آسیب‌های ناشی از رانندگی با چراغ سوخت روشن چیست؟

0

چه عواملی در مسافت قابل پیمایش با چراغ سوخت روشن موثر هستند؟

تا اینجا جدول مسافت قابل پیمایش با چراغ بنزین روشن در خودروهای مختلف را بررسی کردیم. لازم است تاکید کنیم که اعداد فوق تقریبی هستند. در کنار نوع خودرو، مدل آن و همچنین سلامت فنی ماشین هم روی میزان مصرف سوخت آن تاثیرگذار هستند. طبیعی است که یک خودرو مدل 90 در مقایسه با یک ماشین صفر مدل 1402، مصرف سوخت بیشتری خواهد داشت. علاوه بر آن نباید مشکلات فنی احتمالی در سیستم سوخت رسانی، سنسورها و سایر بخش‌های پیشرانه ماشین را نیز نادیده گرفت.

موضوع مهم بعدی، وضعیت ترافیک در معابر است. تجربه نشان می‌دهد که هر چه سرعت خودرو بیشتر باشد، میزان مصرف سوخت آن کاهش پیدا می‌کند. بنابراین شما می‌توانید مسافت قابل پیمایش با چراغ سوخت روشن خودروها در جدول فوق را برای رانندگی در جاده‌های بین شهری تا 20 درصد افزایش دهید. این در حالی است که در کلان شهری مانند تهران به‌خصوص در زمان‌های اوج ترافیک، باید تا 20 درصد مسافت قابل پیمایش با چراغ اخطار کمبود سوخت خودرو را کمتر کنید.

آسیب‌های ناشی از رانندگی با چراغ سوخت روشن چیست؟

باید توجه داشته باشید که ساده‌ترین مشکل رانندگی با چراغ بنزین روشن، ایستادن کنار جاده و تلف شدن وقت شماست. بعضا اگر بنزین خودروی شما در یک جاده با سرعت بالا تمام شود، ماشین خاموش خواهد شد. به این ترتیب سرعت ماشین شما به‌یکباره افت شدیدی پیدا می‌کند. این در حالی است که سایر خودروها با سرعت در حال تردد هستند. این اتفاق در صورت بی‌احتیاطی راننده می‌تواند تبعات سنگینی به‌دنبال داشته باشد.

امکانات تیوولی سانگ یانگ تیوولی پمپ بنزین تیوولی تعمیرات تخصصی تیوولی قیمت تیوولی تعمیرات تخصصی تعویض فیلتر تعویض فیلتر بنزین زمان تعویض فیلتر بنزین فیلتر بنزین چیست قیمت فیلتر بنزین روشن شدن چراغ فیلتر بنزین افزایش شتاب خودرو شتاب خودروهای کره ای دفترچه راهنمای تیوولی

علاوه بر آن مشکلات فنی در اثر رانندگی با چراغ سوخت روشن نیز گریبان‌گیر خودروی شما خواهد شد. به‌دلیل وجود ناخالصی در بنزین، همواره انتهای باک سوخت، مقدار زیادی رسوب جمع می‌شود. وقتی سطح بنزین باک کاهش می‌یابد، احتمال دارد که رسوبات به سمت پمپ بنزین و سیستم سوخت‌رسانی حرکت کند. این موضوع حتما باعث آسیب دیدن قطعات خودرو می‌شود. ضمن اینکه فیلتر سوخت هم خیلی سریع‌تر از موعد مقرر نیاز به تعویض پیدا می‌کند.

نکته بعدی اینکه با کاهش سطح سوخت درون باک، پمپ بنزین برای مکش و هدایت سوخت به سمت موتور باید فشار بیشتری را متحمل شود. وقتی پمپ برای زمان طولانی در این شرایط کار کند، داغ می‌شود. این اتفاق احتمال خرابی پمپ بنزین خودرو را نیز تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.