مشکل گرد کردن میل سوپاپ پژو پارس چیست ؟

0

مشکل گرد کردن میل سوپاپ در پرشیا ؟

پرشیا مدل 87 دارم که حدودا 50 هزار کارکرد داره و ماشین تقریبا صفر می باشد در اکثر پرشیاها و 405 واشر در سوپاپ خراب میشه و کمی روغن ریزی وجود داره که من به علت کمی روغن ریزی در موتور ماشین یک عدد واشر فابریکی قدیمی پیدا کردم که تعویض کنم .

پیش یکی از آشنا ها که مکانیک بود رفتم و زمانی که در سوپاپ رو باز کرد متوجه شد که میل سوپاپ یک عدد از بادامکی هاش تقریبا از حالت تخم مرغی به گرد تبدیل شده بود و برای دریچه دود بود مابقی بادامکی ها نیز کروم روی آنها رفته و در حال کچل شدن بودند که با هماهنگی یک عدد میل سوپاپ دلوندرا فولادی انداخت در ضمن 2 عدد از نعلبکی هایش نیز کچل شده بود که تعویض شد و پس از شیم گیری موتور بسته شد .

حالا برای مکانیک و بنده چند سوال پیش آمده که هنوز کسی نتوانسته پاسخی به آن بدهد میخواستم بدونم اساتید محترم چه نظری در این رابطه دارند ؟
علت این که این مشکل پیش آمده چه چیزی میتواند باشد ؟

و اینکه چرا یکی از بادامکها به این مشکل خورده ؟

حتی چند مکانیک جواب درستی ندادند که علت چیست ؟

علت این ایراد از دو مورد میتونه باشه اول سفت بودن شیم گیری و دیگری خراب بودن اویل پمپ و لوله روغن بالای میل سوپاپ

ممكن است لوله پاشش روغن در آن قسمت گرفتگي داشته باشه.

ولی مشگلی در این 2 مورد که فرمودین دیده نمیشد و ظاهر سالم و بدون گرفتگی و پر از روغن بودند .

آیا میتونه این گرفتگی در یک بازه زمانی خاص بوده باشه منظورم اینه که آیا امکان داره لوله گرفته بشه و بخودی خود باز بشه و دوم اینکه اگه اویل پمپ مشگل داشته باشه چراغ روغن روشن میشه درست میگم ؟

و بعد اینکه چرا باید 7 عدد بادامکی دیگر نیز کروم روی آنها از بین رفته ودر حال سایش بودند ؟

آیا علت میتونه مشگل روغن باشه منظورم جنس روغن هست ؟

مشکل میتونه از اویل پمپ یا گرفتگی توری اویل پمپ یا کانال های انتقال روغن یا ریل روغن باشه .ولی به احتمال زیاد از کم بودن فشار روغن هست که به مرور زمان باعث خوردگی بادامک ها شده است .

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.