عیب یابی سنسور دمای آب (WTC) پراید ،پژو ۴۰۵ ،زانتیا ،پژو ۲۰۶ ،سمند

0

عیب یابی سنسور دمای آب (WTC) :تعویض سنسور دمای آب پراید ،سنسور دمای اب پژو ۴۰۵ ،سنسور دمای آب ۲۰۶

در صرت خرابی اگر سنسور دمای زیاد را گزارش کند خودرو در هوای سرد روشن نمی شود.

در صورت خرابی اگر سنسور دمای پایین را گزارش کند خودرو به راحتی روشن می شود ولی بعد از گرم شدن خودرو بد کار میکند چون گزارش دمای پایین باعث قرار گیری بیشتر در حالت ساسات بوده و در موقع گرم بودن خودرو باعث خام سوزی و مصرف بیشتر سوخت می شود و در نتیجه موتور بد کار می کند و دوده سیاه در اطراف شمع را می گیرد.

  روش تست اهمی سنسور دمای آب (WTC):

*سنسور را از خودرو خارج و اهم متر را به دوسر آن متصل و سنسور را در ظرف آب گرمی می گذاریم و با دماسنج دمای آب را مشخص کنیم.

*سنسور را خارج و آن را در دست گرفته تا دمای آن با دمای بدن مان یکی شود در این صورت دمای ۴۰ درجه سانتی گراد ، مقاومت تقریبی ۱٫۱۵  کیلو اهم را نشان می دهد.

*در حالت سرد بودن مقاومت در سنسور نسبت به حالت گرم بودن بیشتر است.

*در هنگام چک کردن خودرو با دستگاه دیاگ اگر میزان دما را  ۴۰-  نشان داد سنسور خراب است.

•  نکته هایی در مورد سنسور دمای آب (WTC):

دمای آب موتور در حالت دور آرام خودرو های فن دار در حیطه دمای فشنگی فن است.

اگر در هوای سرد خودرو روشن نشد و فشنگی آب سالم بود به سراغ استپر موتور بروید.

سنسور کمکی سنسور دمای آب (WTC) سنسور دمای هوا (ATC) است.

سنسور دمای آب (WTC) در خودرو های کاربراتوری کار یک سوئیچ را انجام میدهد یعنی جریان را قطع یا وصل میکند ولی در خودرو های انژکتوری بصورت یک رئوستا یامقاومت متغییر نسبت به دما است .

در خودرو های پژو و سمند وقتی که حرارت بالای ۱۱۰ درجه برود لامپ استپ روشن میشود که نشان از دمای بالای موتور دارد.

در دمای بالای موتور موقعی که خودرو گرم است ECU بهتر می تواند میزان پاشش را کاهش دهد همچنان سوخت بهینه و احتراق را کاملتر می کند.

 در خودرو های ۴۰۵ و پارس و سمند سه عدد سنسور آب (WTC) وجود دارد

•   ۱- رنگ قهوه ای برای کنترل یونیت فن که دارای دو سیم است.

• ۲- رنگ سبز برای ECU   موتور که دارای دو سیم است.

• ۳- رنگ آبی برای پشت آمپر که دارای یک سیم است.

•  سنسور دمای آب پراید نوک مشکی و کانکتور سبز است.

•  در خودرو های RD و پیکان سنسور دمای آب به رنگ آبی است که دارای سه سیم است دو سیم اول برای ECU گزارش و سیم سوم برای پشت آمپر اطلاع رسانی می کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.