مشخصات تسمه تایم جک جی 3 | بهترین تسمه تایم و زمان تعویض آن

0

امروز میخواهیم به بررسی تسمه تایم جک j3 و کارکرد آن در این اتومبیل چینی بپردازیم. نحوه تعویض این قطعه را براساس علائم خرابی آن بهتون میگیم و بهترین مارک تسمه تایم این خودرو را معرفی می نمائیم.

مشخصات تسمه تایم جک جی ۳:

امکانات چانگان CS35 قیمت چانگان CS35 مشخصات چانگان CS35 معایب چانگان CS35 مصرف سوخت چانگان CS35 قیمت جک J3 مشخصات جک J3 معایب جک J3 مقایسه خودرو مشاوره خرید خودرو

جک j3 یکی دیگر از مدل های شرکت جک چین می باشد که از سال 1391 تا 1393 در بازار خودرو ایران وجود دارد.یکی از قطعات پرمصرف یدکی این ماشین،تسمه تایم خودرو می باشد که با وجود آن روی عملکرد خودرو تاثیرگذار می باشد.

وظیفه تسمه تایم جک j3 ارتباط و هماهنگی بین میل لنگ و میل سوپاپ می باشد که سرعت گردش آن توسط تسمه انتقال قدرت صورت می گیرد.

همه اینکارا بخاطر انتقال نیرو و حرکت دادن پیستون ها می باشد که آن به وسیله تسمه تایم حرکت می نماید. تایم جک 3 باعث می شود تا افزایش راندمان کلی عمل احتراق در داخل محفظه موتور خودرو ایجاد نماید. زمانبندی باز و بست شدن سوپاپ هوا و سوپاپ دود از دیگر نقش های تسمه تایم خودرو می باشد.

تسمه تایم خودرو چهار مرحله دارد که شامل مکش، تراکم، احتراق و تخلیه گاز می باشد که توسط این قطعه کنترل می شود. این تسمه ها بصورت وارداتی می باشند اما مدل های تقلبی و طرح زیادی در ایران وجود دارند که جای اصلی به فروش می رسانند.

بنابراین در هنگام خرید حتما باید تشخیص تسمه های اصلی از تقلبی را بدانید تا سلامت خودرو شما تضمین شود.تسمه های وارداتی اصلی از مواد عالی تولید می شود اما طرح ها مشخص نیست که از چه موادی برای ساخت استفاده می کنند. درست است که تسمه ها الاستیکی هستند اما جنس خوب آنها مقاومت بالا در برابر اصطکاک کشیدگی و پارگی دارند.

به رحال چون در سیستم احتراق موتوری قرار دارد پس از اتمام تاریخ انقضاء تسمه تایم باید هرچه سریع تر برای تعویض اقدام نمود.

تعویض تسمه تایم جک j3:

 مشخصات جک J3
 آپشن های جک S3
 امنیت جک جی 3
 بهترین تسمه تایم جک J3
 زمان تعویض تسمه تایم جک J3
 انواع تسمه خودرو
 تعویض تسمه تایم جک J3
 زمان تعویض تسمه تایم

زمان تعویض تسمه تایم جک j3 بستگی به طول عمر آن دارد که بین 60 الی 80 هزار کیلومتر کارکرد می باشد. این عدد بستگی به جنس تسمه،برند و حتی نوع رانندگی دارد که دارای اهمیت است. در صورت عدم اهمیت به این موضوع و پاره شدن تسمه تایم،خسارت مالی و… رخ می دهد.زمانی که تسمه تایم پاره شود دیگر خودرو استارت نمیخورد و مشکلات آن زیاد است.

اینم بگم قبل از پاره شدن تسمه تایم،باید علائم خرابی تسمه تایم بدانیم.یکی از این علائم خرابی دندانه های تسمه می باشد و حتی شما با ظاهر تسمه که دچار ترکیدگی می باشد می توانید تشخیص دهید.اگر فنی نیستید به هیچ عنوان دست به کاپوت نزنید و زنگ بزنید به امداد یا مکانیک تا بیایند درست کنند.این برای زمانی است که شما وسط جاده گیر کردید ولی اگر شما متوجه علائم هستید میخواهید تسمه عوض کنید.

بهترین تسمه خودرو چینی:

بطور کلی بهترین مارک تسمه تایم جک j3 در بازار تهران می باشد که به شرح ذیل است:

  • تسمه سانلی
  • تسمه دانگیل
  • دانلوپ کره
  • تسمه پاور گریپ
  • تسمه جک چینی
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.