چند نفر در کشور گواهینامه دارند؟

0

سردار محمدباقر سلیمی در جلسه قرارگاه کاهش تصادفات پلیس راهور فراجا که ظهر امروز با حضور جانشین رئیس پلیس  کشور در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: مولفه‌هایی در ایمنی و حمل و نقل ترافیک موثرند که از جمله آن تعداد وسایل نقلیه، رانندگان و  … است. ما در طول یک دهه اخیر شاهد افزایش تمامی این مولفه‌ها بودیم به طوری که به عنوان مثال در سال ۸۴ حدود ۲۳ میلیون نفر دارای گواهینامه رانندگی بودند، اما از سال ۸۴ تا به امروز ۲۸ میلیون نفر دیگر نیز گواهینامه دریافت کردند و امروز در مجموع ۵۱ میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه رانندگی هستند. تعداد خودروها نیز چندین برابر شده است.

وی با بیان اینکه به طور میانگین ۲۷ درصد خودروها در سن قرسودگی قرار دارند، گفت: در برخی از خودروها مانند خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی درصد فرسودگی تا تا ۹۶ درصد است، یعنی در ناوگان برون شهری ما، مانند اتوبوس و مینی‌بوس و … ۹۶ درصد فرسودگی داریم که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود. همچنین ۹۱ درصد موتورسیکلت‌ها ما هم در سن فرسودگی است.

سلیمی با بیان اینکه در طول مدت هشت ماهه امسال ۵.۷ میلیارد تردد  در جاده‌های کشور به ثبت رسیده است، گفت: پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال ۸.۵ میلیارد تردد در جاده‌ها ثبت شود و این آمار در سال آینده به ۹.۶ میلیارد تردد برسد.

معاون عملیات پلیس راهور فراجا با اشاره به آمار پلیس از فوتی‌های تصادفات در صحنه نیز گفت: براساس این آمار ما حدود دو درصد کاهش جانباختگان حوادث رانندگی را داریم. اما معیار اصلی آمارهای پزشکی قانونی است که تا یک ماه بعد از وقوع تصادف را نیز پوش می‌دهد. بر اساس آمار پزشکی قانونی، حدود ۲۴ درصد تصادفات رانندگی در حوزه درون شهری رخ داده که نسبت به مدت هشت ماهه سال قبل افزایش ۸.۱ درصدی را نشان می‌دهد. در مجموع با احتساب فوتی‌های شهر و جاده، در هشت ماهه امسال ۵.۶ درصد افزایش را در آمار فوتی‌های ناشی از تصادفات رانندگی شاهد بودیم.

وی در عین حال با بیان اینکه در نوروز و بهار ۱۴۰۲ شاهد افزایش موارد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی بودیم، گفت: با اقدامات انجام شده از سوی پلیس راهور، این روند از مردادماه متوفف شد و رشد ۹.۷ درصدی که در پنج ماهه نخست امسال شاهدش بودیم کاهش پیدا کرد و به رشد پنج درصدی رسید. در واقع ضریب و شیب این رشد کاهش پیدا کرد و ما از شهریورماه روند کاهشی جانباختگان حوادث رانندگی را داریم. در طول این هشت ماه استان‌های خراسان رضوی، تهران بزرگ، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بیشترین تعداد فوتی ناشی از تصادفات رانندگی را داشتند.

سلیمی همچنین از ارائه ۱۱۲ میلیون خدمت از سوی پلیس راهور در ۹ ماهه امسال خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ درصد این خدمات در حوزه شهری و مابقی در حوزه پلیس راهور ارائه شده است.

منبع:ایسنا

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.