مانیتور اندروید یا ویندوز | کدام بهتر است؟

0

مانیتورهای خودرو مدت‌هاست که به عضوی مهم از سیستم صوتی و تصویری خودرو تبدیل شده اند، در گدشته مانیتورهای خودرو با سیستم عامل ویندوز طراحی میشدند اما با فراگیر شدن سیستم اندروید، مانیتورهای خودرو نیز با این سیستم عامل تولید شد و از لحاظ طراحی نیز تمامی دکمه ها حذف شدند.

نگاهی به عملکرد مانیتور ویندوزی

در ابتدا که مانیتورهای ویندوزی روانه بازار شده بودند تحول عظیم در سیستم صوتی و تصویری خودرو شکل گرفته بود، پنل‌های قدیمی کاملا منسوخ شده و جای خودرا به مانیتورهای جدید داده بودند.

اما مزایای این سیستم نسبت به پنل‌های قدیمی چه بود؟

1. صفحه نمایش بزرگ:

دیگر اطلاعات موسیقی و دستگاه‌های متصل به پنل فقط از روی صفحه دیجیتالی کوچک مقدور نبود، با صفحه نمایشی بزرگ و باکیفیت نه تنها اطلاعات موسیقی قابل خواندن بود بلکه آیتم های بسیار بیشتری مانند تنظیم صدا، تصویر دوربین، سیستم ناوبری و غیره در دسترس بودند.
2. تاچ حرارتی:

صفحه نمایش لمسی دسترسی به آیتم‌های مختلف را آسان کرده بود و باعث راحتی کاربران شده بود. دیگر نیاز به استفاده از دکمه‌ها برای مدیریت و انتخاب موسیقی و دیگر آیتم‌ها نبود و با این صفحه نمایش این کارها به راحتی قابل انجام بود.

3. بلوتوث نسخه جدید:

اتصال از طریق بلوتوث در مانیتورهای جدید بسیار سرعت بیشتری داشت و قطعی کمتر و موج بلندتری‌را ارائه میداد.

4. خروجی کابل USB:

در پنل‌های قدیمی قابلیت اتصال از طریق USB وجود داشت ولی در نسخه‌های ویندوزی با استفاده از اتصال کابل UBS میشد از قابلیت Mirrorlink استفاده کرد، این قابلیت میتوانست صفحه گوشی را برروی نمایشگر خودرو نمایش دهد.

5: اطلاعات کنترل فرمان:

دکمه‌های روی فرمان مانند قطع و اتصال بلوتوث و تنظیم میزان صدا بر روی مانیتور نیز نمایش داده میشد.

6: خروجی صدای بهتر:

این دستگاه‌ها نه تنها فقط از لحاظ رابط کاربری بهتر بودند، بلکه صدای خروجی آنها نسبت به نسخه های قدیمی باکیفیت تر بود.

7: سیستم ناوبری:

در این دستگاه‌ها نقشه های آماده‌ای بصورت پیشفرض وجود داشتند که توانایی مسیریابی به صورت آفلاین را ارائه میدادند.

این مانیتورها طرفداران بسیاری داشتند تا اینکه نسخه های اندروید معرفی شدند;
نسخه های جدید به قدری قابلیت به همراه خود داشتند که عملا نسخه های ویندوزرا از رده خارج کردند، رابط کاربری بهتر قابلیت های بیشتر قبل از هرجیز به چشم می آمد ولی بسیاری قابلیت بیشتر نیز داشتند که به آنها میپردازیم.

در مورد مانیتور اندروید بیشتر بخوانید

مزایای مانیتور اندروید نسبت به مانیتور ویندوزی:

1: صفحه نمایش باکیفیت تر و تمام لمسی:

مانیتورهای ویندوزی صفحه نمایشی لمسی داشتند ولی تمام لمسی نبودند و ولوم های تنظیم صدا و موج رادیو داشتند، اما در نسخه‌ های اندرویدی دکمه‌ها حذف و صفحه نمایش‌ها تماما لمسی شدند.

2: بلوتوث قوی تر:

بروزترین نسخه بلوتوث برروی آنها تعبیه دیده شده که این نسخه باعث سرعت و طول موج بسیار بیشتر شده.

3: فراتر از Mirrorlink:

علاوه بر قابلیت میرورلینک که پیش‌تر گفته شد قابلیتهای جدید برای اتصال گوشی همراه به مانیتور معرفی شد که در گوشی‌های IOS از Apple Carplay و در گوشی‌های Android از Android Auto استفاده میشود.

4: تقویت کیفیت صدا:

در نسخه‌های اندروید نه تنها کیفیت صدا بیشتر شده بلکه قابلیت تنظیم صدا بصورت دلخواه و جداگانه برای هر بلندگو وجود دارد.

5: داشبورد تمام لمسی:

نه تنها اطلاعات کنترل فرمان بلکه در برخی نسخه‌ها مانیتورهای بزرگتر و معروف به تسلایی در سایزهای 12اینچ و 14اینچ تمام فضای وسط داشبوردرا گرفته و حتی تنظیمات بخاری و کولر از طریق آنها امکان پذیر است.

6: سیستم ناوبری آنلاین:

همانطور که گفته شد مانیتورهای لمسی سیستم ناوبری و مسیریابی در اختیار راننده میگذارند که این سیستم در مانیتورهای اندروید بصورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن‌های مختلف قابل اجراست.

7: دسترسی به اینترنت:

این دستگاه‌ها که مانند یک موبایل فضای اندرویدی دارند به راحتی از طریق سیمکارت و یا وایفای قابلیت اتصال به اینترنت را دارند.

8: حالت یونیورسال:

نسخه‌های جدید مانیتور خودرو که به تبلتی نیز معروفند به صورت پدهای تنها و بدون قاب تولید شده و بنابراین با تغییر قاب روی همه خودروها قابل نصبند.

جمع بندی:
با توجه به نکاتی که گفته شد، مشخض است که مانیتورهای اندروید بهترین نوع مانیتور خودرو میباشند و قابلیت‌های بیشماری به سرنشینان خودرو ارائه میدهند.
از این روی در مقایسه مانیتورهای ویندوزی و اندروید، پیشنهاد متخصصان زمینه صوتی و تصویری خودرو همواره انتخاب نسخه اندروید است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.