پژو GLX405 مدل ۸۸ در زمان روشن شدن، دمای موتور بالا می ررود علت چیست؟

3

خودرو پژو GLX405 مدل ۸۸ دارم و بیش از دو هفته است در زمان روشن شدن خودرویم، دمای موتور نسبت به‌قبل خیلی بالا می‌رود.علت چیست؟

این درحالی است که فن و یونیت را دو روز پیش تعویض کردم. همچنین با چک کردن آب داخل رادیاتور متوجه شدم سطح آن به‌شدت پایین رفته است. از سوی دیگر حدود سه‌روز است موقع حرکت صدای بسیار زیادی از بخش عقب خودرو به‌گوش می‌رسد. البته لاستیک‌ها به‌تازگی بالانس شده‌اند. علت چیست؟

به گزارش کارستان ،درپاسخ به‌قسمت نخست سوال شما باید گفت این مشکل درخودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری سه‌علت عمده دارد.

روشن شدن چراغ چک پژو 405 علت روشن شدن چراغ STOP تعمیرات تخصصی پژو 405 آموزش عیب یابی خودرو تعمیرکار سنسور دمای اب پژو 405
نخست نامیزان کار کردن سیستم جرقه‌زنی یا معیوب بودن متعلقات این سیستم است. به‌بیان ساده‌تر اگر شمع‌های موتور معیوب باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد که در این حالت برای رفع مشکل باید شمع‌های موتور تعویض شود.
درعین حال اگر با تعویض سنسور دمای آب مشکل مرتفع نشود، باید مهم‌ترین قطعه در سیستم خنک‌کاری موتور یعنی ترموستات بررسی شود. چراکه این قطعه مکانیکی دارای سوپاپ و فنری است که اگر این قطعات معیوب شود، وظیفه خود را به‌درستی انجام نمی‌دهد و سبب افزایش دمای موتور می‌شود.
درچنین حالتی برای رفع مشکل باید ترموستات را تعویض کرد. اما بارزترین مشکل در خودروهای مجهز به‌سیستم سوخت‌رسانی انژکتوری خـــــرابی سنسور دمای آب است و اگر این سنسور معیـــــوب شده باشد یا به‌درستی کار نکند، دمای آب پشت پنل بالاتر از استاندارد قرار می‌گیرد.

امنیت و راحتی معامله شما را تضمین می‌کنیم!

با کارنامه خودروی خود را بدون کمیسیون نقد کن

اگر قصد داری ماشینتو بفروشی،الان وقتشه…

فروش بی‌دردسر ماشینتو تجربه کن!

اما قبل از تعویض سنسور برای رفع این مشکل باید دستگاه عیب‌یاب به ECU متصل و خطای مربوطه پاک شود. از سوی دیگر درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما نیز باید گفت این مشکل تنها به‌دلیل خرابی متعلقات سیــــستم تعلیق است.
به‌عبارت دیگر اگر قطعاتی همچون کمک‌فنرها یا حتی اتصالات سیستم تعلیق درمحور عقب معیوب شده باشد، قادر به‌جذب ضربات ناشی از حرکت روی دست‌اندازها نیست و این عامل منجربه‌تولید صدا و حتی کوبش می‌شود. در این حالت باید کمک‌فنرهای محور عقب تعویض شود.
اما این نکته را فراموش نکنید که اگر بلبرینگ‌های خودرو شما معیوب شده باشد نیز چنـــــین اشکالی را ایجاد می‌کند. بنابراین برای رفع مشکل باید بلبرینگ‌ها تعویض شود.

منبع:اخبار خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
3 نظرات
  1. یاسر موسوی می گوید

    سلام من پژو 405 دارم مدل 86 متاسفانه الان چند روزی هست آمپر آب از وسط هم رد میشه تا زمانی که کولر میگیرم درست میشه یعنی با کولر گرفتن همه چی درست میشه دمای آب پایین میاد ولی کولر نمی‌گیرم دمای آب از وسط هم رد میشه
    درحالیکه موتور فن راه فن همه نو زده بودم
    مشکل چیست هرجا بردم نتونستن درست کنن

  2. امیر محمدی می گوید

    سلام‌.
    سمند مدل ۸۲ دارم امپر اب بدون کولر به ۹۰ میرسه و یه کمی از ۹۰ عبور میکنه وقتی کولر میگیرم امپر اب از ۹۰ یک خط عبور میکنه رله های فن و یونیت چک شد کاملا سالم هستن ترموستات عوض شد فشنگی اب عوض شد رادیاتور کاملا شستشو شدو بعد هواگیری شد شمع و وایرها عوض شد ولی باز مشکل حل نشده الان امپر که به ۹۰ میرسه دور کند روشن میشه ولی پایین نمیاد کولر گرفته میشه امپر از ۹۰ یک خط عبور میکنه دور تند تازه روشن میشه ولی باز امپر پایین نمیاد هرجا هم میبرم متوجه نمیشن الان نمیدونم چکار کنم.

  3. سعید کمالی می گوید

    سلام من یک ۴۰۵ مدل ۸۵ که واقعا تا امروز هیچ مشکلی برای من درست نکرده دارم مدتی پیش برای اولین بار تصادفی در قسمت جلو سمت راننده از قسمت پایین و زیر ماشین ظربه شدیدی به ماشین وارد شد وای رادیاطور مشکلی پیدا نکرد بعد از تعمیرو مقداری صافکاری وقتی ماشین رو روشن کردم اول که چراغ امپر ذوشن شد و فنها کار نمیکردن ولی بعد مدت کوتاهی شروع به کار کرد ولی از اون زمان امپر ماشین تا وسط میاد که بعضی وقتها فن تند کار میکنه چراغش روشن نمیشه و بعضی وقتها روشن میشه رله فن هر دو رو عوض کردم درست نشد در صورتی که تا قبل تصادف امپر من هیچ زمان از یک خونه بیشتر نمیشد و ماشین به خوبی کار میکرد

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.