موتورسیکلت ۱۸۰ سی‌سی موقع حرکت گاز میدهم با مشکل مواجه می شود؟

0

موتورسیکلت ۱۸۰ سی‌سی مدل ۹۸ دارم و بیش از دو هفته است در زمان استارت و پس از روشن شدن موتور، اگر گاز زیادی دهم، مشکلی ایجاد نمی‌شود

باتوجه به‌ اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برخوردار است، چنین ایرادی چهار علت عمده دارد.

موتورسیکلت ۱۸۰ سی‌سی مدل ۹۸ دارم و بیش از دو هفته است در زمان استارت و پس از روشن شدن موتور، اگر گاز زیادی دهم، مشکلی ایجاد نمی‌شود. اما اگر حین سرعت‌ یا در زمان شتاب‌گیری گاز را بیشتر کنم، موتورسیکلتم با مشکل مواجه می‌شود. این درحالی‌است که اگر با سرعتی ثابت و بدون‌نوسان مثل سرعت ۵۰ کیلومتر برساعت، مسافتی ۱۰ کیلومتری را طی کنم، مشکلی به‌وجود نمی‌آید. علت چیست؟

باتوجه به‌اینکه موتورسیکلت شما از سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری برخوردار است، چنین ایرادی چهار علت عمده دارد.

تعمیرات تخصصی موتورسیکلت پالس ss 200 مجله موتورسیکلت قیمت موتور سیکلت پالس مشکلات موتورسیکلت 180 سی‌سی تعمیرگاه موتورسیکلت در تهران دریچه گاز موتور سیکلت کجاست

۱- یکی از بخش‌های مکانیکی که در روند کاری موتور بسیار تاثیرگذار است، تنظیم یا عدم‌تنظیم سوپاپ‌های موتور است.

بنابراین اگر سوپاپ‌های موتور از تنظیم خارج شود، می‌تواند سبب کاهش قدرت و مانع افزایش دور موتور شود. در این حالت باید میل‌سوپاپ و سوپاپ از هرنظر بررسی شود. از سویی باید میزان لقی سوپاپ‌ها نیز درحالت استاندارد قرار گیرد تا این اشکال برطرف شود.

۲- چنین‌مشکلی می‌تواند ناشی از معیوب بودن سنسور دریچه‌گاز باشد.

در این حالت باید ضمن بررسی‌های لازم، درصورتی که این سنسور در جای خودش شُل شده باشد، آن را سفت کرد تا مشکل مرتفع شود. همچنین اگر سوکت مربوط به‌سنسور نیز معیوب شده باشد، چنین‌مشکلی برای موتور به‌وجود می‌آید که باید آن نیز بررسی شود. درعین‌حال درصورت معیوب شدن سنسور دریچه‌گاز برای رفع مشکل باید این قطعه تعویض شود.

۳-مدار اولیه‌ای درکنار دریچه‌گاز تعبیه شده است که اگر با مشکل مواجه شود، هنگام افزایش دورموتور مشکلاتی جدی را به‌وجود می‌آورد و برای رفع مشکل باید این مدار یا همان مسیر تثبیت‌کننده دورموتور تمیز شود.

۴- برق‌دزدی موجود در سیستم نیز در به‌وجود آمدن این مشکل تاثیرگذار خواهد بود. در این صورت ممکن است برق‌دزدی در فلایویل و بوبین مربوطه وجود داشته باشد که اگر با تعویض بوبین همچنان مشکل پابرجا باشد، باید فلایویل نیز تعویض شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.