هر آنچه که باید در مورد چراغ های جلوی اتوماتیک و تطبیقی ​​بدانید

0

خودروهای مدرن مجهز به ویژگی‌های ایمنی پیشرفته و فناوری هستند که با هم برای کمک به راننده کار می‌کنند. چراغ جلو اتومبیل یکی از ویژگی های ایمنی ضروری است که دید واضحی را برای راننده فراهم می کند. در حالی که چراغ‌های جلوی استاندارد فقط مستقیم به جلو هستند، فناوری چراغ‌های جلوی تراز خودکار به‌طور خودکار با توجه به جاده و شرایط رانندگی تنظیم می‌شود. علاوه بر این، این آخرین فناوری چراغ‌های جلو، نور بالا را بسته به شرایط جاده تاریک یا کم نور می‌چرخاند.

در اینجا راهنمای تنظیم خودکار چراغ‌های جلو و نحوه عملکرد آن برای روشن کردن جاده برای دید بهتر است.

 چراغ بدرقه پراید  چراغ بدرقه خودرو چیست  چراغ بدرقه دنا  چراغ بدرقه هایما  چراغ بدرقه پژو پارس  آپشن های 206 تیب 2  آپشن خودرو چیست

چراغ های جلو تطبیقی ​​چیست؟

سنسورهای خودرو پارامترهای مختلف را تشخیص می‌دهند و سیگنال‌هایی را به سیستم چراغ‌های جلو ارسال می‌کنند تا به طور خودکار برای دید واضح تنظیم شوند و از هر گونه تصادف جلوگیری کنند.چراغهای جلو یا چراغهای تطبیقی ​​یا خودکار به طور خودکار با توجه به جهت خودرو تنظیم می شوند. با این حال ، چراغهای جلو استاندارد فقط بدون در نظر گرفتن جهت ماشین مستقیماً روشن می شوند. چراغهای جلو تطبیقی ​​از انواع مختلفی از سنسورهای اتومبیل برای تنظیم چپ یا راست با فرمان استفاده می کنند. علاوه بر این ، سنسورها به طور مداوم اسکن می شوند تا هر وسیله نقلیه نزدیک را تشخیص دهند و بر این اساس چراغ ها را کمرنگ کنند.

سیستم چراغ جلو LED تطبیقی ​​چگونه کار می کند؟

 چراغ بدرقه پراید  چراغ بدرقه خودرو چیست  چراغ بدرقه دنا  چراغ بدرقه هایما  چراغ بدرقه پژو پارس  آپشن های 206 تیب 2  آپشن خودرو چیست

کاملاً واضح است که چراغ های جلوی تراز خودکار با توجه به شرایط رانندگی و جاده تنظیم می شوند. علاوه بر این، چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​از نوع چراغ‌های LED و سنسورها برای تطبیق سریع با شرایط جاده استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر از روی چاله ای رانندگی کنید، بخشی از سیستم تعلیق بالا می رود و چراغ های جلو برای چند ثانیه به سمت آسمان حرکت می کنند. اینجاست که چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​با روشن کردن جاده بدون توجه به بالا رفتن یا پایین آمدن بدنه خودرو مفید می‌شوند.

در اینجا نحوه استفاده از سنسورهای زیر برای عملکرد صحیح از سنسورهای زیر آورده شده است.

سنسور YAW

سنسور نرخ خمیازه سرعت زاویه ای و چرخش وسیله نقلیه را در امتداد محور عمودی اندازه گیری می کند. به عنوان مثال، هنگامی که ماشین شما می‌چرخد یا می‌چرخد، سنسور سیگنال‌هایی را به سنسور چراغ‌های جلوی تراز خودکار داخلی می‌فرستد تا آنها را در همان زاویه بچرخاند.

حسگر سرعت

وجود دارد محدودیت‌های سرعت جاده‌ای در امارات و شما باید با خیال راحت سرعت بگیرید. هنگامی که با سرعت های خاصی در حال حرکت هستید چراغ های جلو به دلیل پیچ ها و پیچ ها در جاده نیاز به تنظیم مداوم دارند. از این رو، چراغ های جلوی تراز خودکار به طور مداوم سیگنال هایی را از سرعت و سایر سنسورها دریافت می کنند تا چراغ های جلو را مطابق با آن تنظیم کنند.

سنسور ارتفاع

این سنسور ارتفاع خودرو را اندازه گیری می کند. به عنوان مثال اگر در مسیری خارج از جاده رانندگی می کنید، ممکن است با صعودهای شیب دار مواجه شوید. چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​سیگنال‌هایی را دریافت می‌کنند تا به طور خودکار چراغ‌ها را بالا یا پایین کنند تا دید واضحی داشته باشند.

سنسور فرمان

این سنسور زاویه چرخش و سرعت فرمان را هنگام چرخش کنترل می کند. به چراغ های جلوی تراز خودکار ارسال می کند رایانه های خودرو تا مطابق با جهت فرمان تنظیم شوند.

مزایای چراغ های جلو با تراز خودکار

قیمت چراغ مه شکن 206 نصب چراغ مه شکن چراغ پروژکتور پژو قیمت چراغ جلو خودرو تعمیر چراغ جلوی خودرو آموزش برق خودرو آموزش تعویض چراغ مزایای لامپ LED معایب لامپ LED بهترین چراغ خودرو بهترین لامپ خودرو تفاوت چراغ زنون با ال ای دی مقایسه چراغ های زنون معایب لامپ زنون HID Xenons انواع چراغ خودرو مزایا و معایب چراغ هالوژنی

چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​خودکار نور بالا را خاموش می‌کنند تا از ایجاد مزاحمت برای رانندگان جلویی جلوگیری کنندهنگامی که چراغ‌های جلوی خودروی شما به هم نخورد، باید چراغ‌های جلو را به صورت دستی تنظیم کنید. با چراغ‌های جلوی تطبیقی، دیگر نگران تنظیم دستی آن‌ها نخواهید بود. علاوه بر این، چراغ‌های جلوی تطبیقی ​​به همراه بسته کمکی راننده پیشرفته ارائه می‌شوند. در زیر به چند مورد از مزایای چراغ های جلو تطبیقی ​​اشاره می کنیم:

  • امکان رانندگی ایمن تر با دید بهتر و واضح در شب.
  • شرایط رانندگی را تطبیق دهید و چراغ های جلو را تنظیم کنید تا از کور کردن رانندگان مقابل جلوگیری کنید.
  • رانندگی ایمن در شرایط آب و هوایی مختلف، به عنوان مثال، هنگام رانندگی در مه، چراغ های جلو به طور خودکار تنظیم می شوند تا تابش خیره کننده در مه را کاهش دهند.
  • وقتی وسیله نقلیه خود را در عقب بار می کنید، سیستم تعلیق جلو بالا می رود. چراغ جلو با تنظیم خودکار تنظیم می شود و دید واضحی را ارائه می دهد.

LED یا HID ضروری هستند انواع چراغ های جلو . تنظیم خودکار چراغ های جلو نه تنها از برخورد نور بالا به چشم رانندگان جلویی جلوگیری می کند بلکه به رانندگی ایمن در شب .

خودروسازان با سیستم چراغ های جلو تطبیقی

هر آنچه که باید در مورد چراغ های جلوی اتوماتیک و تطبیقی ​​بدانید

مارک های اتومبیل با استفاده از کم و بیش همان فناوری ، چراغهای جلو تطبیقی ​​اتوماتیک را در مدل های اتومبیل خود مجهز کرده اندخودروسازان مختلف سیستم چراغ های جلوی تطبیقی ​​خود را با نام های متفاوتی متمایز کرده اند، اما همه آنها کم و بیش به یک شکل کار می کنند. در اینجا لیستی از نام هایی که توسط برخی از تولید کنندگان خودرو برای چراغهای جلو اتومبیل استفاده می شود ، آورده شده است:

  • سیستم نور دینامیک در خودروهای پورشه استفاده می شود
  • شورولت در آخرین مدل های خودرو از Intellibeam استفاده می کند
  • مزدا آن را با چراغهای LED سازگار (ALH) ساده نگه داشته است
  • مرسدس بنز دارای یک سیستم سبک هوشمند است که در وسایل نقلیه خود نصب شده است
  • سیستم روشنایی جلو تطبیقی ​​در اتومبیل های لکسوس مجهز است
  • اتومبیل های فولکس واگن مجهز به کمک نور پویا یا نور گوشه پویا هستند
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.