چگونه زنجیر چرخ را روی لاستیک کوییک ،سمند و پژو پارس سوار کنیم ؟ +تصاویر

0

زنجیر چرخ را روی لاستیک های خود قرار دهید

نحوه قرار دادن زنجیر چرخ روی لاستیک: اگر زنجیر چرخ خریده اید و نمی دانید چگونه آن ها را روی ماشین خود قرار دهید (یا فقط کنجکاو هستید) نگران نباشید! در اینجا نحوه انجام این کار آمده است.

چگونه زنجیر چرخ را روی لاستیک پراید ،سمند و پژو پارس سوار کنیم ؟ +تصاویر

زمان: یک ساعت یا کمتر

پیچیدگی: مبتدی

هزینه: مجانی

اگر در منطقه‌ ای زندگی می‌ کنید که رانندگی در میان برف ‌های زیاد امری عادی است، قطعاً باید مجموعه ‌ای از زنجیر چرخ داشته باشید. اگرچه برخی از جزئیات بسته به نوع زنجیرهایی که نصب می کنید متفاوت است، این مراحل اساسی تقریباً برای تمام زنجیر چرخ خودروهای سواری اعمال می شود.

ابزار مورد نیاز

  • زنجیر سفت کن (بسته به سبک زنجیر) ست زنجیر چرخ

زنجیر چرخ چیست؟

در بسیاری از مناطق در سراسر کشور، آب و هوای زمستانی جاده ها را در طول سال یخ زده و نا مطمئن می کند. می ‌توانید لاستیک‌ های مخصوص برفی تهیه کنید که به وسیله نقلیه شما کمک می ‌کند در برف بهتر رانندگی کنید، اما حتی آن‌ ها نیز گاهی برای عبور از شدیدترین طوفان‌ های زمستانی کافی نیستند. یکی از بهترین و ثابت ‌شده‌ ترین راه‌ ها برای کشش بیشتر خودرو در برف، انداختن زنجیر چرخ روی لاستیک ‌هایتان است.

پیچیدن یک زنجیر چرخ دور تایر به آن اجازه می ‌دهد تا عمیقتر در برف و یخ حرکت کند و از چرخیدن چرخ ‌های شما به راحتی به بیرون جلوگیری کند. کمی رانندگی در این حالت سخت تر می شود و سرعت شما را محدود می کنند، اما وقتی با جاده های نرم سر و کار دارید این یک کار آسان است. در اینجا نحوه قرار دادن زنجیر چرخ روی لاستیک ها آورده شده است.

مراحل سوار کردن زنجیر چرخ روی خودرو پراید و سمند و پژو پارس

چگونه زنجیر چرخ را روی لاستیک پراید ،سمند و پژو پارس سوار کنیم ؟ +تصاویر

مرحله 1

پارک در یک منطقه ثابت هنگامی که تشخیص دادید به زنجیر چرخ نیاز دارید، یک نقطه صاف و محکم پیدا کنید. حتما نقطه ای را تا حد امکان دور از ترافیک انتخاب کنید.

توجه: اگر نمی توانید نقطه ای را پیدا کنید که برف پاک شده است، تمام تلاش خود را بکنید تا آن را از اطراف لاستیک هایی که روی آن کار می کنید پاک کنید.

چگونه زنجیر چرخ را روی لاستیک پراید ،سمند و پژو پارس سوار کنیم ؟ +تصاویر

مرحله 2

زنجیرهای خود را باز کنید زنجیرها را از کیسه یا جعبه نگهداری آن ها بردارید، سپس آن ها را با احتیاط روی زمین در کنار هر لاستیکی که روی آن کار می کنید بغلتانید.

نکته حرفه ای: اگر وسیله نقلیه شما دیفرانسیل عقب است، زنجیر شما باید روی چرخ های عقب باشد. برای دیفرانسیل جلو، زنجیر شما باید روی چرخ‌ های جلو باشد و هر چهار لاستیک باید برای چهار چرخ متحرک زنجیر شوند.

موقعیت زنجیر خود را به ‌خوبی تنظیم کنید، به گونه ‌ای که مستقیماً قرار بگیرند، پیچ و تاب نداشته باشند و به طور مساوی در جلو و پشت لاستیک ‌های شما کشیده شوند.

 آموزش بستن زنجیر چرخ زنجیر چرخ چیست زنجیر چرخ سمند فیلم بستن زنجیر چرخ نحوه بستن زنجیر چرخ نحوه بستن زنجیر چرخ پژو ۴۰۵ نحوه بستن زنجیر چرخ ال ۹۰ نحوه بستن زنجیر چرخ پژو پارس

مرحله 3

زنجیر را روی لاستیک ها قرار دهید زنجیر لاستیک خود را یکی یکی روی تایرهای خود ببندید، مطمئن شوید که قلاب های نوک تیز به سمت بالا و دور از لاستیک هستند. توجه: مطمئن شوید که زنجیرها به طور یکنواخت روی لاستیک ها قرار دارند و به همان میزان زنجیر اضافی روی آج ها و دیواره های کناری قرار دارد.

 آموزش بستن زنجیر چرخ زنجیر چرخ چیست زنجیر چرخ سمند فیلم بستن زنجیر چرخ نحوه بستن زنجیر چرخ نحوه بستن زنجیر چرخ پژو ۴۰۵ نحوه بستن زنجیر چرخ ال ۹۰ نحوه بستن زنجیر چرخ پژو پارس

مرحله 4

اولین اتصال زنجیره ای را ایجاد کنید زیر وسیله نقلیه را به قسمت داخلی لاستیک های خود برسانید و یک سر هر زنجیر را با هر مکانیزم بست زنجیر به سر دیگر وصل کنید. بیشتر لقی را از زنجیر بکشید تا این اتصال سفت شود، مطمئن شوید که کمی شل باقی می ‌ماند تا بتوانید اتصال دوم را انجام دهید.

مرحله 5

اتصال دوم را ایجاد کنید به بیرون هر لاستیک نگاه کنید و طرف دیگر زنجیر را به خودش وصل کنید، همانطور که در زیر خودرو انجام دادید. هنگامی که هر 4 اتصال برقرار شد، هر زنجیر را مجدداً بررسی کنید،

مطمئن شوید که به طور یکنواخت روی لاستیک ها پیچیده شده اند، و به همان میزان زنجیر روی هر دو دیواره داخلی و خارجی لاستیک آویزان شده است. تمام شلی را که می توانید از هر دو طرف زنجیر بیرون بکشید و اتصالات را تا حد امکان سفت کنید. اگر زنجیر شما دارای کشنده است، آن را وصل کنید.

مرحله 6

به جلو برانید، سپس سفت کردن نهایی را انجام دهید هنگامی که هر دو زنجیر (یا هر 4 زنجیر، اگر روی وسیله نقلیه 4 چرخ متحرک کار می کنید) وسیله نقلیه خود را به اندازه یک ماشین به جلو برانید. وسیله نقلیه خود را پارک کنید، سپس پیاده شوید و زنجیر چرخ را بررسی کنید.

این احتمال وجود دارد که آن ها با حرکت وسیله نقلیه سست شده باشند. آن ها را محکم بکشید و هر گونه شلی ایجاد شده را از بین ببرید. با نصب زنجیر، سرعت خود را پایین نگه دارید. در مکانی امن پارک کنید و به محض اینکه روی پیاده رو خشک برگشتید، زنجیر خود را بردارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.