تعمیر خودرو بدون رنگ چیست ؟

0

فرورفتگی ‌ها و تورفتگی ‌های ظاهر خودروی شما را زشت می کند، اما بازیابی ظاهر زیبای آن ممکن است نیازی به بازدید طولانی و پرهزینه از یک فروشگاه بدنه خودرو نداشته باشد.

چه آسیب دیدگی ناشی از تگرگ باشد یا یک فرورفتگی به اندازه توپ فوتبال در خودرو داشته باشید، تا زمانی که رنگ تراشه یا ترک نخورده باشد، ترمیم فرورفتگی بدون رنگ صافکاری (PDR) ممکن است گزینه ای باشد که می تواند در وقت و هزینه صرفه جویی کند.

ترمیم بدون رنگ چگونه کار می کند؟

تعمیر خودرو بدون رنگ چیست ؟

در استفاده از PDR، هدف این است که فلز فرورفته را به شکل خود برگردانید و در عین حال رنگ کارخانه را حفظ کنید. ابتدا یک تکنسین بهترین راه را برای دسترسی به ناحیه آسیب دیده از طریق باز کردن پنجره یا با برداشتن قطعات تزئینی یا پنل های داخلی تعیین می کند.

سپس تکنسین با استفاده از ابزارهای تخصصی، از لبه بیرونی فرورفتگی شروع کرده و به آرامی فلز را به موقعیت خود باز می‌ گرداند. ناحیه آسیب دیده به تدریج کوچکتر می شود تا جایی که عملاً ناپدید می شود.

استفاده از این روش تعمیر در شرایط خاص امکان پذیر نیست:

  • فرورفتگی دارای لبه های تیز یا فلز پاره شده است.
  • رنگ داخل یک فرورفتگی شکسته یا خراشیده شده است.
  • فلز فرورفته در نزدیکی لبه یک پانل قرار دارد.
  • روی ناحیه تو رفته قبل از این کارهای بدنه انجام شده است.

مزایای انتخاب ترمیم بدون رنگ

پاک کردن آسیب ‌های وارد شده به خودرو بدون انجام کارکرد عمیق بدنه به مهارت و دقت نیاز دارد، بنابراین انتخاب یک فروشگاه خودرو معتبر و با تجربه برای این کار ضروری است. هنگامی که کار به درستی انجام شود، انتخاب PDR می تواند مزایای چشمگیری برای شما به ارمغان بیاورد:

  • صرفه جویی قابل توجه در هزینه. از آنجایی که نیازی به پرکننده بدنه، سنباده زدن و رنگ آمیزی مجدد نیست، PDR می تواند بسیار کمتر از تعمیر سنتی بدنه هزینه داشته باشد.
  • راحتی بیشتر. بسته به میزان آسیب، ترمیم فرورفتگی بدون رنگ را می توان تنها در چند ساعت انجام داد.
  • حفظ ارزش خودرو. خودروهایی که رنگ اصلی آنها دست نخورده است معمولاً وقتی زمان فروش فرا می رسد ارزش بیشتری دارند.
  • عدم نگرانی از تطابق رنگ. از آنجایی که نیازی به رنگ آمیزی نیست، در خطر تطبیق رنگ نادرست نیستید.

اگر فرورفتگی‌ ها و تورفتگی ‌ها سطح براق خودروی شما را زشت کرده اند، با یک تعمیرکار حرفه ای تماس بگیرید تا بدانید که آیا فرآیند تعمیر فرورفتگی بدون رنگ برای شما مفید است یا خیر.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.