رونمایی از سوزوکی گرند ویتارا هیبریدی راسا موتور خاورمیانه +عکس

0

شرکت راسا موتور خاورمیانه به عنوانی از شرکت‌های فعال در دور جدید واردات خودرو در ایران، اقدام به عرضه خودروهای برند سوزوکی در کشور نموده است.

در جدیدترین رونمایی از خودروهای وارداتی این شرکت طی یک مراسمی از ۴ مدل خودرو گرند ویتارا هیبریدی در نسخه های دوچرخ و چهار چرخ محرک، خودرو شاسی بلند جیمنی در نسخه ۳ و ۵ درب و سوزوکی فرانکس هیبرید رونمایی کرد.

این شرکت پیش ازاین ۲ مدل سواری سوزوکی سیاز و سوزوکی بالنو را به بازار کشور عرضه نموده است.

معرفی سوزوکی گرند ویتارا هیبرید

سوزوکی گرند ویتارا یکی از خودروهای محبوب در کشورمان است که در سال‌های گذشته به صورت مونتاژی و توسط ایران خودرو در بازار عرضه می‌شد اما با وجود تحریم‌های این موضوع متوقف شد و حالا نسخه‌های قدیمی این خودرو با قیمت‌های چند میلیاردی در بازار آزاد دست به دست می‌شود.

پس از سال‌ها عدم عرضه حالا نوبت به عرضه نسخه جدید و به روز سوزوکی گرندویتارا البته در نسخه هیبریدی رسیده است و به زودی شاهد عرضه این خودرو در بازار خواهیم بود. البته دیگر عرضه این خودرو برعهده آبی پوشان جاده مخصوص نیست و شرکت جدیدالتاسیس راساموتور وظیفه عرضه این خودرو را برعهده دارد.

طراحی داخلی و ظاهری سوزوکی گرند ویتارا هیبرید

سوزوکی گرند ویتارا هیبرید مدل ۲۰۲۳ دارای طراحی داخلی و ظاهری منحصر به فردی است که با نگاهی به آن می‌توان دریافت طراحان سعی در ارائه ظاهری مدرن و جوان‌پسند برای جذب مشتریان جدید داشته‌اند.

در طراحی فضای داخلی، عناصری مانند نمایشگر لمسی ۴.۲ اینچی TFT در پشت فرمان و نمایشگر بزرگ ۹ اینچی در بالای کنسول میانی برای نمایش اطلاعات سیستم مالتی‌مدیا، به همراه دریچه‌های هوا و کلیدهای کنترل تهویه، باعث شده ظاهر داخل کابین به روز و مدرن به نظر برسد. البته فرمان دایره‌ای شکل معمولی و غیر D-Cut، طراحی سنتی سوزوکی را نشان می‌دهد. با این حال، فضای داخلی بزرگ و ارگونومیک بوده و صندلی‌ها آسایش سرنشینان را در سفرهای طولانی تأمین می‌کنند. فضای کافی برای پاها در عقب و نیز جای اشیای شخصی از دیگر مزایای داخل کابین است.

از نظر ظاهر خارجی، سوزوکی گرند ویتارا طراحی مدرن و همسو با اصول زبان طراحی Crafted Futurism دارد. در جلو خودرو چراغ‌های LED باریک دوتکه در بالا و چراغ‌های اصلی در پایین قرار گرفته‌اند. جلوپنجره بزرگ چندضلعی با نوارهای کرومی، همراه با ورودی‌های هوای عریض، ظاهری پرانرژی و اسپرت به جلوی خودرو بخشیده است.

در نمای جانبی، بدنه عضلانی و خطوط زاویه‌دار، طراحی جعبه‌ای شکل خودرو را نمایان می‌سازد. گلگیرهای چندضلعی و خطوط شانه‌ای روی درب‌ها نیز باعث تمایز این مدل شده‌اند. در قسمت عقب، چراغ‌ها به صورت یکپارچه و هماهنگ با چراغ‌های جلو طراحی شده‌اند. سپر عقب حجیم و دیفیوزر بزرگ در وسط آن نیز حضور دارد.

در مجموع، سوزوکی توانسته با ترکیب عناصر مدرن و طراحی کلاسیک، ظاهر و فضای داخلی جذابی را برای گرند ویتارا هیبرید مدل ۲۰۲۳ خلق کند تا بتواند مخاطبان جوان را هدف قرار دهد.

مشخصات فنی سوزوکی ویتارا هیبرید

سوزوکی گرند ویتارا در نسل جدید خود با پیشرانه‌های هیبرید وارد بازار ایران شده است. این خودروی کامپکت اس‌یووی در دو نوع مایلد هیبرید و اسمارت هیبرید عرضه می‌شود.

نسخه مایلد هیبرید گرند ویتارا مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری هیبرید هوشمند است که شامل یک موتور بنزینی و یک موتور الکتریکی ۱۲ ولتی به همراه بسته باتری لیتیوم یونی می‌باشد. موتور بنزینی این پیشرانه توسط تویوتا طراحی شده و دارای توان ۹۲ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۱۲۲ نیوتن متر است. موتور الکتریکی ۱۲ ولتی نیز با آن کوپل شده و در مجموع توان خروجی سیستم پیشرانه را به ۱۱۵ اسب بخار و ۱۴۱ نیوتن متر می‌رساند.

جعبه‌دنده CVT الکترونیکی نیروی حاصل از موتور را به چرخ‌ها منتقل می‌کند. مصرف سوخت ترکیبی این مدل گرند ویتارا در سیکل ترکیبی تنها ۳.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است. این خودرو به صورت ۴ چرخ محرک عرضه می‌شود.

نسخه اسمارت هیبرید این خودرو نیز مجهز به پیشرانه ۱.۵ لیتری بنزینی با فناوری هیبرید هوشمند است که تماما توسط سوزوکی طراحی شده است و نسخه مورد نظر برای بازار کشورمان است. توان این موتور ۱۰۳ اسب بخار و حداکثر گشتاور آن ۱۳۷ نیوتن متر می‌باشد. سیستم انتقال قدرت در این مدل به صورت دستی ۵ سرعته و اتوماتیک ۶ سرعته به همراه پدال‌های تعویض دنده پشت فرمان ارائه می‌شود.

سیستم بازیابی انرژی ترمز، گشتاور کمکی و استارت استاپ نیز از دیگر امکانات فنی این نسخه به شمار می‌روند. مصرف سوخت ترکیبی آن بسته به نوع گیربکس بین ۴.۷ تا ۵.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است.

 

امکانات و تجهیزات سوزوکی ویتارا هیبریدی

این خودرو در مدل ۲۰۲۳ به طور استاندارد از امکاناتی همچون کیسه‌های هوای راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ورود بدون کلید، دکمه استارت، دنده عقب خودکار، و نمایشگر ۷ اینچی بهره‌مند است. البته در نسخه‌های کامل‌تر امکانات بیشتری نیز وجود دارد.

در نسخه فول آپشن گرند ویتارا هیبرید، نمایشگر به ۹ اینچ افزایش یافته و علاوه بر آن صفحه نمایش لمسی و تمام رنگی شده است. سیستم صوتی نیز به ۶ بلندگوی اطراف، بلوتوث و پورت یواس‌بی مجهز شده است.

علاوه بر این، ویژگی‌های جدیدی همچون کروز کنترل، دوربین ۳۶۰ درجه برای پارک عقب، سنسورهای پارک جلو و عقب، سنسور باران، تهویه مطبوع خودکار دو منطقه‌ای، شارژر بی‌سیم تلفن همراه، دسته‌دنده پشت فرمان، حالت‌های مختلف رانندگی، سنسور نور، رینگ آلومینیومی ۱۷ اینچ و سیستم نظارت فشار باد لاستیک‌ها نیز به این خودرو اضافه شده‌اند.

در بخش ایمنی، سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع‌کننده نیروی ترمز EBD به همراه کمک‌ترمز BA و کنترل پایداری ESP به صورت استاندارد وجود دارند. اما در نسخه فول اپشن امکاناتی مانند ایموبیلایزر، ایزوفیکس کودک، چراغ‌های LED روزه، چراغ مشایعت تا درب منزل و سیستم کمکی کنترل در سربالایی نیز قابل اضافه کردن هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.