راه‌اندازی قطار گردشگری در دهه فجر/قیمت یک شب، ۵۹۰ هزار تومان است

0

معاون مسافری راه‌آهن خبر داد:

موسوی گفت: قطار گردشگری تهران-اصفهان-یزد و بازگشت به تهران از روز ۱۸ بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد

میرحسن موسوی معاون مسافری راه‌آهن در نشست خبری حاشیه نمایشگاه گردشگری اظهار کرد: در راستای سیاست‌های دولت و تکالیف هیات مدیره راه‌آهن از سال ۹۳ نسبت به راه‌‌اندازی قطارهای گردشگری ریلی اقدام کرده‌ایم و تاکنون  ۲۳ قطار بین‌المللی از مرز رازی (غرب) و مرز سرخس (شرق) وارد کشور شده است.

وی در ادامه افزود: گردشگران کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکایی و استرالیایی از این قطارها استفاده و از اماکن تاریخی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی شهرهای زنجان، یزد، شیراز، اصفهان، تهران و مشهد بازدید کردند.

معاون مسافری راه‌آهن تصریح کرد: تا پایان امسال ۷ قطار از مرزهای سرخس و رازی، گردشگران خارجی را به ایران آورده و از شهرهای زنجان، یزد، شیراز، اصفهان، تهران و مشهد دیدن کردند.

موسوی گفت: از سال ۹۵ شرکت راه آهن راه اندازی قطارهای گرشگری داخلی را هم در دستور کار قرار داد که در حال حاضر در مسیرهای مشهد-نیشابور، اهواز-تنگه ۵، تهران-سوادکوه، تهران-بادرود، گرگان- اینچه برون، تبریز- رازی، تبریز- جلفا و چند مسیر موقتی دیگر این قطارها فعال هستند.

وی در ادامه بیان کرد: قطار گردشگری تهران-سوادکوه که در دو روز پایانی هر هفته مسافران را یک روزه از تهران به سوادکوه برده و مجددا به تهران برمی گرداند با استقبال خوبی مواجه شده متولی برگزاری این تور، بخش خصوصی است.

موسوی از راه‌اندازی قطارهای چند روزه با مشارکت بخش خصوصی و برنامه‌ریزی شرکت راه‌آهن خبر داد و گفت: قطار گردشگری تهران-اصفهان-یزد و بازگشت به تهران از روز ۱۸ بهمن ماه آغاز به کار خواهد کرد.

معاون مسافری راه‌آهن ادامه داد: این قطار در مدت ۴ روز گردشگران را به مبلغ ۵۹۰ هزار تومان و در هر سفر ۱۶۰ نفر را در این تور جابه جا خواهد کرد. همچنین نرخ ذکر شده برای هزینه اقامت یک شب در هتل به همراه وعده های غذایی و ورودی اماکن گردشگری محاسبه شده است.

موسوی یادآور شد: راه‌آهن آمادگی ارائه تسهیلات برای شرکت‌های خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در امر گردشگری ریلی را دارد و تا به امروز در شهرهای مختلف این تسهیلات را در اختیار بخش خصوصی قرار داده است.

به گفته وی؛ تا به امروز ۷۰ هزار نفر گردشگر داخلی و ۵۰۰ نفر گردشگری خارجی از قطارهای گردشگری استقبال کرده‌اند.

معاون مسافری راه‌آهن تاکید کرد: روزانه شاهد افزایش استقبال گردشگران از تورهای گردشگری قطار هستیم و امیدواریم با افزایش تعداد قطارها بتوانیم از اماکن بیشتری جهت بازدید استفاده کنیم.

موسوی در مورد پیش‌ فروش بلیت قطار سال ۹۷ گفت: از دو هفته قبل ستاد سفرهای ریلی نوروزی در شرکت راه آهن ایجاد شده و جلساتی با شرکت های ریلی برگزار کرده است. براین اساس از بهمن ماه  امسال، پیش فروش بلیت های نوروزی آغاز خواهد شد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.