آموزش نحوه بستن رله تقویت کننده استارت در خودرو +عکس
رله استارت پراید کجاست ،قیمت رله استارت پراید ،آموزش نصب رله استارت ،طریقه نصب آفتامات استارت ،طرز کار رله ۵ پایه ،نصب رله قطع کن دزدگیر ،رله استارت ۲۰۶
گذاشتن رله برای استارت کاریه که باید روی اتومبیلهایی که استارت زنی ضعیفی دارند انجام داد چون بعد از یه مدت اگر این رله رو نداشته باشید ماشین یا بد استارت میزنه یا فقط یه صدای تق از استارت میاد
نحوه عملکرد رله
رله یا افتامات دارای به طور کلی ۵ پایه دارد که دو پایه ۸۵ و ۸۶ به دو سر سیم پیچ متصل است که با جریان ضعیف می تواند تحریک شده و خاصیت اهنربایی پیدا کند در سمت دیگر سه پایه دیگر قرار داده شده است که به نامهای ۳۰ – ۸۷ و ۸۷a نامگذاری میشود که در حالت عادی و قبل از تحریک سیم پیچ (پایه ۸۵ و ۸۶ ) دو پایه ۳۰ و ۸۷a به متصل هستند ولی هرگاه سیم پیچ بوبین شد پایه ۳۰ از پایه ۸۷ a جدا میشود و به پایه ۸۷ متصل شده میشود و اگر ما در پایه ۳۰ برق داشته باشیم این برق از پایه ۸۷a قطع شده و پایه ۸۷ وصل میکند
به طور کلی افتامات یا رله دو کار مهم انجام میدهد
۱- کوتاه کردن مسیر سیم کشی در مدارات الکترونیکی برای رساندن برق به مصرف کننده از طریق پایه ۳۰و ۸۷
حفاظت از کلید برای اینکه جریان قوی از کلید عبور نکند و کلید فقط سیم پیچ را بوبین کند و برق فشار قوی از پایه ۳۰و ۸۷ عبور کند
اول شما نیاز به یک رله ۴ پایه – ۵ متر سیم توکار سایز ۵/۱ – ۴عدد فیش کتابی برنجی .
رله ۴ پایه داره به شماره های۳۰-۸۵-۸۶-۸۷ که شما هر ۴ فیش رو به رله نصب میکنید و دور هر کدوم نوار چسب برق میپیچید حالا به این ترتیب فیش ها رونصب کنید
پایه ۸۵ با یک تکه سیم به بدنه یا منفی باطری نصب کنید .
پایه ۳۰ با یک تکه سیم به مثبت باطری نصب کنید .
سیم نازکی که به وسیله یک فیش به اتوماتیک استارت نصبه رو از وسط بچینید و سر ورودی رو به پایه ۸۶ وصل کنید و پایه ۸۷ به استارت
بعد از نصب تغییر در استارت خوردن رو حس میکنید
سلام.هر کی میدونه و استاده ج بده.دنده استارت و چره دنده کلاچ موتوراستارت رو دوباره عوض میکنم.الان میگن فلایپیل خرابه و دنده استارتاتو خراب میکنه ولی تاب نداره ویالمه فلایویل فقط یه خورده صدایه خرررر هر ودرگیری داره موقع استارت زدن.یه استادی گفت برق با قدرت زیاد میره رو استارت وباعث این صدا میشه مه فلایویل ودنده استارت درگیرمیشن.بنظرتون راهکار چیه؟۰۹۱۶۸۶۰۱۲۶۰پیامک بدین ج میدم.روآ هستش
سلام
بله استارت با فلاویل درگیر می شود فلایویل بررسی کنید
سلام ببخشید رله استارت سمند ef7 کجا قرار دارد اگر بگویید ممنون میشم
کسی میدونه از کجا میشه فهمید این رله که میخواییم استفاده کنیم سالمه یا ن!؟
سلام پرایدم استارت زدنی بعضی وقتا اصلا نمیزنه و فقط پشت امپرا میره میاد ولی از جلو که دستی اتصال میدم میزنه خوب کی التشو میدونه
سلام مغزی سوئیچ با سیم کشی زیرفرمان چک کنید.
گیره های سر باطری یا اتصال سیم به گیره سر باطری چک شود همین
دستتون درد نکنه من چند ساعت گیر کرده بودم با کمک راهنمایی شما ماشین رو درست کردم واقا ممنون که این آموزش رو گذاشتین خییر ببینین ایشالله تشکر سپاس فراوان 🙏🙏🙏🙏🙏
راحت برید اتوماتیک استارت را عوض کنید رله نمی خواد فقط دلیل این کار ضعیف بودن اتوماتیک است واسه زمانی هست از شهر دور باشید یا وقت نکنید استارت بازکنید اگه هم موقع ماشین سرد هست راحت استارت میزنه و موقع گرم شدن ماشین استارت نمیزنه یا قدرت روشن شدن ماشین رانداشته باید زغال استارت تعویض شود تمام تمام باتشکر از سایت خوبتون
سلام ببخشید سیم که مثبت باطری میاد به اتومات استارت شماره چند رله به اون وصل میشه
سلام
من این مدار رو روی پراید بستم خوب استارت میخوره ولی موقعی که سوئیچ رو میبندم یک لحظه دنده استارت با فرایویل برخورد میکنه
علت چیه؟
حالا چرا؟ببینید عزیزان من ورودی سیم پیچ رله به ۸۵و۸۶وصله ،زمانیکه جریان به دوسر سیم پیچ یا همون۸۵و۸۶وصل بشه میدان مغناطیسی ایجاد میکنه واز اونجا که۳۰ واقای ۸۷aبصورت فنری وکلیدوار!بهم وصلن براثر کشش اهنربایی به جناب ۸۷ وصل میشن و ماهم که هدفمون از بکارگیری رله تقویت برق اتومات استارت هست اتوماتمون رو به جناب ۸۷ میبندیم چون ۳۰ و اقای ۸۷aنقش کلید رو بازی میکنن. تامام
خوشحال شدم از اینکه قطره ای از اقیانوس دانشم رو در اختیارتون گذاشتم اگه سوالی دارین خجالت نکشین ازم بپرسین قول میدم جوابتونو از نت جستجو کنم بهتون بگم
فدات جیم جان.درسته
داخل سایت نوشته سیم رو بچینیم و به پایه ۸۵وصل کنیم چون ولتاژی که میده ضعیفه و بهتر اینه برق مستقیم از باطری بگیریم و به پایه ۳۰وصل کنیم تا تقویت بشه و از ۸۷ خارج میشه تا ما این پایه۸۷رو به اتوماتیک متصل کنیم
اما متاسفانه بچه ها فکر میکنن سیمی که چیدیم به پایه ۳۰ و ۸۷ وصل باید کرد که اهمیتی نداره و مهم برق تقویت شده است که از ۸۷ باید خارج بشه
سلام میشه از رله ۵پایه استفاده کرد برای سمند
سلام اره عزیز میشه به همین ترتیبی که دوستان گفتن فقط پایه وسط رو که به شماره فنی ۸۷a هست رو بی خیال شو نیاز نیست بیاری تو مدار.۴ تای دیگه هم بهمون شکل که اساتید گفتن مثبت باطری با سیم میاد تو شناسه ۳۰ و از اون طرف یک سیم از ۸۷ میره برا قسمت سوکت دار استارت که بهتره این برق مثبت رو از یه رنگ سیم استفاده کنی (ترجیحا قرمز).۸۵ کهgnd هست رو هم به بدنه متصل نکن یسره از قطب منفی باطری بگیربهتر جواب میده ترجیحا رنگ سیم مشکی.پایه ۸۶ هم که مشخصه فرمان دهنده وسویچ کننده هست پس باید سوکتی که به استارت وصل بود( سیم نازک) بیاری رو پایه ۸۶ وصل کنی
شلاقی استارت میخوره
جسارت شد که خسارت نشه
برمدار باشید
اگه تخصص داری واتساپ بیا تا سوالی رو جواب بدی. ممنون میشم
سلام ببخشید سیمی که با سوکت وصل به استارت رو باید به کدم پایه رله وصل مکنیم
ﻫﻤﺘﻮﻥ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﻣﯿﮕﯿﻦ ﻣﺜﺒﺖ ﻭﻣﻨﻔﯽ
ﺑﻪ ۸۵ ﻭ۸۶ ﻓﺮﻗﯽ ﻧﻤﯿﮑﻨﻪ ﻭﻟﯽ
ﺍﺗﻮﻣﺎﺕ ﺣﺘﻤﺎ ﺑﻪ ۸۷. ﺗﺎﻣﺎﻡ
همتون اشتباه میگین مثبت ومنفی به ۸۵ و۸۶ فرقی نمیکنه ولی اتومات حتما به ۳۰ تامام
سلام وطنخواه جان تو بلدی رله استارت رو چطور ببندی یادم بده
سلام.باید برق ورودی به پایه ۳۰ و خروجی که تقویت شده هست به ۸۷ که به اتوماتیک وسل میشه و ۷۵،۸۶به مثبت و منفی برای تحریک سیم پیچ و اهن رباشدن
سلام علیکم،خجالت داره، چرا حذف یا اصلاح نمیکنید آموزش را؟؟!!منفی ۸۶_سر اتوماتیک ۸۷-مثبت ۳۰_آن یکی که بریده ۸۵.دعاگویتان وطنخواه شربیانی
سلام.باید برق ورودی به پایه ۳۰ و خروجی که تقویت شده هست به ۸۷ که به اتوماتیک وسل میشه و ۷۵،۸۶به مثبت و منفی برای تحریک سیم پیچ و اهن رباشدن
منظور سایت اینه که برقی که به اتومات وسل هست و شما با سیم چین از رسط قطع میکنید چون ضعیفه به پایه ۸۵ یا ۸۶ وصل میکنیم و برق قویتری از باطری میگیریم تا این برق باطری تقویت شده از ۸۷ خارج و به اتوماتیک وصل میکنیم
سلام آموزش نصب رله تقویتی اشتباه است انجام ندین .
سلام.والا من با یه روشی که دوستان گفتن انجام دادم.سیم آتیش گرفت و اتومات سوخت.
سلام
ممنون از مطالب خوب و آموزندتون خسته نباشین
برای تقویت از رله چند آمپر باید استفاده کنیم ؟
بیفیوز جای پای ۸۷ و ۸۶ رو اشتباه گفتی