چرا چراغ خودرو بخار می کند ؟

0

مشکل نفوذ آب و بخار به چراغهای دنا یکی از مشکلات شایع مالکین این خودروها ست که در نظر داریم این مورد را بررسی نماییم.

چرا چراغ خودرو بخار می‌کند؟

امروزه در تمامی چراغ‌هایی که روی خودروها نصب می‌شوند سوراخ‌های کوچکی برای تهویه وجود دارند. این سوراخ‌ها باعث به وجود آمدن جریان هوا در چراغ خودرو می‌شوند. اگر این تهویه وجود نداشته باشد از بین رفتن چگالش غیر ممکن می‌شود. با این وجود این سوراخ‌ها باعث بخار کردن چراغ خودرو نیز می‌شوند.

 تعمیرات تخصصی دنا  تعمیرات تخصصی دنا پلاس  علت بخار گرفتن چراغ خودرو  دلایل مات شدن چراغ جلو  رفع مات شدن چراغ جلو  نفوذ آب به داخل چراغ  علت نفوذ آب به چراغ دنا  تنظیم چراغ جلو دنا

آیا بخار کردن چراغ خودرو چیز بدی است؟

بخار کردن چراغ خودرو درست همانند بخار کردن شیشه‌ی خودرو است. تفاوت آن‌ها این است که در داخل خودرو وقتی شیشه بخار می‌کند شما با روشن کردن فن به رفع بخار می‌پردازید اما در چراغ خودروی شما هیچ فنی وجود ندارد به جز مواردی که دارای LED هستند.

با این وجود گرمایی که چراغ و لامپ تولید می‌کند باعث از بین رفتن بخار داخل چراغ خودرو می‌شود. در این زمینه چراغ‌های زنون نسبت به چراغ‌های هالوژن حرارت کمتری تولید می‌کنند و در نتیجه زمانی که برای از بین رفتن بخار صرف می‌شود طولانی‌تر خواهد بود.

در هر صورت بخار کردن چراغ خودرو علاوه بر ایجاد نمای بد می تواند باعث کاهش تابش نور گردد. علاوه بر آن در درازمدت کدری شیشه چراغها را نیز در پی خواهد داشت (توجه داشته باشید که کدر شدن شیشه چراغ فقط ناشی از بخار آب نیست)

چگونه از بخار کردن چراغ خودرو جلوگیری کنیم؟

امکان از بین بردن کامل بخار به وجود آمده در چراغ وجود ندارد. این پدیده که اکثرا در روزهای شرجی تابستان یا در سرمای زمستان اتفاق می‌افتد باعث از بین رفتن جذابیت و زیبایی خودرو و مشخصا چراغ خودرو برای رانندگان و صاحبان خودرو می‌شود. اما روش‌هایی برای جلوگیری از به وجود آمدن بخار در چراغ خودرو وجود دارد.

اولین روش رانندگی با چراغ‌های روشن است. با این کار گرمای حاصله از لامپ باعث از بین رفتن بخار چراغ خودرو می‌شود.
استفاده از سشوار  راهی دیگر برای از بین بردن بخار درون چراغ خودرو است. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از آن مخصوصا اگر از باد گرم و داغ استفاده می‌شود باعث سوزاندن قسمت‌های پلاستیکی چراغ خودرو نشود.

فقط کافی‌ست به روند طبیعی از بین رفتن بخار کمک کنید. برای این کار ابندا درپوش لاستیکی یا پلاستیکی چراغ را جدا کنید.سپس با استفاده از سشوار اقدام به تسریع در رفع بخار چراغ خودرو نمایید.
از ایجاد سوراخ یا برداشتن پوشش لاستیکی پشت چراغ خودرو خودداری کنید. این کار نه‌تنها مشکل را برطرف نمی‌کند بلکه باعث وخیم‌تر شدن اوضاع نیز می‌شود. همچنین احتمال ورود گرد و خاک و آلودگی‌های دیگر را نیز بیشتر می‌کند.
از باز کردن چراغ و زدودن بخار خودداری کنید زیرا ممکن است در حین انجام این عمل قطعه‌ای بشکند و متضرر شوید.

نفوذ آب به داخل چراغ

مشکل اصلی شاید بخار آب نباشد بلکه  نفوذ آب به داخل چراغ خودرو می باشد که ناشی از عدم آب بندی مناسب چراغ باشد.

کارخانجات سازنده چراغ، استانداردهای خاصی برای تولید دارند که یکی از آنها بحث نفوذ آب می باشد اما با این وجود می توان این مشکل شایع را در برخی خودروهای داخلی مشاهده کرد./دناروید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.