آیا خودروهای برقی به مایع خنک کننده نیاز دارند؟

0

در دهه‌های اخیر، وسایل نقلیه الکتریکی (EVs) صنعت خودروسازی را مورد هجوم قرار داده‌اند و آینده حمل‌ونقل را متحول کرده‌اند. موتور الکتریکی غیر متعارف به حذف چندین قطعه خودرو که نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند کمک می کند. با این حال، یکی از مواردی که هنوز در خودروهای معمولی و الکتریکی رایج است، استفاده از مایع خنک کننده است.
در خودروهای معمولی، مایع خنک‌کننده برای تنظیم دما مورد نیاز است، در حالی که در خودروهای الکتریکی، به اهداف دیگری عمل می‌کند.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به این موضوع بیندازیم که چرا خودروهای الکتریکی از مایع خنک‌کننده استفاده می‌کنند و تاثیر آن بر کارایی خودرو چیست.

آیا خودروهای الکتریکی به خنک کننده نیاز دارند؟

دلایل رایج برای روشن نشدن خودروی الکتریکی

EV ها همچنین هنگام کارکرد گرما تولید می کنند. با این حال، گرما به طور قابل توجهی کمتر از یک وسیله نقلیه معمولی است. خودروهای الکتریکی دارای باتری های لیتیوم یونی هستند که می توانند گرما تولید کنند. به همین دلیل است که یک سیستم خنک کننده برای تامین گرمای تولید شده توسط باتری ها، به ویژه هنگام رانندگی در دماهای گرم مورد نیاز است. در اینجا چند نکته دیگر برای نگهداری خودروهای الکتریکی در هوای گرم که می توانید از آنها استفاده کنید.

سیستم خنک کننده در خودروهای مختلف متفاوت است. برخی از خودروهای الکتریکی از سیستم خنک کننده هوا استفاده می کنند که نیاز به خنک کننده را معاف می کند. در حالی که دیگران از سیستم های خنک کننده مایع استفاده می کنند که برای کاهش دما به خنک کننده وابسته هستند.

دلایل رایج برای روشن نشدن خودروی الکتریکی

باتری های لیتیوم یونی که در خودروهای الکتریکی استفاده می شوند، گرما تولید می کنند که باید از خودرو حذف شود

ضروری است نگهداری باتری خودروهای الکتریکی و همچنین برای اطمینان از حداکثر عملکرد آن سیستم خنک کننده مایع در خودروهای برقی کم و بیش شبیه به سیستم خنک کننده معمولی عمل می کند. مجموعه‌ای از لوله‌های حامل مایع خنک‌کننده در اطراف باتری ماشین می‌چرخند که دما را حفظ می‌کند. لوله در نهایت به رادیاتور خودرو ، جایی که دمای مایع خنک‌کننده قبل از بازگرداندن آن به سمت باتری کاهش می‌یابد.

در کنار این سیستم‌های خنک‌کننده، برخی از خودروها دارای ویژگی پیش‌تنظیمی که به حفظ دمای خودرو کمک می‌کند.

نوع استفاده از مایع خنک کننده الکتریکی

تولید گرما و نیاز به مایع خنک کننده در خودروهای الکتریکی کمتر از خودروهای معمولی است. گفته می شود، خنک کننده مبتنی بر گلیکول که به طور خاص ساخته شده است در خودروهای الکتریکی استفاده می شود. از آنجایی که گرمای تولید شده کمتر است، یک خنک کننده با رسانایی پایین برای خودروهای الکتریکی خوب کار می کند.

با وجود گرمای کمتر، مایع خنک کننده یکی از مهم ترین مایعاتی است که خودروهای الکتریکی هنوز به آن نیاز دارند . این مایعات برای روغن کاری قسمت های مختلف خودروی الکتریکی از جمله فرمان، ترمز و گیربکس استفاده می شود. مشابه خودروهای معمولی، این مایعات نیاز به تعمیر و نگهداری منظم دارند تا از حداکثر کارایی هر قطعه خودرو اطمینان حاصل شود. با این حال، فرکانس تعویض مایعات از وسیله نقلیه ای به وسیله نقلیه دیگر و استفاده از آن متفاوت است.

زمان تعویض مایع خنک کننده EV

یکی دیگر از مزایای داشتن یک خودروی برقی تعویض کمتر مایع خنک کننده است. خنک کننده های EV در مقایسه با خنک کننده های معمولی طول عمر بیشتری دارند. در جایی که یک خنک کننده معمولی باید بعد از هر 30000 کیلومتر یا 24 ماه تعویض شود، خنک کننده EV می تواند تا 5 سال دوام بیاورد.

برخی از سازندگان خودروهای برقی خودروهایی را با خنک‌کننده مادام العمر کنار گذاشتند و از هرگونه نیاز به تعویض مایع خنک‌کننده معاف شدند. این تنها به این دلیل امکان پذیر است که اتومبیل های الکتریکی در مقایسه با اتومبیل های معمولی گرمای قابل توجهی کمتری تولید می کنند. علیرغم این واقعیت که خنک کننده ها مادام العمر هستند، بهتر است خنک کننده باتری را هر چند سال یکبار تعویض کنید تا حداکثر عملکرد خودرو را تضمین کنید.

آیا خودروهای الکتریکی از مایع خنک کننده استفاده می کنند؟

خنک کننده های EV با خنک کننده های معمولی متفاوت هستند و نیازی به تعمیر و نگهداری منظم ندارند

سوالات متداول

آیا خودروهای برقی دارای سیستم خنک کننده هستند؟

بله، خودروهای برقی دارای سیستم خنک‌کننده‌ای هستند که گرمای تولید باتری‌های خودرو را تنظیم می‌کند. اگرچه گرمای تولید شده قابل توجه نیست، اما هنوز باید خنک شود.

آیا خودروهای برقی به مایع خنک کننده یا روغن نیاز دارند؟

بله، خودروهای برقی به مایع خنک کننده و روغن نیاز دارند. خنک کننده گرمای تولید شده توسط باتری ها را تامین می کند و روغن برای بخش های مختلف مانند فرمان، ترمز و گیربکس مورد نیاز است.

آیا خنک کننده EV همان خنک کننده معمولی است؟

خیر، خودروهای الکتریکی از خنک‌کننده‌های خاصی استفاده می‌کنند که رسانایی پایینی دارند و بر پایه گلیکول هستند. توصیه می شود از خودروهای الکتریکی و خنک کننده های معمولی به جای یکدیگر استفاده نکنید.

خودروهای برقی چگونه خنک می شوند؟

EV ها با کمک سیستم های خنک کننده هوا یا مایع خنک می شوند. سیستم خنک کننده مبتنی بر مایع مایع خنک کننده را در اطراف باتری خودرو اجرا می کند تا گرما را جذب کند. سپس مایع خنک کننده با کمک یک رادیاتور خنک می شود.

این همه در مورد استفاده از مایع خنک کننده در یک ماشین الکتریکی بود. تکامل مستمر و معرفی ویژگی های مشتری محور، جایگاه خودروهای برقی را به عنوان آینده صنعت خودرو تثبیت می کند. علاوه بر سازگاری با محیط زیست، خودروهای برقی مدرن به تمام ویژگی‌های لازم برای رقابت با خودروهای معمولی مجهز هستند. گفته می‌شود، اگر هنوز با یک ماشین موتور احتراقی قدیمی رانندگی می‌کنید، وقت آن است که آن را ارتقا دهید.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.