معنای چراغ های هشدار پشت آمپر آئودی چیست و چرا روشن می شود ؟

0

آیا یک چراغ هشدار روی داشبورد آئودی شما ظاهر شده است و شما مطمئن نیستید که چه معنایی دارد؟ این راهنما تمام آنچه را که باید بدانید را توضیح خواهد داد.

 محصولات جدید آئودی  قیمت آئودی Q8  کانسپت آئودی Q8 اسپورت  مشخصات آئودی Q8  Audi Q8 2019  AUDI Q8 2024  مجله خودرو

چراغ‌های هشدار A3، Q5 یا TT شما برای درک بهتر آنچه در زیر کاپوت شما می‌گذرد وجود دارد. اجازه دهید با کمک نکات و توصیه های مفید خود به شما در رمزگشایی داشبورد خود کمک کنیم.

  • سبز: سیستم به درستی کار می کند یا در حال حاضر در حال استفاده است
  • زرد: چیزی درست کار نمی کند – بیشتر مراقب باشید و در اسرع وقت آن را بررسی کنید
  • قرمز: یک مشکل جدی و بالقوه خطرناک وجود دارد – به محض اینکه ایمن شد رانندگی را متوقف کنید

اما این همه نمادهای مختلف به چه معنا هستند؟ ما این راهنما را گردآوری کرده‌ایم تا به شما کمک کنیم بفهمید چراغ‌های هشدار زرد و قرمز متفاوت روی داشبورد آئودی شما چه معنایی دارند، چرا روشن می‌شوند، مشکل چقدر فوری است و وقتی آنها را می‌بینید چه کاری باید انجام دهید.

معنای چراغ های هشدار پشت آمپر آئودی چیست و چرا روشن می شود ؟

چراغ هشدار چراغ برق آئودی

چراغ هشدار چراغ برق فقط در آئودی های دیزلی دیده می شود و معمولاً به رنگ نارنجی است. مانند چراغ مدیریت موتور معمولی، این چراغ برای هشدار به رانندگان در مورد ایرادات ناشی از آلایندگی یا کارکرد خودرو طراحی شده است.

شما باید ماشین را بیشتر بررسی کنید تا ببینید چه مشکلی پیش آمده است و بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید.

آیا همچنان می توانم با چراغ هشدار شمع تابش آئودی روشن رانندگی کنم؟

اگرچه امکان رانندگی با نمایش چراغ شمع وجود دارد، اما ایده خوبی نیست. اگر مشکل موتور نادیده گرفته شود، می تواند به چیزی بسیار جدی تر و گران تر برای تعمیر .

خوشبختانه در داشبورد آئودی، اگر یک عیب فوری‌تر شود و نیاز به اقدام فوری باشد، چراغ شمع شروع به چشمک زدن می‌کند.

چراغ هشدار سرویس آئودی

شما به دلیل سرویس است، به همین سادگی است.

هنگامی که روغن شما نیاز به تعویض دارد، فیلتر نیاز به تعویض دارد، یا زمانی که موتور شما مسافت پیموده شده مشخصی را طی کرده است، ممکن است چراغ روشن شود. به آن به عنوان یک یادآوری تعمیر و نگهداری فکر کنید تا یک هشدار اضطراری.

آیا هنوز می توانم با چراغ هشدار سرویس آئودی خود رانندگی کنم؟

اگر با نشان دادن چراغ هشدار سرویس رانندگی می کنید، در معرض خطر تبدیل یک کار تعمیر و نگهداری ساده به چیزی بسیار آسیب زا هستید. نشوید تعویض روغن خود ، قطعات موتور به احتمال زیاد ساییده شده و به زیر کاپوت ضربه می خورند و سریعتر فرسوده می شوند.

مثل همیشه، بهتر است خودروی خود را از طریق سازنده یا با گاراژ مورد تایید RAC .

چراغ اخطار کاپوت آئودی

کاپوت شما به درستی بسته نشده است.

هنگامی که این چراغ نشان می دهد، باید با خیال راحت ماشین خود را متوقف کنید و قبل از اینکه دوباره ببندید، کاپوت را بردارید. هنگامی که کاپوت به حالت مطمئن برگشت، چراغ باید خاموش شود.

آیا هنوز می توانم با چراغ اخطار کاپوت آئودی روشن رانندگی کنم؟

رانندگی با چراغ هشدار کاپوت روشن ممکن است پایان بدی داشته باشد. باید سریع و آرام عمل کنید تا از فشار باد وزش باد به کاپوت جلوی شیشه جلو جلوگیری کنید و دید شما را مخفی کند.

هنگامی که انجام این کار ایمن بود، قبل از اینکه آن را محکم به جای خود فشار دهید، کاپوت را بکشید و بلند کنید.

چراغ هشدار پیش حس آئودی

فناوری پیش حس هوشمندانه آئودی از سنسورها برای پیش بینی تصادف قریب الوقوع استفاده می کند و ویژگی های ایمنی خودروی شما را به کار می اندازد. کمربندهای ایمنی ممکن است برای کاهش احتمال حرکت در اطراف خودرو پس از تصادف و روشن شدن خودکار چراغ‌های خطر برای هشدار به سایر رانندگان در مورد خطر احتمالی، ثابت شوند.

هنگامی که سنسورهای آن مشکلی داشته باشند، چراغ پیش حس روشن می شود. سعی کنید با موقعیت آنها آشنا شوید تا در صورت ظاهر شدن چراغ هشدار، بتوانید خاک را پاک کنید یا مانعی را بردارید.

آیا هنوز هم می توانم با چراغ هشدار پیش حس آئودی روشن رانندگی کنم؟

رانندگی با سیستم پیش حس معیوب به معنای انجام سفری با امکانات ایمنی کمتر است. فناوری حفظ خطوط، کمک جلوگیری از برخورد و ویژگی‌های ایمنی بیشتر ممکن است از بین بروند.

چراغ هشدار کنترل سیستم تعلیق آئودی

سیستم های تعلیق سواری را هموار می کنند، بنابراین شما کنترل را حفظ می کنید. بنابراین اگر این چراغ هشدار ظاهر شود، احتمالاً متوجه تفاوت در نحوه برخورد آئودی خود در جاده خواهید شد.

ممکن است متوجه شوید که بدنه خودروی شما نسبت به زمین پایین‌تر است یا احساس ثبات کمتری می‌کند، به خصوص هنگام چرخش. در هر صورت، این یک تعمیر آسان نیست و یک مکانیک واجد شرایط بهترین گزینه شماست.

آیا هنوز می توانم با چراغ هشدار کنترل سیستم تعلیق آئودی خود رانندگی کنم؟

شما می توانید، اما خطر آسیب بیشتر به خودروی خود را خواهید داشت زیرا تمایل بیشتری به پرش در جاده دارید، به خصوص در چاله .

در بدترین حالت ممکن است برای شما دشوارتر باشد که ماشین خود را از یک تصادف بالقوه دور کنید. ارزش ریسک کردن را ندارد

چراغ هشدار گیربکس/کلاچ آئودی

این چراغ زمانی روشن می شود که گیربکس یا کلاچ ایراد داشته باشد. معمولاً با یک پیام در سیستم اطلاعاتی پشت فرمان ظاهر می شود تا جزئیات بیشتری در مورد مشکل ارائه شود.

در برخی موارد، نور ممکن است قرمز به نظر برسد. اگر این اتفاق افتاد، باید در صورت ایمن بودن این کار را متوقف کنید

آیا هنوز می توانم با چراغ هشدار گیربکس/کلاچ آئودی روشن رانندگی کنم؟

اگر چراغ هشدار گیربکس/کلاچ را نادیده بگیرید، ممکن است تعویض دنده برایتان مشکل باشد. ممکن است یک ناراحتی جزئی به نظر برسد، اما این مشکل می‌تواند در سناریوهای رانندگی خاص، به عنوان مثال، در تپه‌ها خطرناک باشد.

مشکلات جزئی گیربکس را می توان به راحتی برطرف کرد، اما اگر علائم هشدار را به تعویق بیندازید، ممکن است نیاز به بازسازی یا تعویض گران قیمت داشته باشید.

چراغ هشدار ترمز آئودی

همچنین به عنوان چراغ هشدار سیستم ترمز، چراغ هشدار ترمز دستی یا چراغ هشدار روغن ترمز شناخته می شود.

اگر این چراغ قرمز پس از رها کردن کامل ترمز دستی روشن بماند یا در هنگام رانندگی روشن شود، ممکن است نشان دهنده پایین بودن سطح روغن ترمز باشد. مگر اینکه خودتان بدانید که چگونه سطح روغن ترمز خود را بررسی کنید، این برای متخصصان خواهد بود.

اگر چراغ هشدار ABS نیز روشن شود، این نشان می دهد که سیستم ترمز خراب شده است و ممکن است ترمز شما به درستی کار نکند. در این حالت ممکن است چراغ هشدار توزیع نیروی ترمز الکترونیکی (EBD) نیز روشن شود.

آیا هنوز می توانم با چراغ هشدار ترمز آئودی خود روشن رانندگی کنم؟

نباید ریسکش کنی ترمزها یکی از مهم ترین ویژگی های ایمنی خودرو شما هستند، بنابراین با دیدن این چراغ هشدار قرمز باید فورا اقدام کنید.

به محض اینکه ایمن شد، خود را بکشید و بایستید – سرعت خود را پایین نگه دارید و از ترمز ناگهانی خودداری کنید. مگر اینکه خودتان بدانید که چگونه سطح روغن ترمز خود را چک کنید، این برای متخصصان خواهد بود، بنابراین خودتان را به یک گاراژ ببرید .

نشانگر نقص موتور آئودی

همچنین به عنوان موتور چک یا چراغ هشدار ECU شناخته می شود.

هنگامی که چراغ مدیریت موتور روشن می شود، اغلب با علائمی همراه است که موتور به درستی کار نمی کند، مانند کمبود نیرو یا لکنت در هنگام فشار دادن پدال گاز.

این چراغ می تواند تعدادی از ایرادات را نشان دهد، از مشکلات جزئی مانند خرابی سنسور الکتریکی گرفته تا یک مشکل مکانیکی بسیار بزرگتر، مانند نقص در سیستم کنترل انتشار یا مبدل کاتالیزوری .

با روشن بودن چراغ چک موتور آئودی چه مدت می توانم رانندگی کنم؟

اگر چراغ چک موتور روشن شد، باید در اسرع وقت آن را بررسی کنید، زیرا با ادامه رانندگی، خطر آسیب بیشتر و بالقوه غیرقابل جبران به موتور خود را خواهید داشت.

چراغ هشدار ایربگ آئودی

همچنین به عنوان سیستم مهار تکمیلی (SRS) یا چراغ هشدار سیستم ایمنی شناخته می شود.

وقتی این چراغ قرمز می شود به این معنی است که حداقل یکی از عناصر سیستم ایمنی کیسه هوا به درستی کار نمی کند: یا خود سیستم کیسه هوا. سیستم طبقه بندی سرنشینان جلو (که وزن و موقعیت سرنشین جلو را به منظور باز کردن ایمن کیسه هوا تشخیص می دهد). یا سیستم پیش کشنده کمربند ایمنی که در صورت تصادف کمربند را سفت می کند.

آیا هنوز می توانم با چراغ کیسه هوای آئودی روشن رانندگی کنم؟

اگر سیستم ایربگ به درستی کار نکند، ممکن است در هنگام تصادف خاموش نشود – یا حتی در برخی موارد ممکن است به طور غیرمنتظره ای باز شود و باعث تصادف شود. در هر صورت، سیستم ایربگ یکی از ویژگی‌های ایمنی فوق‌العاده مهم خودروی شما است، بنابراین اگر این چراغ روشن شد، لطفاً فوراً آن را بررسی کنید .

چراغ هشدار دهنده فرمان برقی آئودی

چراغ های هشدار داشبورد هیوندای و معنی آنها چیست ؟

همچنین به عنوان چراغ هشدار دهنده EPS (Electric Power Steering) شناخته می شود

این چراغ هشدار نشان می دهد که فرمان برقی مشکل دارد و در داشبورد آئودی، گاهی اوقات بدون علامت تعجب ظاهر می شود.

برای سیستم های برقی، رفع این مشکل می تواند به سادگی راه اندازی مجدد کامپیوتر باشد. یک مکان امن برای توقف پیدا کنید و سعی کنید ماشین را خاموش کنید و بعد از 30 ثانیه دوباره روشن کنید. اگر چراغ روشن است، باید برای معاینه ببرید در اسرع وقت

آیا می توانم با چراغ EPS آئودی روشن رانندگی کنم؟

شما می توانید، اما اگر سیستم فرمان برقی از کار بیفتد، متوجه خواهید شد که مانور دادن خودرو سخت تر است و باید بیشتر مراقب باشید – رانندگی در سرعت های بالای بزرگراه بدون کمک فرمان برقی می تواند خطرناک باشد.

چراغ هشدار فیلتر ذرات دیزل آئودی

چراغ های هشدار داشبورد هیوندای و معنی آنها چیست ؟

همچنین به عنوان DPF یا چراغ هشدار فیلتر ذرات اگزوز شناخته می شود.

اگر گازوئیل دارید، در صورت بروز مشکل در فیلتر ذرات اگزوز، یکی از این چراغ ها روشن می شود که دوده مضر را از گازهای خروجی خارج می کند تا انتشار گازهای گلخانه ای کاهش یابد. این می تواند نشان دهد که فیلتر با دوده مسدود شده است.

آیا هنوز می توانم با چراغ آئودی DPF روشن رانندگی کنم؟

علاوه بر این که هر بار که پدال گاز را فشار می دهید، دود سیاه سمی آزاد می شود، رانندگی با فیلتر مسدود می تواند آسیب جدی تری به خودروی شما وارد کند. شما باید به گاراژ بروید تا در اسرع وقت آن را بررسی کنید، زیرا تعویض این فیلترها ممکن است گران باشد.

چراغ هشدار خنک کننده آئودی

چراغ هشدار دمای مایع خنک کننده هیوندای

به عنوان چراغ هشدار دمای موتور نیز شناخته می شود.

این چراغ زمانی روشن می شود که موتور بیش از حد گرم شود. این می تواند به این معنی باشد که سطح مایع خنک کننده در حال کاهش است، شاید به دلیل نشتی در سیستم، یا می تواند نشانه ای از یک مشکل بزرگتر باشد، مانند خرابی واشر سر.

آیا هنوز می توانم با چراغ داغ شدن بیش از حد موتور آئودی خود رانندگی کنم؟

اگر این چراغ قرمز است، باید فوراً متوقف شوید، زیرا بدون مایع خنک‌کننده کافی، موتور شما می‌تواند آنقدر داغ شود که به طور موثر خود را به هم جوش می‌دهد و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به بار می‌آورد.

قبل از بررسی گیج کنار مخزن مایع خنک کننده در زیر کاپوت، صبر کنید تا موتور خنک شود.

در حالی که زیر کاپوت هستید، نگاهی بیندازید تا ببینید آیا نشتی آشکار وجود دارد یا خیر. اگر هیچ کدام را نمی‌بینید و بعد از شارژ کردن چراغ خاموش می‌شود، بهتر است به سفر خود ادامه دهید. اگر پس از شارژ مجدد چراغ دوباره روشن شد، باید آن را بررسی کنید تا مشکل اصلی برطرف شود.

گرمای بیش از حد موتور نیز می تواند خاموش شود. به جای ریسک کردن، اگر پوشش خرابی دارید، باید برای بازیابی تماس بگیرید.

چراغ هشدار روغن آئودی

این نور زرد یا قرمز به عنوان چراغ کم روغن موتور یا چراغ فشار کم روغن نیز شناخته می شود.

چراغ هشدار روغن زمانی روشن می شود که دمای روغن خیلی زیاد شود یا سطح یا فشار روغن خیلی پایین باشد. اگر روغن موتور را به طور موثر روان نکند، می تواند منجر به آسیب گران یا حتی غیرقابل جبران موتور شود، بنابراین مهم است که سریع عمل کنید.

آیا هنوز می توانم با چراغ کم روغن موتور آئودی خود رانندگی کنم؟

وقتی این چراغ روشن شد باید هر چه زودتر توقف کنید و موتور را خاموش کنید. هر گونه نشتی آشکار روغن در زیر خودرو را بررسی کنید و سپس سطح روغن را بررسی کنید و در صورت لزوم آن را شارژ کنید.

اگر سطح روغن خوب باشد، ممکن است پمپ روغن معیوب باشد. دارید، درخواست بازیابی کنید پوشش خرابی ، زیرا رانندگی بیشتر می تواند به موتور آسیب برساند. راهنمای ویدیویی ما برای بررسی روغن موتور خودروی خود را تماشا کنید .

در حالی که زیر کاپوت هستید، نگاهی بیندازید تا ببینید آیا نشتی آشکار وجود دارد یا خیر. اگر هیچ کدام را نمی‌بینید و بعد از شارژ کردن چراغ خاموش می‌شود، بهتر است به سفر خود ادامه دهید. اگر پس از شارژ مجدد چراغ دوباره روشن شد، باید آن را در گاراژ بررسی کنید تا مشکل اصلی برطرف شود.

سیستم مانیتورینگ فشار تایر آئودی

همچنین به عنوان نشانگر مسطح RPA یا چراغ هشدار فشار پایین تایر شناخته می شود

در حال حاضر بسیاری از آئودی ها مجهز به سیستم های نظارت بر فشار باد تایر هستند که به شما اطلاع می دهند که فشار کاهش یابد. این ممکن است در طول زمان اتفاق بیفتد یا ممکن است به دلیل سوراخ شدن باشد.

آیا هنوز می توانم با چراغ فشار باد لاستیک آئودی خود رانندگی کنم؟

بله، اما باید با احتیاط بیشتری رانندگی کنید و در فرصت بعدی هوا را شارژ کنید. فشار کم لاستیک می تواند باعث ایجاد شرایط رانندگی ناایمن شود، بنابراین سرعت خود را کاهش دهید و سعی کنید از ترمز ناگهانی یا هرگونه مانور خشونت آمیز فرمان خودداری کنید.

اکثر پمپ بنزین ها و گاراژها دارای یک کمپرسور هوا هستند که می توانید از آن برای بررسی فشار باد لاستیک خود . هوای لاستیک ها را طبق مشخصات سازنده خودرو در دفترچه راهنمای مالک خود پر کنید.

اگر پنچر دارید، ویدیوی ما را تماشا کنید تا یاد بگیرید که چگونه یک لاستیک را در 10 مرحله ساده تغییر دهید .

چراغ هشدار باتری آئودی

همچنین به عنوان چراغ شارژ باتری یا چراغ سیستم شارژ باتری شناخته می شود.

اگر این چراغ هنگام رانندگی روشن شود، نشان می دهد که باتری در حال شارژ نیست. این می تواند به دلیل مشکل در سیستم الکتریکی خودرو شما باشد و می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، مانند دینام معیوب، باتری معیوب، اتصال الکتریکی بد یا کابل آسیب دیده.

آیا هنوز می توانم با چراغ سیستم شارژ باتری آئودی خود رانندگی کنم؟

ماشین شما تا زمانی که باتری تمام شود به طور معمول کار می کند، اما پس از خالی شدن آن، هیچ چیز در ماشین شما کار نمی کند – بنابراین قبل از تمام شدن آب، سریع به گاراژ بروید!

اگر شارژتان تمام شد، می‌توانید آن را با پرش شروع کنید دارید.

میانگین هزینه تعمیر در سال گذشته 449 پوند * بود. اما با ما آرامش کامل داشته باشید که از قبض های بزرگ در امان هستید.

شرایط اعمال می شود.

چراغ هشدار سیستم ترمز ضد قفل آئودی (ABS).

ABS یک ویژگی ایمنی مهم است که در هنگام نیاز به توقف ناگهانی یا در شرایط رانندگی دشوار مانند جاده های یخ زده، واقعاً به کار می رود.

آیا هنوز می توانم با چراغ ABS آئودی روشن رانندگی کنم؟

اگر چراغ ABS به خودی خود روشن شود، همچنان باید ترمز معمولی و بدون کمک داشته باشید، بنابراین ادامه سفر بی خطر است – اما فاصله خود را حفظ کنید، بیشتر مراقب باشید و در اسرع وقت آن را بررسی کنید.

اگر با چراغ هشدار ترمز روشن شود، می تواند نشان دهنده خرابی سیستم ترمز باشد و اگر پوشش خرابی .

مشکل پایداری الکترونیکی آئودی (ESP) یا چراغ هشدار DSC کنترل پایداری پویا

همچنین به عنوان کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) شناخته می شود.

این چراغ هشدار گاهی با حروف اول ESP ظاهر می شود و نشان دهنده مشکل در کنترل کشش است. اگر چشمک می زند، به این معنی است که سیستم ESP مداخله می کند – برای مثال، اگر در جاده ای لغزنده رانندگی می کنید. اگر چراغ روشن بماند به این معنی است که سیستم ESP به درستی کار نمی کند.

اگر سیستم غیرفعال شده باشد، چراغ ESP با عبارت “OFF” روشن می شود، در این صورت ممکن است به طور ناخواسته آن را خاموش کرده باشید.

برای بررسی، سعی کنید موتور را متوقف و دوباره راه اندازی کنید. اگر پس از راه اندازی مجدد چراغ روشن باقی ماند، آن را در گاراژ بررسی کنید زیرا سیستم ESP یک ویژگی ایمنی مهم است.

چراغ هشدار لنت ترمز آئودی

چراغ هشدار سایش لنت ترمز نیز نامیده می شود، اگر این علامت نشان داده شود به این معنی است که سنسور تشخیص داده است لنت های ترمز شما خیلی نازک هستند.

آیا می توانم با چراغ لنت ترمز آئودی خود رانندگی کنم؟

این چراغ اخطار باید قبل از نازک شدن خطرناک لنت ترمز روشن شود، بنابراین زمان دارید که آنها را تعویض کنید. باید هرچه زودتر تعویض کنید، زیرا اگر کاملاً فرسوده شوند می تواند بسیار خطرناک باشد.

چراغ هشدار EPC آئودی

چراغ هشدار EPC آئودی

این چراغ هشدار زرد با حروف بزرگ EBC – نشان می دهد که در کنترل الکترونیکی قدرت آئودی شما خطایی وجود دارد.

این نشان می دهد که وسیله نقلیه شما دچار افت قدرت شده است، و خودروی شما وارد “حالت لنگی” شده است تا آسیب های عمده را به حداقل برساند.

اگر ظاهر شد، نزدیکترین گاراژ یا مکانیکی در اسرع وقت.

چند موضوع وجود دارد که این نماد هشدار برجسته است.

این می تواند مربوط به پدال گاز، کنترل کشش، کروز کنترل، تزریق سوخت و مشکلات مختلف موتور باشد.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.