معرفی خودرو کیا اپتیما 2025

0

Kia K5 یا کیا اپتیما یک ظاهر طراحی به روز شده و فناوری جدید در داخل آن است.

پس از دریافت تنبل‌ترین رفرش تا به امروز برای مدل سال 2024 ، کیا K5 2025 با فیس لیفت جدیدی در کره جنوبی رونمایی شد که تقریباً به طور قطع در آینده نزدیک برای خودروهای بازار ایالات متحده اعمال خواهد شد.

جدیدترین مدل کیا اپتیما، قیمت رقابتی و طراحی خلاقانه دارد. این محصول برای بازار کره جنوبی، ۲۰ هزار دلار قیمت‌گذاری شده است.

 آپشن های کیا اپتیما  قیمت کیا اپتیما  مشخصات فنی کیا اپتیما  مشخصات کیا اپتیما  قیمت کیا اپتیما JF  معایب و مزایای کیا اپتیما  محصولات جدید کیا موتورز  دنیای خودرو  مجله خودرو  KIA K5  kia optima

کیا اپتیما در کلاس سدان، برای رقابت با تویوتا کمری و هوندا آکورد عرضه می‌شود. باتوجه به فروش بسیار خوب سدان‌های ژاپنی در سراسر جهان، اپتیما تلاش می‌کند با قیمت پایین‌تر و امکانات بیشتر، مشتری جذب کند. این خودرو برای بسیاری کشورها با نام K5 فروخته می‌شود.

اولین اپتیما سال ۲۰۰۰ رونمایی شد و حالا با نسل پنجم به تولید ادامه می‌دهد. این مدل با هیوندای سوناتا، مشخصات فنی مشترک دارد اما طراحی اسپرت‌تر و جوان‌پسندتر از رقیب هم‌وطن ارایه می‌کند. طی سال‌ها اخیر، حالت عجیب و ساختارشکن در سوناتا باعث شده است، توجه بازار جهانی به اپتیما بیشتر شود. حالا با رونمایی از مدل ۲۰۲۵، اپتیما هم چراغ‌های فانتزی , طرح خلاقانه ارایه می‌کند.

روشنایی روز (Daylight) در طراحی اپتیما جدید، نقش مهمی دارند. حالت بوم‌رنگی و سه‌گانه در این بخش، کاملا تازگی و البته تفاوت جزئی با نسخه ۲۰۲۳ را نشان می‌دهد. جلوپنجره، دماغ ببر (Tiger nose) که بیش از ۱۲ سال روی مدل‌های مختلف اپتیما دیده شده است را با به‌روزرسانی کرده و البته با ابعاد کوچک‌تر ارایه می‌کند. در مدل ۲۰۲۵، سپر جلو هم تغییرات مهم دارد و حالا، فضای خالی بیشتر برای عبور هوا، همراه ادوات پلاستیک دیده می‌شود.

در عقب نیز، چراغ‌ها تغییر کرده‌اند. پیوستگی برای این قسمت، قبلا هم وجود داشت اما حالا کشیدگی به سمت پایین و حالت بوم‌رنگی هم اضافه شده است. برای مدل ۲۰۲۵، حفره‌های پشت چرخ عقب، حذف شده‌اند و سپر نیز، طرح جدید دارد. همچنین خریدار K5 جدید می‌تواند چرخ‌های ۱۶ تا ۱۹ اینچ نیز سفارش دهد.

 آپشن های کیا اپتیما
 قیمت کیا اپتیما
 مشخصات فنی کیا اپتیما
 مشخصات کیا اپتیما
 قیمت کیا اپتیما JF
 معایب و مزایای کیا اپتیما
 محصولات جدید کیا موتورز
 دنیای خودرو
 مجله خودرو
 KIA K5
 kia optima

K5 در حال حاضر یک کابین خوب دارد، اما این فیس لیفت 2025 دو نمایشگر منحنی دارد که جایگزین گیج های آنالوگ مدل فعلی می شود. کیا اشاره می کند که صفحه نمایش خدمات پخش مختلفی را ارائه می دهد، اما ما پیش بینی نمی کنیم که این ویژگی به مدل مخصوص ایالات متحده منتقل شود. با عرض پوزش، دوستداران نتفلیکس. از دیگر موارد اضافه شده می توان به انتخابگر چرخ دنده جدید برای جایگزینی گریپ t و سنسور اثر انگشت جدید اشاره کرد. حتی دوربین های جلو و عقب هم وجود دارند که می توانند در صورت تصادف فیلم برداری کنند.

این تصاویر یک K5 تریم بالاتر را با صندلی‌های چرمی روکش دار نشان می‌دهند که دارای گرمکن و تهویه هستند. حتی صندلی های عقب گرمکن هم وجود دارد. کیا برای آرام‌تر نگه داشتن کابین در سرعت‌های بالا، صدای خاموش‌کننده بیشتری اضافه کرده است

در کابین، نمایشگرهای روی داشبورد، کاملا یک‌دست هستند و برای مدل ۲۰۲۵، کمی خمیدگی به سمت راننده وجود دارد. زیر خروجی‌های تهویه مطبوع، پنل لمسی اضافه شده است تا کنترل امکانات خودرو، ساده‌تر و زیباتر شود. بخش مربوط به جالیوانی و کنسول میانی، تفاوت مهمی با نسخه ۲۰۲۳ ندارد؛ اما طراحی صندلی‌های و تودری‌ها، بهبود یافته است. حسگر اثر انگشت روی دستگیره برای ورود به خودرو، یکی از امکانات جالب اضافه شده به مدل ۲۰۲۵ محسوب می‌شود. کیفیت دوربین‌ها، نمایشگر اطلاعات روی شیشه (head-up display) و سیستم صوتی نیز بهبود چشمگیر خواهند داشت.

در کره، مدل پایه مجهز به موتور ۲ لیتر تنفس طبیعی با قدرت ۱۶۰ اسب بخار و گشتاور ۱۹۶ نیوتن‌متر تولید می‌شود. سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این مدل با گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته، ۱۰ تا ۱۱ ثانیه زمان می‌برد و میانگین مصرف سوخت، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.

کیا K5 بازار امریکا و اروپا، موتور ۱/۶ لیتر توربوشارژ با قدرت ۱۸۰ اسب بخار و گشتاور ۲۶۵ نیوتن‌متر دارد تا بتواند در زمان ۷ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. همچنین نسخه دو دیفرانسیل GT لاین با موتور ۲/۵ لیتر توربوشارژ، قدرت ۲۹۰ اسب بخار و گشتاور ۴۲۲ نیوتن‌متر نیز عرضه می‌شود. قوی‌ترین K5، در زمان ۵/۵ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد.

مدل ۱۶۰ اسب بخار کیا K5 در کره جنوبی، ۲۰,۵۰۰ دلار قیمت‌گذاری شده است. نسخه‌ی مجهز به موتور ۱/۶ لیتر توربو همراه امکانات ویژه بازار امریکا، ۲۶ هزار دلار قیمت دارد. برای قوی‌ترین پیشرانه از سری GT لاین، هزینه خرید ۳۳ هزار دلار است.

Kia mentions several engines for the facelifted K5, not all of which will be available in the US

The 1.6-liter turbocharged four-cylinder should still serve as the base engine with 180 horsepower, but the 2.0-liter naturally aspirated four-pot with just 160 hp isn’t expected to come stateside. Ditto for the K5 Hybrid or LPI (Liquid Propane Injection) model. There is no mention of the K5 GT with its 290-hp 2.5-liter turbocharged engine.

Kia released the K5 for the 2021 model year, replacing the established Optima in the process. Four years seems like an adequate timeline for this kind of update, and we eagerly await more US-specific details.

منبع:پدال

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.