نور پایین ماشین باید اشیا را از چند متری مشخص کند؟

0

نور پایین اتومبیل باید اشیا را از چند متری مشخص نماید؟ این یکی از نمونه سوالات آیین نامه از آزمون‌ های اصلی می‌ باشد که شما می‌ توانید پاسخ آن را در ادامه همین مطالب مطالعه فرمایید.

نور پایین اتومبیل باید اشیا را از چند متری مشخص نماید

نور پایین اتومبیل باید اشیا را از چند متری مشخص نماید؟

  1. ۳۵ متری
  2. ۵۰ متری
  3. ۱۰۰ متری
  4. ۱۵۰ متری

پاسخ صحیح گزینه ی ۱ یعنی ۳۵ متری، می باشد

تجهیزات وسایل نقلیه موتوری

طبق ماده ۵۵ راهنمایی و رانندگی، کلیه وسایل نقلیه، یدک‌کش‌ ها و تراکتور های بارکش باید حداقل دارای چراغ‌ هایی به ترتیب زیر باشند:

  • دو چراغ بزرگ با نور سفید یا زرد با قابلیت تبدیل به نور بالا و پایین در دو سمت جلو
  • دو چراغ جانبی کوچک با نور زرد یا سفید برای تشخیص عرض جلوی وسیله نقلیه در منتها الیه هر یک از دو سمت جلو
  • دو چراغ جانبی کوچک با نور قرمز برای تشخیص عرض عقب وسیله نقلیه در منتها الیه هر یک از دو سمت عقب
  • دو چراغ کوچک با نور قرمز برای توقف که به چراغ ترمز معروف است، در عقب وسیله نقلیه که همزمان با گرفتن ترمز روشن می‌ شود و از فاصله ۳۵ متری قابل رویت می‌ باشد
  • یک چراغ کوچک با نور سفید در عقب برای تشخیص شماره پلاک که نور این چراغ باید برای تشخیص شماره پلاک از فاصله ۲۵ متری قابل رویت باشد
  • دو چراغ کوچک به رنگ سفید یا زرد برای نشان دادن حرکت با دنده عقب که به چراغ دنده عقب معروف است، که این چراغ‌ ها باید به طوری نصب شود که تنها هنگام راندن به عقب روشن شده و خیرگی و ناراحتی برای چشم دیگر استفاده کنندگان از راه را ایجاد نکنند
  • دو چراغ راهنمایی الکتریکی یا الکترونیکی با نور زرد در دو طرف جلو و دوتای دیگر از آن با رنگ قرمز یا زرد در دو طرف عقب برای اعلام قصد گردش به چپ یا راست و یا تغییر خط حرکت، که نور چراغ‌ ها در روز باید از فاصله ۳۵ متری قابل رویت باشد
  • دو چراغ چشمک زن در جلو و دو چراغ چشمک زن در عقب که به طور هم زمان برای اعلام هشدار، احتیاط یا خطر به رانندگان دیگران به کار برده می‌ شود
  • وسایل نقلیه سواری که بعد از این دستورات تولید می‌ شوند باید دارای یک چراغ ترمز در پشت شیشه عقب وسیله نقلیه باشند که به آن چراغ ترمز سوم نیز می‌ گویند

طبق ماده ۵۶ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، نور چراغ‌ های کوچک جلو و خطر عقب باید در شرایط جوی معمولا از فاصله ۱۵۰ متری قابل رویت باشد و نور چراغ‌ های راهنمایی و ایست نباید خیره کننده بوده.

طبق ماده ۵۷ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، روشنایی چراغ‌ های وسیله نقلیه باید طوری تنظیم شود که هر وقت راننده چراغ‌ های جلو و یا چراغ‌ های کمکی را روشن می‌ کند چراغ‌ های عقب نیز هم زمان با آن روشن شود.

طبق ماده ۵۸ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، ارتفاع چراغ‌ های جلو نباید از ۱۳۵ سانتی‌ متر بیشتر و از ۷۰ سانتی‌ متر کمتر در نظر گرفته شود، هم چنین ارتفاع چراغ‌ های عقب نیز نباید از یک متر بیشتر و از ۵۰ سانتی‌ متر کمتر در نظر گرفته شود.

طبق ماده ۵۹ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، چراغ‌ های بزرگ جلو باید دارای وسیله تبدیل نور باشند که تابش نور را به بالا یا پایین به ترتیب اعلام شده در زیر عوض کند:

نور بالای چراغ‌ های راهنمایی و رانندگی باید به نحوی تنظیم شوند که به وسیله آن وجود اشخاص یا اشیا را از فاصله ۱۵۰ متری تشخیص دهند.

در پاسخ به سوال نور پایین اتومبیل باید اشیا را از چند متری مشخص نماید؟

باید بگوییم که نور پایین چراغ‌ های راهنمایی و رانندگی باید به نحوی تنظیم گردند که به وسیله آن اشخاص یا اشیا را از فاصله ۳۵ متری مشخص نماید.

طبق ماده ۶۰ آیین نامه راهنمایی و رانندگی، کلیه وسایل نقلیه انتظامی، بازرسی، امدادی و خدماتی ویژه باید در مرتفع‌ ترین نقطه خود دارای چراغ خط گردان همراه با آژیر که تولید صدا می‌کند، باشند و نور این چراغ‌ ها باید هنگام روشن شدن از فاصله ۱۵۰ متری قابل رویت بوده.

همچنین دستورالعمل استفاده از چراغ‌ های گردان شامل انواع رنگ ابعاد و ضوابط دیگر به تصویب راهنمایی و رانندگی و شورای عالی هماهنگی ترافیکی می‌ باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.