برق خودرو آموزش تنظیم برق خودرو قطع شدن چراغ دنده عقب علت قطع شدن چراغ ترمز قطع شدن چراغ جلو پراید جعبه فیوز پراید تعویض فیوز چراغ جلو سمند فیوز چراغ ترمز 206 فیوز چراغ جلو پراید

در بازار انواع مختلفی از چراغ جلو وجود دارد اما وسایل نقلیه از چراغ جلوی خاصی استفاده می‌کنند. برخی خودروها تنها دو چراغ جلو دارند اما در برخی چهار چراغ جلو دیده می‌شود. برای دید کافی از جاده لازم است که تمامی چراغ‌ها به اندازه کافی قدرت نوردهی داشته باشند. گاهی اصلاً نیازی به تعویض چراغ نیست و تنها کافی است آن را تمیز کنید با این حال لازم است بعد از مدتی نسبت به تعویض چراغ خودرو اقدام کنید.

به طور معمول وقتی از چراغ بیش‌تر استفاده شود زودتر خراب شده و یا می‌سوزد. طول عمر چراغ و لامپ ماشین توسط شرکت سازنده به میزان مدت ساعت روشن بودن درجه‌بندی شده است و لامپ ماشین را تنها زمانی که سوخته است و یا روشنایی پیشین را ندارد باید عوض کنید. لامپ کپسولی جلو را باید با یک لامپ کپسولی با دوام و کیفیت بالا عوض کرده و بهتر است لامپ‌های کپسولی جلو، عقب و ترمز را همزمان عوض کنید چون همه به یک اندازه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً عمر یکسانی دارند. نکته مهم این است که چراغ‌های ماشین به همان اندازه که برای ایمنی سرنشینان اهمیت دارند در رفاه حال آنان نیز موثر بوده و کمک زیادی به آسودگی خیال هنگام رانندگی خواهند کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.