درمان فوری یبوست با این اقدامات در خانه

0

یبوست یکی از بیماری های مزمن می باشد و می تواند مشکلات بی شماری برای شما عزیزان به همراه داشته باشد از این رو نیاز است تا اطلاعاتی در مورد درمان فوری یبوست تا بتوانید از تاثیرات بدی که این مورد بر روی بدن شما می گذارد در امان بمانید.

 درمان یبوست
 مجله سلامت
 مجله دانستنی ها
 طب سنتی
 درمان طبیعی و خانگی
 خواص آویشن

تکنیک های ساده برای درمان فوری یبوست

درمان کردن یبوست می تواند زندگی را برای فرد راحت تر نماید از این رو نیاز است تا با ساده ترین درمان های خانگی و طب سنتی آشنا باشید. در واقع این درمان ها به شما کمک خواهند کرد تا کم تر از مواد شیمیایی و دارو ها استفاده کنید و در نهایت فوری یبوست خود را از بین خواهید برد و دیگر دچار بیماری هایی که با ادامه دار شدن یبوست برایتان ایجاد می شود رو به رو نخواهید شد. اگر چنانچه بعد از این که این درمان ها را امتحان کردید و یبوست شما بهبود پیدا نکرد بهتر است با متخصص در این زمینه مشورت کنید تا برای شما دارو های مورد نیاز تان تجویز شود.

نوشیدن آب بیش تر

اگر دچار یبوست شده اید و نمی دانید باید چه کاری را انجام دهید ساده ترین راه برای شما این است که استفاده روزانه از آب را در بدن خود افزایش داده تا بدن شما دهیدراته نشده و بتوانید یبوست خود را به صورت فوری درمان نمایید. نوشیدن آب کمک می کند تا مدفوع شما ملایم تر شده و دفع آن راحت تر خواهد شد از این رو سعی کنید نوشیدن آب را از رژیم غذایی تان حذف نکنید.

افزایش فیبر

سعی کنید در رژیم غذایی خود فیبر را افزایش دهید زیرا فیبر ها برای دستگاه گوارش اهمیت بالا تری دارند و باید بدانید که فیبر ها می توانند از بروز مشکلاتی مانند سرطان روده را به کاهش می دهد. از مهم ترین منابع فیبری که می توانید وارد رژیم غذایی تان نمایید می توان به میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات اشاره کرد. فیبر ها نیز منجر به نرم تر شدن مدفوع می شوند و حرکات منظم روده را به شدت افزایش خواهند داد.

ورزش کردن

از دیگر روش هایی که می تواند به کاه یبوست شما کمک کند ورزش کردن می باشد. در واقع ورزش کردن به بدن شما کمک می کند تا تحرک بیش تری داشته باشید و همچنین ماهیچه های روده تقویت می شوند و حرکت های منظم تری خواهند داشت. یادتان باشد که حتی استفاده از یک پیاده روی ساده نیز می تواند تاثیرات مفیدی بر روی این مورد داشته باشد و یبوست شما به سرعت درمان خواهد شد.

استفاده از ملین ها

برخی از مواد طبیعی مانند آلو، بذر کتان، آلوئه ورا و یا بابونه و نعنا جزئی از ملین های طبیعی به حساب می آیند و معمولا افراد زیادی با استفاده از یک مورد از این ملین های طبیعی می توانند مشکل خود را رفع کرده و به راحتی به ادامه زندگی شان خواهند پرداخت ولی یادتان باشد که بدن شما نباید به این ملین ها عادت نماید در غیر این صورت نمی توانید به راحتی یبوست خود را درمان کنید و هر بار برای دفع مدفوع خود نیاز به این ملین ها خواهید داشت.

داشتن برنامه اجابت مزاج

سعی کند برنامه خاصی برای اجابت مزاج داشته باشید و روزانه در زمان های مشخصی به سرویس بهداشتی بروید. در واقع این کار شما می تواند بدنتان را آموزش دهد تا در این ساعات دفع داشته باشید و یبوست شما با این روش به مرور کاهش پیدا خواهد کرد. در این میان یادتان باشد که زمان اجابت مزاج خود را به تعویق نیندازید. در واقع این کار شما منجر به سفت و سخت تر شدن آن می شود و در دفع آن به مشکلات زیادی بر خواهید خورد.

استفاده از دارو های بدون نسخه

ملین های دارویی در داروخانه ها موجود می باشند و شما می توانید به راحتی از آن ها استفاده کرده و این دارو ها شامل فیبر های زیادی می باشند که به درمان یبوست کمک زیادی می کنند و در این میان باید یادتان باشد که قبل از استفاده از هر دارویی باید با متخصص و یا دارو ساز مشورت نمایید.

درمان های طب سنتی

در طب سنتی یک سری از روش های خاصی برای درمان فوری یبوست وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن ها مشکل یبوست خود را در خانه سریعا از بین ببرید. در ادامه اطلاعاتی در مورد این روش های درمانی به شما عزیزان خواهیم داد.

آب گرم و عسل

اگر یبوست دارید در این روش درمانی به شما توصیه می شود تا روزانه آب گرم بیش تری بنوشید. در واقع این کار حرکت های روده را تسهیل خواهد کرد و اگر بتوانید روز خود را با یک لیوان آب گرم و عسل شروع کنید بسیار خوب خواهد بود.

استفاده بیش تر از خرما

خرما نیز یکی از ملین های طبیعی می باشد و استفاده از آن در درمان فوری یبوست بسیار خوب خواهد بود و در طب سنتی به این مورد اشاره های زیادی شده است. می توانید برای دفع راحت تر صبح ها به صورت ناشتا چند عدد خرما میل کنید و یا حتی می توانید ان را با مقداری شیر گرم میکس نمایید.

ماساژ دادن شکم

از دیگر روش هایی که در این میان به شما کمک خواهد کرد تا یبوست خود را در خانه درمان کنید ماساژ دادن می باشد. در واقع ماساژ دادن شکم می تواند به حرکات روده ای کمک کرده و در درمان یبوست موثر خواهد بود. برای استفاده از این روش باید شکم خود را به صورت دایره ای و منظم ماساژ دهید تا بتوانید بعد از چند دقیقه نتیجه ان را مشاهده کنید.

استفاده از گیاهان

طب سنتی استفاده از گیاهان را برای از بین بردن یبوست بسیار توصیه می کند. در واقع بسیاری از گیاهان هستند که برای درمان این مشکل بسیار خوب می باشند و استفاده از آن ها می تواند مشکل شما را فوری از بین ببرد و شما دیگر نیازی به استفاده از دارو های شیمیایی نخواهید داشت. این گیاهان شامل برگ گزنه، بابونه، آویشن، زیره سبز، ریحان، خاکشیر و دارچین می باشد و استفاده از آن ها به صورت دمنوش بسیار خوب خواهد بود.

عصاره های گیاهی نیز در این زمینه بسیار خوب می باشند و در این زمینه شما می توانید از عصاره آلو نیز استفاده کنید و یادتان باشد که این مورد در ۹۹ درصد از افراد جواب می دهد و به سرعت یبوست آن ها رامان خواهد شد و دفع مدفوع راحت تر خواهد بود.

تغییراتی در رژیم خود

در طب سنتی برای درمان شدن یبوست افراد توصیه شده است تا رژیم غذایی شان تغییر کند. در واقع این تغییرات بدین صورت می باشد که این افراد از فیبر های بیش تری استفاده کنند و استفاده از سبزیجات و میوه ها را افزایش دهند زیرا این روش ها می توانند در لخته سازی مدفوع و یبوست بسیار موثر باشند و همچنین از چیا و برنج خام نیز می توانید به عنوان مکمل های فیبری استفاده کنید. سعی کنید در رژیم غذایی خود بیش تر از روغن های گیاهی استفاده کنید و این روغن ها شامل روغن زیتون و روغن کنجد می باشد و بهتر است استفاده از روغن های حیوانی را به شدت کاهش دهید.

همانطور که می دانید پیشگیری کردن از بیماری ها می تواند هزینه ای کم تر با خود به همراه داشته باشد از این رو نیاز است تا بدانید که با پیشگیری کردن از برخی از بیماری ها نیز امکان پذیر نمی باشد و از یک سنی به بعد امکان بروز آن ها چندین و چند برابر خواهد شد مخصوصا اگر در خانه و خانواده خود فردی به یک بیماری خاص مبتلا باشد.

منبع : آرگا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.