آیا وزن کمتر به معنای قدرت بیشتر موتور است؟

0

علاقه مندان به خودرو هنگام خرید خودرو به دنبال چیزهای زیادی هستند، از ظاهر کلی خودرو گرفته تا جزئیات فنی آن. یک نکته فنی مهم در مورد عملکرد موتور است که در درجه اول به نسبت وزن به قدرت بستگی دارد. اینجاست که از نسبت وزن به توان یا PWR در خودروها استفاده می کنیم.

نسبت وزن به توان چقدر است؟

همه خودروها وزن موتور و سطوح قدرت متفاوتی دارند.
بیایید اصول اولیه را برای درک مفهوم نسبت وزن به توان ایجاد کنیم. اول از همه، به خاطر داشته باشید که همه وسایل نقلیه دارای ارقام قدرت و وزن متفاوت هستند (مگر اینکه موتور دقیق با تنظیم یکسان داشته باشند). برای ساده کردن، اجازه دهید این را تجزیه کنیم. به عنوان مثال، فورد فیگو 95 اسب بخار قدرت تولید می کند، یک موتور 1.2 لیتری بنزینی دارد و وزن آن 1067 کیلوگرم است.

از سوی دیگر، تاتا آلتروز دارای یک موتور 1.2 لیتری توربو بنزینی است که حداکثر قدرت 100 اسب بخار و وزن 1130 کیلوگرم (تحقیقی) دارد. اکنون، هر دو این موتورها دارای جابجایی تقریبا مشابهی هستند، اما ارقام قدرت متفاوت است. خریداران خودرو به طور طبیعی خودرویی را با عملکرد بهتر انتخاب خواهند کرد.

برای قضاوت یک خودرو بر اساس عملکرد آن، باید نسبت وزن به قدرت را در نظر بگیرید. ما می توانیم نسبت قدرت به وزن هر وسیله نقلیه را با تقسیم قدرت وسیله نقلیه بر وزن آن محاسبه کنیم.

پس از محاسبه این رقم، خودرویی که نسبت بالاتری دارد، خودرویی است که موتور قوی‌تری دارد.

نحوه محاسبه نسبت قدرت به وزن

آیا وزن کمتر به معنای قدرت بیشتر موتور است؟

علاقه مندان به عملکرد معمولاً خودروهایی با قدرت موتور بیشتر را ترجیح می دهند

برای محاسبه نسبت توان به وزن، باید از مراحل زیر مطمئن باشید.

مرحله 1: ارقام قدرت خودروی خود را بشناسید

سازندگان خودرو در بروشور به رقم قدرت خودرو (حداکثر قدرتی که موتور خودروی شما می تواند تولید کند) اشاره می کنند. موتور خودرو به طور طبیعی قدرت بالایی را در روز تولید نمی کند، اما شما با کمک ارقام قدرت به اصل کارایی آن پی می برید.

با این حال، اگر نمی توانید ارقام را در بروشور پیدا کنید، ارقام قدرت موتورهای مدل های مختلف خودرو در اینترنت موجود است. برای محاسبه نسبت قدرت به وزن باید از رقم قدرت موتور خود مطمئن باشید.

مرحله 2: وزن ماشین خود را بدانید

مرحله دوم این است که وزن ماشین خود را بدانید. وزن موتور را می توانید در بروشور یا دفترچه راهنمای خودرو پیدا کنید. اگر نه، می توانید در اینترنت به دنبال رقم وزن موتور خودرو خود بگردید.

لطفاً به خاطر داشته باشید که وزن محدود وزنی است که باید در نظر گرفته شود. وزن پایین شامل وزن راننده، مسافر یا چمدان نمی شود.

فرمول نسبت قدرت به وزن

در نهایت، هنگامی که هر دو شکل را دارید، آنها را تقسیم کنید تا بفهمید کدام موتور عملکرد بهتری دارد. نسبت وزن به توان را با تقسیم توان موتور بر وزن موتور محاسبه کنید.

فرمول: P/W

بیایید این را ساده کنیم. معمولاً یک موتور دیزلی V-8 توربوشارژ دارای قدرت موتور 250 اسب بخار و وزن 1000 پوند است که تقسیم این دو منجر به نسبت قدرت به وزن 0.25 اسب بخار بر پوند می شود.

مثال دیگر: دوج وایپر با قدرت موتور 450 اسب بخار و شتاب 3320 پوند. از وزن، نسبت قدرت به وزن 0.135 اسب بخار در هر 10 پوند را به همراه دارد.

نسبت قدرت به وزن چه ارتباطی با عملکرد دارد

۱۰ نکته مهم درباره خودروهای مجهز به سوپرشارژر

موتورهایی با اسب بخار بالاتر سرعت بیشتری را ارائه می دهند

اگر تعجب می کنید که وزن کمتر به معنای قدرت بیشتر موتور است، این بستگی به عملکرد شما دارد. برای علاقه مندان به عملکرد، سرعت و شتاب بیشترین اهمیت را دارد. آنها همیشه خودروهایی با اسب بخار بالاتر را ترجیح می دهند زیرا اسب بخار بیشتر = سرعت بیشتر.

اما باید فاکتورهای دیگری را نیز در نظر گرفت، از جمله اینکه چگونه یک خودرو با شرایط مختلف جاده برخورد می کند. با این حال، تا آنجا که به توانایی و سرعت شتاب محض مربوط می شود – هرچه PWR شما در ماشین بالاتر باشد، بهتر است. در این زمینه، خودرویی با عملکرد ایده‌آل، خودرویی است که از نظر وزن سبک‌تر اما از نظر اسب بخار بالاتر باشد.

برندهای خودرویی با نسبت وزن به توان قابل توجه

در زیر چند مدل خودرو با نسبت قدرت به وزن قابل توجهی آورده شده است.

  • Hennessey Venom GT2 : موتور 1500 اسب بخار قدرت دارد، وزن آن 2685 پوند است.
  • 1971 مک لارن M8F : موتور 740 اسب بخار، وزن آن 1424 پوند است، نسبت قدرت به وزن موتور بر حسب پوند 51.97 اسب بخار و بر حسب تن: 1145.51 اسب بخار بر تن است.
  • 1972 مک لارن M20: موتور دارای قدرت 787 اسب بخار است، وزن آن 1521 پوند است.
  • فراری 612 کانام 1968 : موتور 620 اسب بخار قدرت دارد ، وزن آن 1543 پوند است.
  • 2006 بوگاتی ویرون : موتور دارای قدرت 987 اسب بخار، وزن آن 4162 پوند، نسبت قدرت به وزن بر حسب پوند 23.71 اسب بخار بر پوند و بر حسب تن، 490.45 اسب بخار بر تن است.
  • ساوبر مرسدس C291: این موتور دارای حداکثر قدرت ساوبر مرسدس 640 اسب بخار است، وزن آن 1654 پوند است.

این همه مربوط به نسبت وزن به توان است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.