چه نوع سیستم صوتی برای خودرو بخریم ؟

0

نکاتی برای خرید استریو مناسب خودرو

آیا می‌دانستید که اصطلاح «استریو خودرو» به گیرنده اشاره دارد که به عنوان عرشه یا یونیت سر نیز شناخته می‌شود. به زبان ساده، گیرنده، پردازنده مرکزی سیستم صوتی خودرو شما است. برای علاقه مندان به موسیقی، کیفیت سیستم استریو خودرو اهمیت دارد. علاوه بر سیستم استریو ماشین مجموعه کارخانه، بسیاری ترجیح می دهند از سیستم های دیگر با ویژگی های اضافی، کیفیت صدا و پخش بهتر استفاده کنند. ما لیستی از نکات مفید را برای کمک به خرید سیستم استریو خودرو برای وسیله نقلیه خود گردآوری کرده ایم.

چه نوع منابع صوتی را ترجیح می دهید؟

قبل از خرید یک سیستم استریو ماشین، به نوع منابع صوتی که در وسیله نقلیه خود پخش می کنید توجه کنید. آیا این یک سی دی، یک USB، یک MP3، یک DVD یا رادیو ساده است. پس از تعیین منبع صوتی، یک سیستم استریو ماشین بخرید که بتواند تمام ورودی‌هایی را که می‌خواهید استفاده کنید، کنترل کند.

عملکردهای غیر صوتی که می خواهید چیست؟

علاوه بر موسیقی، استریوهای مدرن خودرو مجهز به بسیاری از ویژگی‌های مفید هستند که آنها را قادر می‌سازد کارهای بسیار بیشتری از پخش آهنگ مورد علاقه شما انجام دهند. این شامل:

CarPlay و Android Auto

شما می توانید گوشی هوشمند خود را با استریو صفحه لمسی به ماشین خود وصل کنید. برنامه‌های CarPlay و Android Auto میزبان چندین سرویس تلفنی مفید مانند ناوبری، تماس، و گوش دادن به موسیقی از طریق تلفن هستند. برای اطلاعات بیشتر، در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد خدمات Apple CarPlay و Android Auto .

بلوتوث

با اتصال بلوتوث، می‌توانید از گزینه‌های تماس هندزفری و پخش صدا استفاده کنید، زیرا تلفن شما با تنظیمات بلوتوث سازگار است. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد بلوتوث در اتومبیل .

ناوبری GPS

از مزایای فراوان استفاده از GPS ، استریوهای مجهز به ناوبری داخلی از گم شدن شما جلوگیری می کند (یا به یافتن راهی برای رسیدن به مقصدتان کمک می کند). صفحه ناوبری به پیمایش یک منطقه جدید بدون نیاز به توقف در هر گوشه و درخواست مسیر از مردم کمک می کند.

کنترل های صفحه لمسی

سایر ویژگی های مفید غیر صوتی که هنگام خرید یک سیستم استریو اتومبیل باید به دنبال آنها باشید شامل کنترل های صفحه لمسی، ویژگی های داخلی و قابلیت مشاهده آسان است.

نکات مفید برای خرید سیستم استریو خودرو

در اینجا لیستی از نکات مفید برای کمک به خرید یک سیستم استریو اتومبیل آورده شده است:

رادیو ماهواره ای

اگر ترجیح می دهید به رادیو ماهواره ای گوش دهید، باید یک سیستم استریو ماشین با ماژول Sirius Connect بخرید. استریو ماشین باید “آماده رادیو ماهواره ای” باشد – این بدان معناست که سیستم می تواند یک تیونر رادیویی ماهواره ای مخفی اختیاری را کنترل کند.

علاوه بر این، اگر قبلاً از طریق تلفن خود به رادیو ماهواره‌ای گوش می‌دهید یا یک رادیو ماهواره‌ای قابل حمل دارید، به سراغ سیستم استریو خودرو با ورودی کمکی یا گزینه بلوتوث بروید.

کیفیت صدای HD

استریو ماشین با رمزگشایی داخلی رادیو HD به طور گسترده ای کیفیت کلی صدای موسیقی را بهبود می بخشد.

کنترل بهتر صدا

کسانی که ترجیح می‌دهند صدا را مطابق با ترجیحات خود تغییر دهند، می‌توانند یک سیستم استریو خودرو با کنترل‌های صوتی دقیق از جمله تصحیح زمان دیجیتال، RMS بیشتر و یکسان سازی پارامتریک و سایر ویژگی‌ها خریداری کنند.

ناوبری داخلی

اگر رانندگی با ویژگی ناوبری را ترجیح می دهید، یک استریو ماشین بخرید که دارای صفحه نمایش بزرگ سازگار با ناوبری باشد.

فضای موجود

در حالی که ممکن است این نکته چندان مفیدی به نظر نرسد، خرید یک استریو خودرو که از نظر فیزیکی با ناحیه موجود در داشبورد متناسب باشد، ضروری است. به عنوان مثال، خرید یک صفحه نمایش لمسی رنگی 6 اینچی برای یک رابط کوچک بدون صفحه نمایش ایده آل نیست.

اوج قدرت

گرفتن ورودی از منبع صدا یک کار است و خروجی صدا به بلندگوی خودرو از طریق آمپلی فایر داخلی کار دیگری است. این آمپلی فایر استریو خودرو دارای دو درجه قدرت است – اوج قدرت و RMS.

پیک توان به حداکثر توانی که آمپلی فایر خودرو قادر به تولید آن است اشاره دارد و RMS میزان توانی است که آمپلی فایر به طور مداوم با استفاده منظم تولید می کند. به طور کلی، هر چه قدرت RMS بیشتر باشد، صدا بهتر است.

گفته می شود، این پارامترها در سنگ تنظیم نشده اند. به عنوان مثال، ویژگی «تقویت بیس» در استریو اتومبیل، پایین‌ترین فرکانس‌های صدا را واضح می‌کند، «باند اکولایزر» صحنه کلی صدا را کنترل می‌کند، و در صورت عدم هماهنگی موسیقی، می‌توان از ویژگی «Time Alignment» برای اصلاح دوره استفاده کرد. .

این نکات مفیدی بود که به شما در خرید سیستم استریو خودرو کمک می کرد. علاوه بر این، اگر قصد دارید سیستم صوتی خودروی خود را با ساب ووفر یا آمپلی فایرهای اضافی ارتقا دهید، سیستم استریوی خودرویی را انتخاب کنید که امکان ارتقا را دارد

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.