مقایسه سمند ef7 با پراید ۱۳۱ صفر ،کدام یک بهتر است ؟

5

بی شک، سمند و پراید را می‌توان دو خودرو پر فروش و پر تقاضا در بازار خودرویی ایران بر شمرد. در همین رابطه، پیرامون سمند می‌توان این‌گونه گفت که این خودرو حدود ۱۵ سال است که در بازار خودرویی ایران حضور داشته و از موفق ترین محصولات ایران خودرو به شمار می‌آید.

اما در سوی دیگر، پراید نیز یکی از خودروهای پر تقاضا در بازار داخلی کشور بوده و به عنوان پر فروش ترین خودرو داخلی محسوب می‌شود. این خودرو نخستین بار به صورت هاچ‌بک در اوایل دهه ۷۰ شمسی وارد بازار خودرویی ایران شد و بعدها در نمونه صندوق دار که در واقع به عنوان مدلی ارزان قیمت و اقتصادی شناخته می‌شد، پای به بازار داخلی کشور گذاشت.

 پراید صفر یا سمند کارکرده سمند بهتر یا پراید پراید یا سمند دست دوم مقایسه سمند ef7 با پراید مشخصات پراید 131 قیمت پراید 131 قیمت سمند EF7 مشخصات سمند EF7 درگ پراید با سمند پراید صفر یا سمند دست دوم هزینه نگهداری سمند مقایسه سمند با پراید samand ef7 praid

طراحی ظاهری

در زمینه طراحی ظاهری دو خودرو، می‌توان به طور قطعی گفت که سمند خودرویی زیبا تر و بهتر از پراید بوده و از الگوریم ساختاری مناسب تری برخوردار است. در همین رابطه، می‌بایست این‌گونه گفت که سمند با توجه به رده بالاتر در کلاس بندی خودروها، در مقابل پراید۱۳۱ که محصولی قدیمی تر و ساده تر است، خودرویی محکم تر و راحت تر در استفاده‌های بلند مدت و طی مسافت‌های طولانی خواهد بود .

 پراید صفر یا سمند کارکرده سمند بهتر یا پراید پراید یا سمند دست دوم مقایسه سمند ef7 با پراید مشخصات پراید 131 قیمت پراید 131 قیمت سمند EF7 مشخصات سمند EF7 درگ پراید با سمند پراید صفر یا سمند دست دوم هزینه نگهداری سمند samand ef7 مقایسه سمند با پراید

۳-طراحی داخلی

در زمینه طراحی داخلی نیز همچون طراحی بیرونی، بی شک سمند خودرویی بهتر و زیبا تر از پراید است و در هیچ کدام از بخش‌های این قسمت، پراید برتری خاصی را در مقابل سمند دارا نیست . به طور قطعی می‌توان این‌گونه گفت که در بخش‌هایی همچون جنس متریال استفاده شده در کابین خودرو، راحتی صندلی‌ها، فضای سرنشینان و… سمند انتخابی بهتر و منطقی تر است.

قیمت خودرو دست دوم قیمت انواع پژو پارس قیمت پراید صندوقدار قیمت پیکان وانت قیمت سمند LX قیمت انواع پراید کارشناسی قیمت خودرو

۴-پیشرانه و عملکرد

در رابطه با مشخصات فنی دو این خودرو می‌توان این‌گونه گفت که سمند در بازار خودرویی کشور دارای دو مدل پیشرانه بوده که در این مقایسه، مدل ef7 آن مورد بررسی قرار گرفته است. در همین رابطه، سمند ef7 از یک پیشرانه چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با حجمی برابر با ۱.۷ لیتر بهره می‌برد که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۱۰۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۳۷ نیوتن متر است و این قدرت تولیدی توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

همچنین، شتاب صفر تا صدکیلومتر سمند ef7 طبق اعلام رسمی شرکت سازنده برابر با ۱۳.۱ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. در زمینه مصرف سوخت این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که سمند ef7 در هر صدکیلومتر مسیر به صورت ترکیبی، مصرفی برابر با ۸.۴ لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ است.

در سوی دیگر، پراید۱۳۱ دارای یک پیشرانه چهار سیلندر ۸ سوپاپ با حجمی برابر با ۱۳۲۳ سی‌سی بوده که این موتور قادر به تولید قدرتی برابر با ۶۴ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۱۰۳ نیوتن متر است که این قدرت تولید توسط یک جعبه دنده ۵ سرعته به چرخ‌های جلو انتقال می‌باید.

همچنین، شتاب صفر تا صدکیلومتر پراید۱۳۱ طبق اعلام رسمی شرکت سازنده برابر با ۱۴.۹ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن در حدود ۱۸۰ کیلومتر در ساعت تخمین زده می‌شود. در زمینه مصرف سوخت این خودرو نیز می‌توان این‌گونه گفت که پراید۱۳۱ در هر صدکیلومتر مسیر به صورت ترکیبی، مصرفی برابر با ۷.۴ لیتر بنزین را دارا بوده و استاندارد آلایندگی آن یورو۴ است.

لازم به ذکر است که در این قسمت در دو بخش مجزا هر یک از خودروها به عنوان برنده محسوب می‌شوند که در بخش اول، سمند به دلیل قدرت تولیدی بالاتر، برد مسافتی بیشتر و شتاب اولیه و حداکثر سرعت بهتر، در این بخش به عنوان برنده شناخته شده و پراید نیز در بخش مصرف پایین تر سوخت در مسیرهای شهری و اتوبان، به عنوان برنده قسمت دوم شناخته می‌شود.

مقایسه پراید با پژو 206 بهترین هاچ بک بازار مقایسه سایپا با ایران خودرو ماشین چی بخریم مشخصات پژو 206 تیب 2 قیمت پژو 206 تیب 2 معایب و مزایای پژو 206 تیب 2 قیمت پراید 111 مشخصات پراید 111 مقایسه هاچ بک ارزانترین هاچ بک در ایران مقایسه فنی خودرو

۵-امکانات رفاهی

در زمینه امکانات رفاهی و ایمنی، با قاطیعیت کامل می‌توان گفت که سمند خودرویی بسیار بهتر در زمینه دارا بودن امکانات رفاهی و ایمنی است و پراید۱۳۱ در این بخش بازنده مطلق است. در همین رابطه، حال اگر بخواهیم به برخی از امکانات سمند ef7اشاره کنیم، می‌بایست مواردی همچون کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز جلو دیسکی با سیستم خنک‌کاری و ترمز عقب کاسه‌ای ABS، فرمان هیدرولیک، رینگ چرخ آلومینیومی، چهار بلندگو، روکش صندلی طرح نسترن، فیلتر هوای استاندارد، آنتن سقفی اسپرت، بلوتوث، تهویه مطبوع دستی، دریچه هوا سرنشینان عقب، روکش صندلی چرمی و پارچه‌ای و …. را نام برد

 پراید صفر یا سمند کارکرده سمند بهتر یا پراید پراید یا سمند دست دوم مقایسه سمند ef7 با پراید مشخصات پراید 131 قیمت پراید 131 قیمت سمند EF7 مشخصات سمند EF7 درگ پراید با سمند پراید صفر یا سمند دست دوم هزینه نگهداری سمند مقایسه سمند با پراید samand ef7 praid

۶-استهلاک

پیرامون استهلاک، هزینه بررسی و سرویس‌های دوره‌ای این دو خودرو می‌توان این‌گونه گفت که در این بخش کفه ترازو به نفع پراید۱۳۱ سنگینی می‌کند. زیرا این خودرو به عنوان کم خرج ترین و کم استهلاک ترین خودرو موجود در بازار شناخته می‌شود و هزینه بررسی و سرویس‌های دوره‌ای پراید۱۳۱ در هر ۴۹۵۰ الی ۵۵۰۰ کیلومتر، در حدود ۵۰ الی ۶۵ هزار تومان تخمین زده می‌شود و قطعات مصرفی آن نیز بسیار ارزان تر از سایر خودروها است. (لازم به یاداوریست که هزینه بررسی و سرویس‌های دوره‌ای سمند ef7 در هر ۵۹۵۰ الی ۶۷۵۰ کیلومتر در حدود ۷۵ الی ۹۵ هزار تومان بوده و خودرویی نسبتا پر خرج تر از پراید به شمار می‌آید)

 پراید صفر یا سمند کارکرده سمند بهتر یا پراید پراید یا سمند دست دوم مقایسه سمند ef7 با پراید مشخصات پراید 131 قیمت پراید 131 قیمت سمند EF7 مشخصات سمند EF7 درگ پراید با سمند پراید صفر یا سمند دست دوم هزینه نگهداری سمند مقایسه سمند با پراید samand ef7 praid

نتیجه گیری

حال نوبت به نتیجه گیری در رابطه با خرید یکی از این دو خودرو می‌رسد. در همین رابطه، به اعتقاد کارشناسان همواره خرید خودرویی صفرکیلومتر قطعا بهتر از خرید خودرویی کارکرده است. اما در این مورد، اگر شخصی با بودجه‌ای برابر با ۳۲ میلیون بخواهد سمند ef7 را خریداری نماید، می‌بایست به سراغ نمونه دسته دوم این خودرو با مدل ساخت ۱۳۹۱ الی ۱۳۹۲ با کارکردی در حدود ۸۰ الی ۹۰ هزار کیلومتر برود. (سلامت موتوری، ظاهری و نوع سرویس‌ها در خرید خودرو دسته دوم بسیار مهم است) همچنین، خودرویی همانند سمند قطعا در بخش‌هایی همچون ایمنی، امکانات رفاهی، فضای سرنشینان و صندوق عقب از پراید۱۳۱ بهتر است و تنها برتری پراید۱۳۱ نسبت به این خودرو، هزینه‌های سرویس‌های دوره‌ای، مصرف سوخت و استهلاک آن بوده که شاید مهم ترین دلایل برای خرید پراید۱۳۱ صفرکیلومتر از سوی خریداران در بازار خودرویی ایران نسبت به خودروهایی کارکرده همانند سمند است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
5 نظرات
  1. شاهین می گوید

    خاک بر سرا این چ مقایسه‌ای هست 😂😂 آخه سمند با پراید سمند از همه تولیدات داخل بهتره ef7

  2. حسین می گوید

    سلام ef7 ۱۱۳ اسب بخار قدرت داره با گشتاورد 155 نیوتن متر

  3. محمد می گوید

    سلام وقت بخیر
    سمند EF7 ۱۱۳ اسب بخار قدرت داره نه ۱۰۴

  4. مهربد می گوید

    سلام پراید اگه آشغال نریزن توش خوبه ولی معلومه سمند ای اف سون بهتره ولی پراید کم خرج تره چون ارزون تره

  5. امیر می گوید

    سلام
    سمند ef7 113 اسب بخار قدرت داره نه ۱۰۴ !!! دقت کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.