نتایج آزمون استاندارد پژو پارس پایان فروردین 1403 مشخص می شود

0

در حالی که براساس اعلام قبلی رئیس سازمان ملی استاندارد قرار بود تولید پژو پارس تا پایان امسال متوقف شد اما این سازمان اعلام کرد تولید این خودرو در سال آینده نیز ادامه دارد.

پیش فروش محصولات ایران خودرو قیمت محصولات ایران خودرو فروش ویژه ایران خودرو شرایط فروش ایران خودرو حواله خرید محصولات ایران خودرو

مهدی اسلام پناه رئیس سازمان استاندارد ایران در دی ماه امسال اعلام کرد که ایران خودرو برای خودرو پژوپارس که فاقد استانداردهای 85 گانه است تا نیمه اسفند 1402 مجوز تولید دارد و پس از آن برابر قانون عمل عمل خواهد شد.

پس از آن نیز ایران خودرو اعلام کرد مجوز استاندارد هر خودرو صادر نشود خط تولید آن را متوقف می کنیم.

اعلام توقف تولید خودروی پژوپارس در حالی بود که این خودرو در سامانه یکپارچه به متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه شده بود و عده کثیری از ثبت نام کنندگان برای خرید این خودرو از ماه ها پیش در نوبت تحویل این خودرو قرار داشتند.

لذا با بیان این مطالب متقاضیان خرید پژو پارس از ایران خودرو عنوان کردند بعد از ماه ها انتظار این موضوع برای آن ها پذیرفتنی است و خودروساز باید به تعهد خود درخصوص مشتریان عمل کند و این خودرو را به مشتریانی که ماه  ها در سامانه یکپارچه در نوبت قرار داشته اند عرضه کنند.

پیرو درخواست های متعدد متقاضیان پژو پارس برای تحویل این خودرو،  رایزنی هایی بین وزارت صمت، سازمان ملی استاندارد و خودروساز صورت گرفت تا راهکاری برای حل این مساله اندیشیده شود.

بنابراین علیمردان عظیمی در اواسط بهمن امسال در حاشیه مراسم  آیین تحویل یک هزار دستگاه کامیونت به سازمان شهرداری های وزارت کشور اعلام کرد با حمایتی که سازمان ملی استاندارد انجام داده است پژو پارس تا پایان سال تولید می شود.

وی بیان داشت: رایزنی هایی نیز برای ادامه تولید پژو پارس در سال آینده در حال انجام است اما اگر به دلیل مسائل استاندارد نتوانیم این خودرو را تولید کنیم حتما خودروی جایگزین به مشتریان تحویل می دهیم که قطعا به لحاظ استاندارد از پارس امروز بهتر خواهد بود.

تولید پژو پارس متوقف نمی شود

پس از آن نیز منوچهر منطقی معاون وزیر صمت به فارس، گفت: با توافقاتی که در سطح دولت انجام شد، مقرر شد که تولید پژوپارس متوقف نشود و‌ ادامه یابد.

معاون حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ‌براساس برنامه‌ریزی‌ انجام شده مقرر شد ‌خودرو پژوپارس به همه افرادی که در سامانه یکپارچه برای خرید این خودرو ثبت نام کرده‌اند تحویل ‌شود

وی با بیان اینکه خودرو پژو پارس قیمت مناسبی دارد و مردم آن را می‌پسندند، گفت: بهتر است این قبیل خودروها، به جای توقف تولید به‌روز‌رسانی شوند در این راستا از سال آینده خودروی پژو پارس با استانداردهای 85 گانه تولید می‌شود.

نتایج آزمون استاندارد پژو پارس پایان فروردین 1403 مشخص می شود

بالاخره پس از این ماجراها مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد در روز چهارشنبه هفته گذشته 9 اسفند ماه در مصاحبه ای اعلام کرد ، تولید خودروی پژو پارس تا مشخص شدن نتایج مرکز آزمون بین المللی استاندارد، ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در توضیحاتی در این خصوص به تمرکز اعضای شورای عالی استاندارد بر روی قانون و مقررات فنی اشاره کرد و گفت: همواره تلاش بر این بوده که خودروسازان را متعهد به اصلاح، بهبود عیوب فنی در حوزه ایمنی و کیفیت کنیم که خودروی پژو پارس هم از جمله آنهاست.

وی رفع دغدغه ثبت نام کنندگان را مورد تاکید قرار داد و افزود: به همین منظور تولید کننده باید در چند شیفت با ترافیک بالا به تولید بپردازد و دغدغه مصرف کنندگان را برطرف کند.

دبیر شورای‌عالی استاندارد در ادامه به فرصتی که این سازمان به تولید کننده داده تا که تولید خودش را ادامه دهد اشاره کرد و متذکر شد: این فرصت با اخذ تعهد از سازنده خودرو و رعایت الزامات فنی وایمنی، داده شده است  تا نتایج مرکز آزمون بین المللی از بابت تست‌هایی که از آنها خواسته‌ایم واصل شود.

پیش بینی می شود،  نتایج این آزمون استاندارد تا فروردین ماه ۱۴۰۳ مشخص شود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.