تشخیص اتمام لنت ترمز خودرو با چند راه ساده
مکانیک وعیب یابی خودرو:
توجه به کولر پژو ۲۰۶
فهرست مطالب
در خودروهای 206 امکانش هست که کولر خودرو از کار افتاده باشه و نیاز به پیکره بندی باشه تا کلاچ کولر دوباره راه بی افته بعضی از دوستان اشتباها BSI را دانلود میکنند که اشتباه میباشد.
اما راه حل اینه اینکه:
🔸 به ایسیو مورد نظر کانکت شوید
🔸قسمت پیکره بندی را انتخاب کنید
🔸وارد گزینه تهویه مطبوع شوید
🔸 گزینه خطی یا فشار خطی را فعال کنید
🔸از این قسمت خارج شوید
🔸وارد BSI شوید
🔸وارد پیکربندی شوید
🔸در این قسمت وارد گزینه تهویه مطبوع شوید
🔸گزینه نوع کولر دستی یا اتوما تیک را بر حسب خودرو انتخاب کنید و از BSI خارج شوید
در صورتی که این مراحل به درستی انجام شده باشد مشکل حل خواهد شد.
در چه صورتی باید روغن گیربکس اتوماتیک خودروها تعویض شود؟؟؟
مناسب ماندن کیفیت روغن هیدرولیک گیربکس بستگی زیادی به شرایط استفاده از خودرو دارد مثلا اگر شما از خودروی خود زیاد در جاده های کوهستانی و سربالایی استفاده میکنید و یا شتاب گیری های ناگهانی زیاد دارید قطعا روغن گیربکس خودروی شما زودتر کیفیت مناسب خود را از دست خواهد داد.لذا برای تشخیص زمان دقیق تعویض روغن لازم است یک کارشناس با تجربه آن را بررسی نماید اما عموما برای خودروهای هیوندای و کیا بعد از حدود ۱۰۰,۰۰۰ کیلومتر کارکرد بهتر است نسبت به بررسی روغن اقدام گردد.
لازم به ذکر است روغن گیربکس اتوماتیک را حتما باید با دستگاه مخصوص این کار تعویض نمود زیرا در روش سنتی بیشتر روغن قبلی در گیربکس باقی می ماند و تنها بخش کوچکی از آن تعویض میگردد ولی متاسفانه بیشتر مراکزی که اقدام به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک می کنند به دلیل قیمت بالای دستگاه نسبت به تهیه آن کوتاهی کرده و همچنان به روش سنتی کار می کنند.
سنسور کیلومتر
سنسوری است که سرعت خودرو را با استفاده از چرخدنده مستقر بر شافت خروجی گیربکس« و در برخی خودروها، خروجی دیفرانسیل » به پشت آمپر و ecu
ارسال می کند.
خودروهای خیلی جدید این سنسور را ندارند بلکه ecu این اطلاعات را با در نظر گرفتن میانگین سرعت چرخها که از سنسور سرعت چرخها که برای سیستم ترمز ABS لحاظ شده دریافت می کند.
علایم خرابی:
1⃣از کار افتادن نشانگر کیلومتر در پشت آمپر
2⃣شلاقه زدن عقربه کیلومتر
3⃣خاموش شدن خودرو در دست اندازها و گاها پشت چراغ قرمز و در کل هنگام رها یکمرتبه ای پدال گاز
‘ترمز دیسکی عقب دارای لنت ترمز معمولی مانند ترمز چرخ های جلو است و از همان روش چرخ های جلو بهره می برد و عملکرد بهتری نسبت به ترمز عقب کاسه ای دارد و معمولاً برای مدل هایی از خودرو که دارای شتاب و قدرت بیشتر هستند استفاده می شود. اين ترمز از نظر قدرت، مزيني بر ترمز كاسه اي ندارد و بيشترين مزيت آن خنك كاري سريع و زمان عكس العمل كوتاه تر است.
نقش فن با عملکرد به موقع فشنگی به کار افتاده تا آب داغی که در رادياتو وجود دارد را خنک کند درصورت خرابی یکی از فنها آمپر آب بالا رفته و موتور داغ ميکند
با چند کار ساده، عمر مفید خودروی خود را افزایش دهید
۱. از سیستم صوتی، زمانی که خودرو خاموش است؛ استفاده نکنید
۲. به طور مرتب خودروی خود را بشویید
۳. سطح مایعات خودرو را بررسی کنید
۴. ترکهای شیشه را به سرعت از بین ببرید
۵. از بنزین زدن در جایگاه هایی که به تازگی پر شدهاند، خودداری کنید
۶. فضای داخلی خودرو را تمیز نگه دارید
۷. عمق آج لاستیکها را بررسی کنید
۸. از روشن نگه داشتن درجای خودرو اجتناب کنید
جداكردن كابل باطري هنگامي كه خودرو روشن است
همانطور که مي دانيد ولتاژ توليدي دينام حدود 14 ولت است، اما بايد دانست که اين ولتاژ، ولتاژ متوسط توليدي دينام است. قله (پيک) توليد ولتاژ دينام برحسب دور موتور و بار گرفته شده از دينام، متغير بوده و گاهي اوقات به بيش از 16 ولت نيز مي رسد.
در حالت عادي که کابل هاي باطري متصل است اين نوسان ولتاژي به دليل خاصيت خازني باطري تعديل مي شود اما اگر کابل باطري در هنگاميکه خودرو روشن است، باز شود، اين نوسانات مي تواند بر روي قسمت هاي حساس خودرو (تمامي کنترل يونيت هاي الکتريکي) تاثير نامطلوب داشته باشد.
حداکثر قدرت تحمل نوسان ولتاژيECU به طور استاندارد تا 16 ولت است. اگر هنگامي که خودرو روشن است کابل باطري را جدا کنيم به طور حتم ريسک سوختن ECU وجود دارد، طبيعي است که با توجه به قيمت زياد آن اين کار عاقلانه به نظر مي رسد.
یکی از راه های کاهش مصرف بنزین:
استفاده از سیستم کروز کنترل و اوردرایو بوده که سرعت خودرو ثابت شده و دور موتور نیز 30درصد کم می شود. علاوه بر کاهش مصرف، عمر موتور هم افزایش می یابد.
هنگام باز کردن سنسور زاویه فرمان برای جلوگیری از خرابی آن موارد زیر را رعایت نمایید
خودرو رادر یک سطح صاف پارک نموده و ترمز دستی را بکشید
سویچ را در حالت ON قرار داده و غربیلک فرمان و چرخها را در حالت صاف قرار دهید
سنسور زاویه فرمان تا جایی که در محل خود نچرخد محکم نمایید.
تشخیص اتمام لنت ترمز خودرو با چند راه ساده
مرحله1: بازرسی بصری: در اکثر خودروها، اگر میخواهید لنتهای ترمز را بدون برداشتن چرخ چک کنید، میتوانید لنتها را از طریق سوراخهای روی چرخ ببینید. اغلب شما حتی مجبور نیستید ماشین را بلند کنید تا بتوانید لنت ترمز را ببینید.
به عنوان یک قانون کلی، لنت ترمز شما باید ضخیمتر از 1/4 اینچ باشد. اگر فکر میکنید لنتهای ترمز شما 1/4 اینچ یا نازکتر هستند، وقت آن است که لنتهای ترمز جدیدی را انتخاب کنید.
مرحله 2: ضخامت پد را بررسی کنید
مرحله 3: سایش و پارگی ناهموار را بررسی کنید: ساییدگی و پارگی نایکنواخت میتواند به این معنی باشد که یک لنت ترمز نازکتر از بقیه است و به محض اینکه لنت ترمز شما به آن نیاز داشت، همه آنها باید تعویض شوند.
ضخامت لنتهای ترمز خود را در سمت چپ با سمت راست خودرو مقایسه کنید. اگر بین ضخامت تفاوت وجود داشته باشد، ممکن است سایش ناهموار داشته باشید و ممکن است نیاز به تراز داشته باشید.
کارستان
اصلا در رابطه با لنت توضیحات واضح نبود من که متوجه نشدم
توضیحات در خصوص لنت ترمز جالب نبود من که متوجه نشدم ای کاش با عکس توضیح میدادید.