7 خودرو ژاپنی به سامانه یکپارچه اضافه شد

0

شب گذشته سامانه یکپارچه اسامی 7 خودرو ژاپنی لوکس را اعلام کرد. این 7 خودرو از برندهای تویوتا و نیسان هستند که به زودی عرضه خواهند شد.
شب گذشته 7 خودرو ژاپنی لوکس به جمع دیکر خودروهای حاضر در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی اضافه شدند. اگرچه هنوز از شرکت واردکننده این خودرو اطلاعاتی در دست نیست، اما می‌دانیم که شرکت‌های معین خودرو اروند و برساوش نیز در لیست سامانه اضافه شده‌اند.

در لیست 7 دستگاه حاضر، 4 محصول از برند خوش نام تویوتا قرار دارد و 3 مدل نیز از برند نیسان وجود دارد. با اضافه شدن این خودروها، حالا می‌توانیم بگوییم که به زودی عرضه آنها آغاز خواهد شد و متقاضیانی که پیش‌تر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، می‌توانند مالک یکی از آنها باشند.

مطالب مرتبط

7 خودرو ژاپنی لوکس وارد سامانه یکپارچه شدند

احتمال می‌رود که خودروهای تویوتا توسط شرکت برساوش در سامانه عرضه به فروش گذاشته خواهند شد و 3 خودرو نیسان نیز توسط معین خودرو اروند عرضه می‌شوند.

7 مدل خودرو جدید عبارتنداز:

  1. تویوتا کمری هیبرید
  2. تویوتا راو4 هیبرید
  3. تویوتا هایلندر هیبرید
  4. تویوتا ونزا
  5. نیسان ایکس تریل
  6. نیسان آلتیما
  7. نیسان قشقایی

نگاهی به مشخصات 7 خودرو وارداتی

نیسان ایکس تریل با پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی ۴ سیلندر به بازار ایران می‌آید و قدرت ۱۸۱ اسب‌بخار را با گشتاور ۲۴۴ نیوتن‌متر در اختیار دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع اتوماتیک CVT ایکس ترونیک است که توان را به چرخ‌های جلو می‌رساند. احتمال آن زیاد است که ایکس تریل در نسخه پایه و تک دیفرانسیل به بازار ایران بیاید.

نیسان قشقایی به پیشرانه ۱.۴ لیتری توربو مجهز است که ۱۴۸ اسب‌بخار قدرت را با گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند. جعبه دنده این خودرو نیز از نوع اتوماتیک CVT ایکس ترونیک است و توان را به چرخ‌های جلو می‌رساند.

نیسان آلتیما هم به پیشرانه‌های ۲.۵ لیتری برابر با ایکس تریل و دو لیتری توربو مجهز است. تیپ توربو آلتیما ۲۴۸ اسب‌بخار قدرت را با گشتاور ۳۹۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و جعبه دنده اتوماتیک CVT ایکس ترونیک توان را به چرخ‌های جلوی این سدان ژاپنی می‌رساند.

تویوتا راو۴ هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۶۰ اسب‌بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخ‌های جلو و عقب این کراس‌اوور ژاپنی می‌رساند.

تویوتا هایلندر هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۴۲ اسب‌بخار را با گشتاور ۲۷۰ نیوتن‌متر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخ‌های جلو و عقب این کراس‌اوور ژاپنی می‌رساند.

تویوتا کمری هیبرید به پیشرانه ۲.۵ لیتری تنفس طبیعی و قوای محرکه الکتریکی مجهز است. این پیشرانه بیشینه قدرت ۲۱۵ اسب‌بخار را با گشتاور ۲۲۱ نیوتن‌متر دارد. جعبه دنده این خودرو از نوع E-CVT است و توان را به چرخ‌های جلو این سدان ژاپنی می‌رساند.

تویوتا ونزا مشخص نیست که با کدام قوای محرکه به بازار ایران می‌آید. این کراس اوور ژاپنی به پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی و ۲.۵ لیتری هیبرید مجهز بوده و جعبه دنده CVT و E-CVT در آن به کار رفته است.

دیدگاه شما درخصوص اضافه شدن 7 خودرو ژاپنی به سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.