بررسی چری آریزو ۶ پرو (fownix Arrizo 6 Pro)

0

چری آریزو ۶ پرو (fownix Arrizo 6 Pro)یا همان چری آریزو GX یکی از خودروهای سدان جدید کمپانی چینی چری است. این خودرو جدیدترین محصول از زیرمجموعه مدل آریزو است که به زیرشاخه خودروهای سدان چری مربوط می‌شود. آریزو ۶ پرو (Arrizo 6 Pro) را باید گران‌ترین سدان چینی بازار بدانیم که با چهره‌ای متفاوت و تکنولوژی بسیار بالاتر نسبت به دیگر محصولات چری وارد بازار کشور شده است.

 fownix arrizo 6 pro

چری آریزو ۶ پرو سدان لوکسی است که از نظر پیشرانه با چری تیگو ۷ یکسان است اما از نظر گیربکس متفاوت است و به جعبه دنده CVT مجهز شده است. چری آریزو ۶ پرو (fownix Arrizo 6 Pro) در طراحی نمای بیرونی و داخلی پیشرفت قابل توجهی کرده و خود را به خودروهای روز کره‌ای و دیگر محصولات معروف دنیا نزدیک‌تر کرده است.

مشخصات فنی فونیکس آریزو 6 پرو

اطلاعات کلی

کلاس بدنه سدان
حجم موتور 1498 سی سی
نوع موتور بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها 4
نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر

مشخصات تولیدکننده

کشور تولید کننده چین
نام خودرو چری آریزو 6 پرو اکسلنت 2018-2021
شرکت گارانتی/خدمات دهنده مدیران خودرو

مشخصات فنی بدنه

کلاس بدنه سدان
کلاس اتومبیل C Segment
(میلی‌متر)ابعاد 4675 طول – 1814 عرض – 1493 ارتفاع
وزن ۱۳۷۲ کیلوگرم
تعداد فضای سرنشینان 5 نفر
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای جلو 205/R17
ابعاد و نوع لاستیک چرخهای عقب 225/50R17

مشخصات فنی موتور

حجم موتور 1498 سی سی
نوع موتور بنزینی دارای توربو
تعداد سیلندرها 4
تعداد سوپاپ ها 16
آرایش قرار گیری سیلندرها خطی مستقیم
محل قرار گیری موتور موتور جلو
سیستم سوخت رسانی انژکتوری با پاشش مستقیم سوخت
حداکثر توان خروجی (دور بر دقیقه / اسب بخار) 147 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور خروجی (دور بر دقیقه / نیوتن متر) ۲۱۰ نیوتن متر از ۱۷۵۰ تا ۴۰۰۰ دور در دقیقه
توان خروجی حجمی (اسب بخار بر لیتر) ۹۸.۱۳ اسب بخار بر لیتر

مشخصات جعبه دنده ( Transmission )

نوع جعبه دنده انتقال قدرت اتوماتیک پیوسته
تعداد دنده (جلو) 8
محل قرار گیری اهرم تعویض دنده کنسول میانی
سیستم حرکتی خودرو (انتقال قدرت) موتور جلو دیفرانسیل جلو

سیستم ترمزها

نوع سیستم ترمز هر ۴ چرخ دیسک مجهز به ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD
نوع دیسک و کالیبر ترمز جلو دیسکی خنک شونده
نوع دیسک و کالیبر ترمز عقب دیسکی خنک شونده

سیستم تعلیق و فرمان

تعلیق جلو دیسکی خنک شونده
تعلیق عقب اکسل یک تکه میله پیچشی
نوع سیستم فرمان فرمان برقی EPS

عملکرد اتومبیل

حداکثر سرعت 210 کیلومتر بر ساعت
شتاب 0 الی 100 (برحسب ثانیه) 9.2 ثانیه
مصرف سوخت ترکیبی 6.9 لیتر در 100 کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو 5

محدوده گارانتی

محدوده گارانتی 5 سال یا ۱۵۰ هزار کیلومتر گارانتی به همراه ۲ سال سرویس رایگان

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

کیسه‌های هوا ( نوع و تعداد ) ۶ عدد، راننده، سرنشین، جانبی و پرده ای
سیستم های پایداری و کمک راننده دارای سیستم ترمز کمکی BA / سیستم کنترل پایداری خودرو ESP / سیستم کنترل کشش TCS
سیستم های امنیتی و حفاظتی دارای سیستم ضد سرقت ایموبلایزر / سیستم هشدار دهنده باز ماندن درب های خودرو / کمربند ایمنی ۳ نقطه ای برای تمام سرنشینان / سیستم ورود و خروج و استارت بدون کلید KeyLess
سیستم فرمان و هدایت پذیری فرمان برقی
نوع غربیلک غربیلک فرمان ۳ شاخه دارای روکش چرمی و مجهز به کلید های کنترلی چند منظوره
سیستم‌های تهویه مطبوع دارای سیستم تهویه مطبوع دوگانه اتوماتیک با پنل لمسی / خروجی مجزای تهپیه برای سرنشینان عقب
سیستم صوتی و تصویری دارای ۶ بلندگو به همراه ساب ووفر /دارای بلوتوث و USB /
سیستم‌های مولتی مدیا دارای مانیتور مولتی مدیای ۹ اینچی با قابلیت موبایل مپینگ / رهیاب و GPS / صفحه نمایش TFT ۳.۵ اینچی درون صفحه کیلومتر
سیستم صندلی‌های جلو صندلی های مجهز به روکش چرم دارای تنظیم دستی (6 جهته راننده)
سیستم صندلی‌های عقب مجهز به روکش چرمی / قابلیت تا شدن صندلی عقب

طراحی ظاهری

بکارگیری چندین خط تیز در نمای جلوی خودروی آریزو 6 پرو القا کننده نمایی X شکل در نگاه بیننده است که تاثیر بصری حیرت‌انگیزی ایجاد می‌کند. طراحی X تایپ که به صورت مورب روی بدنه امتداد یافته است تصویری عریض‌تر از خودرو را به نمایش می‌گذارد. سبک اسپرت خودروی آریزو 6 پرو با مرکز ثقل پایین‌تر موجب شده است این خودرو همچون هواپیمایی که بر فراز زمین در حال حرکت است نمایان شود.

جلو پنجره بزرگ مشبک خودروی آریزو 6 پرو همراه با قالب کروم مورب و چراغ‌های جلوی کاملاً جدید و چراغ روشنایی روز LED با ابعاد بزرگ، تاثیر بصری چهره جلویی این خودرو را چند برابر کرده است.

بررسی چری آریزو ۶ پرو (fownix Arrizo 6 Pro)

چراغ‌های عقب LED ماتریکس شکل خودروی آریزو 6 پرو با نوار کرومی که از میان آن گذشته و ادامه پیدا کرده است به زیبایی هر چه تمام ترکیب شده است. این طراحی ترکیبی نه تنها تصویری زیبا را در خاطر بیننده ثبت می‌کند بلکه انعکاسی از جلوی خودرو آریزو 6 پرو است و هم‌خوانی دلنشینی را در سراسر خودرو ایجاد کرده است.

بدنه خودروی آریزو 6 پرو به خطوط نرم و براقی مزین شده است که تصویری که از خود در چشم بیننده ایجاد می‌کند همچون شی پرنده‌ای است که در حال پرواز است. طراحی فست بک (fastback) خودرو آریزو 6 پرو با شیب ملایم و پیوسته‌ای از سقف خودرو به سمت عقب خودرو در هماهنگی کامل با سایر قسمت‌های خودرو انجام شده است و موجب شده که ضریب درگ (drag coefficient) را تا 0.28 پایین آورده است.

آینه‌های بغل خودروی آریزو 6 پرو با زاویه دید منحصر به فرد خود با عملکردهای مختلفی از جمله قفل شدن اتومبیل، جمع شدن اتوماتیک، بخارزدایی خودکار و چراغ‌های راهنمای LED ادغام شده است، که نشان‌دهنده به کارگیری فناوری روز دنیا است.

رینگ‌های تراش خورده به شکل الماس خودروی آریزو 6 پرو همچون تیغه‌های آینه می‌درخشند و ژن اسپرت جذاب این خودرو را به زیبایی تمام به رخ می‌کشد.

در طراحی پنل مرکزی خودروی آریزو 6 پرو سبک طراحی Bauhaus آلمانی اعمال شده است که تفسیر کننده تعادل و سادگی تواما باهم است، از بافتی نرم و لطیف پوشانده شده است.

طراحی داخلی

 

داخل کابین خودروی آریزو 6 پرو به رنگ آبی یخی نورپردازی شده است که القاکننده حس هوشمندی این خودرو برای مخاطب است.

ابعاد فضای داخلی کابین خودروی آریزو 6 پرو (4710mm×1825mm×1490mm) می‌باشد که بزرگ‌ترین ابعاد فضای کابین را در بین خودروهای هم‌کلاس خود دارد. برای سرنشینان عقب خودرو فضای پای 930 میلیمتری در نظر گرفته شده است که این امر موجب شده است تمامی سرنشینان حس آسودگی و راحتی را در حین سفر تجربه کنند.

نزدیک به 65 درصد فضای داخلی خودروی آریزو 6 پرو توسط چرمی با کیفیت فوق‌العاده پوشانده شده است. این چرم به دلیل بافت نرمی که دارد، علاوه بر جلوه بصری عالی که ایجاد نموده است؛ جلوه لمسی فوق العاده‌ای نیز دارد. کابین جادار و پوشیده شده با چرم سازگار با محیط زیست خودروی آریزو 6 پرو حسی لوکس و منحصر به فرد را به شما القا می‌کند.

خودروی آریزو 6 پرو از صندوق عقبی با عمق1085 میلی‌متر، عرض 1330 میلی‌متر و ارتفاع 530 میلی‌متر بوده بهره‌مند است که موجب شده فضای بسیار وسیعی برای قرار دادن چمدان‌های بزرگ مسافرتی برای شما فراهم کند. چراغ‌هایی در صندوق عقب خودروی آریزو 6 پرو تعبیه شده است که در محیط های تاریک دید کاملی برای کاربر فراهم می‌کند.

آزمایش‌های مهندسی NVH متعددی به طور مکرر جهت بهبود ساختار بدنه خودرو آریزو 6 پرو انجام شده است که سیستم تعلیق، تایرهای خودرو و اصلاحاتی که طی این آزمایشات روی این خودرو صورت گرفته سروصدا و لرزش خودرو را در شرایط مختلف جاده‌ای تا بالاترین حد امکان سرکوب نموده است و همچنین کلیه منافذی که موجب ورود صدا از خارج به داخل خودرو می‌شود به طور کامل پوشانده شده است.

مشخصات فنی موتور

 fownix arrizo 6 pro

موتور 1.5 لیتری توربو خودروی آریزو 6 پرو دارای بازده حرارتی تا حد 37.1 درصد و حداکثر قدرت 147 اسب بخار و گشتاور 210 نیوتن متر می‌باشد. موتور خودروی آریزو 6 پرو از فن‌آنوری‌های نوینی بهره‌مند است که این امر موجب شده شتاب آن تا 35 درصد افزایش پیدا کند و مصرف سوخت تا تا 6.4 لیتر در هر 100 کیلومتر کاهش پیدا کند، این مزیت باعث شده که شما حین رانندگی در دور بالای موتور نگران مصرف سوخت نباشید و از سفر خود لذت ببرید.

خودروی آریزو 6 پرو مجهز به آخرین نسل جعبه دنده CVT 9 سرعته با حداکثر گشتاور 280 نیوتن متر و راندمان انتقال 92.5٪ می‌باشد. حالت تعویض دنده دستی در خودروی آریزو 6 پرو شبیه‌سازی شده تغییر دنده دستی 9 حالته برای شماست و به دلیل تطبیق کامل آن با پیشرانه خودرو؛ خروجی مطلوب انرژی، حداکثر راندمان، قابلیت اطمینان بالا، تعویض دنده روان و مصرف سوخت بهینه را فراهم می کند.

خودروی آریزو 6 پرو مجهز به شاسی بسیار محکم و قوی با عملکرد بالا می‌باشد که توسط کمپانی آلمانی بنتلر طراحی شده است. رانندگی با این خودرو عاری از هر گونه تکان و لرزش اضافی می‌باشد؛ همچنین قدرت مانور این خودرو در شرایط مختلف جاده به شکل کاملا حرفه‌ای افزایش پیدا کرده و این امر موجب تعریف سطح جدیدی از کیفیت رانندگی در کلاس خود شده است.

در خودروی آریزو 6 پرو حالت‌های رانندگی ECO و SPORT را می‌توان به راحتی با دکمه تعبیه شده روی صفحه کنترل مرکزی این خودرو تغییر داد تا پاسخگوی نیازهای رانندگی مختلف باشد. حالت ECO خودروی آریزو 6 پرو از قدرت موتور متوسط و مصرف سوخته بهینه بهره‌مند است. حالت SPORT خودروی آریزو 6 پرو طی مدت زمان 4 ثانیه از سرعت 0 کیلومتر در ساعت به 60 کیلومتر در ساعت می‌رسد و طی مدت زمان 9 ثانیه از سرعت 0 کیلومتر در ساعت به 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و شما از لحظه شروع شتابی پرشور و هیجان را تجربه خواهید کرد.

ایمنی fownix arrizo 6 pro

بررسی چری آریزو ۶ پرو (fownix Arrizo 6 Pro)

در خودروی آریزو 6 پرو برای مراقبت از وضعیت حرکت خودرو به صورت خودکار فناوری‌های پیشرفته‌ای از جمله ESP +EBA +TCS + ABS + EBD + HHC به صورت یکپارچه و هماهنگ تعبیه شده است. سیستم ESP در خودروی آریزو 6 پرو زمانی که خودرو به دلیل سرعت و شتاب بیش از حد در وضعیت نامتعادلی قرار می‌گیرد و امکان خروج از جاده برای آن وجود دارد، با ارسال یک دستور به TCS، ABST EBD و سایر فن‌آوری‌های امنیتی خودرو وارد عمل شده و به صورت خودکار اقداماتی جهت قرار گرفتن خودرو در وضعیت ایمن و پایدار را انجام می‌دهد.

طراحی بدنه خودروی آریزو 6 پرو همچون قفسی مستحکم و ایمن به صورت 360 درجه از راننده و مسافران محافظت می‌کند. در ساخت بدنه خودرو آریزو 6 پرو بیش از 60 درصد فولاد با مقاومت بالا استفاده شده است. همچنین ستون‌های چپ و راست خودرو و بخش‌های آسیب‌پذیرتر به 6 پنل فولادی حرارت داده شده شرکت بنتلر آلمان با مقاومت بالای 1500Mpa مجهز شده است که در بین خودروهای هم رده آریزو 6 پرو به شکل قابل توجهی چشم‌گیر است.

کمپانی Autoliv در بین 500 شرکت برتر جهان قرار گرفته و از محصولاتی با کیفیتی قابل‌اطمینان و منحصربفرد برخوردار است. شش ایربگ خودروی آریزو 6 پرو به شکل گسترده‌ای ایمنی و محافظت سرنشینان را فراهم می کند. همچنین عملکرد تخلیه فوری ثانویه ایربگ‌های این خودرو باعث کاهش آسیب‌دیدگی کیسه‌های هوا می‌شود و رانندگی ایمنی را برای شما فراهم می‌کند.

آسایش و راحتی چری آریزو ۶ پرو

بررسی چری آریزو ۶ پرو (fownix Arrizo 6 Pro)

پنل 7 اینچی خودروی آریزو 6 پرو مزین شده به یک قاب کروم می‌باشد که از سبک ساعت Patek Philippe الهام گرفته شده و تصویری خیره‌کننده را برای مخاطب ایجاد می‌‎کند. صفحه نمایش ال سی دی 7 اینچی چند منظوره خودروی آریزو 6 پرو مجهز به تکنولوژی منحصر به فرد در سه تم متفاوت می‌باشد و نمایشگر اطلاعاتی از قبیل دما، مصرف سوخت، فشار باد تایرها، هشدار تغییر دنده و زنگ خطر مطابق با تکنولوژی‌های روز دنیا است.

تهویه هوای خودروی آریزو 6 پرو در یک پنل لمسی 8 اینچی مجهز به تکنولوژی IML خلاصه شده است که نه تنها به زیبایی داخل خودرو کمک شایانی کرده است بلکه پس از خاموش شدن؛ نور پس زمینه با جلوه‌ای ویژه هماهنگ با سایر عناصر داخلی خودرو رنگی منحصر به فرد به خود می‌گیرد. پنل تهویه هوای خودرو در ارتباط با صفحه کنترل مرکزی می‌باشد و با مجهز بودن به دکمه‌های لمسی تجربه‌ای منحصربفرد را برای کاربر ایجاد می‌کند.

در خودروی آریزو 6 پرو به راحتی می‌توانید صفحه نمایش گوشی خود را تنها با یک کابل USB به صفحه نمایش 9 اینچی خودرو منتقل کنید. همچنین می‌توانید به راحتی دکمه‌های راهبری روی گوشی همراه خود را با صفحه نمایش خودرو همگام‌سازی کنید و کنترل تلفن همراه خود را از طریق مانیتور خودرو به دست بگیرید. این تکنولوژی تمامی تلفن‌های همراه با سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS را پشتیبانی می‌کند.

خودروی آریزو 6 پرو به چهار دوربین 180 درجه در جلو، عقب، راست و چپ خود مجهز می‌باشد که با کمک این دوربین‌ها نمایی 360 درجه از اطراف خودرو در دیدرس راننده قرار گرفته و هیچ نقطه کوری از دید راننده پنهان نخواهد ماند و امکان پارک کردن خودرو و به طور کل رانندگی با خودوروی آریزو 6 پرو بسیار راحت و لذت‌بخش خواهد بود.

در خودروی آریزو 6 پرو تکنولوژی ورود به خودرو و عملکرد قفل خودرو بدون کلید مبتنی بر فناوری سنجش هوشمند می‌باشد که دارای عملکرد ایمنی برتر در مقایسه با سیستم ایموبیلایزر سنتی است و باعث راحتی رانندگی شما می‌شود. در صورتی که دکمه استارت خودروی آریزو 6 پرو را بدون نگاه داشتن پدال ترمز فشار دهید، دکمه‌های مربوط به چراغ‌ها و سیستم تهویه فعال خواهد شد و در صورتی که دکمه استارت همزمان با فشردن پدال ترمز فشار داده شود، خودرو روشن می‌شود. این تکنولوژی حرفه‌ای موجب آسایش و تجربه‌ای لذت‌بخش از رانندگی با این خودرو خواهد شد.

قیمت fownix arrizo 6 pro

قیمت: 1٫242٫400٫000 تومان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.