مقایسه دو شاسی بلند ژاپنی ،سوبارو کراس ترک ۲۰۱۶ با مزدا CX-5 2016

0
مقایسه خودرو

اگر به کراس اوور های کوچک علاقه دارید,پس احتمالا مزدا CX-5 2016 را که ظاهری زیبا,تجهیزات زیاد,قیمت معقول و مصرف سوخت خوبی دارد را در نظر دارید.با در نظر گرفتن جنبه های دیگر,باید همچنین سوبارو کراس ترک ۲۰۱۶ را نیز که به خاطر یک نیمه واگن,نیمه شاسی بلند بودن الهام گرفته شده از ایمپرزا هاچبک کوچک بسیار معروف شده است را نیز در نظر بگیررید.کدام یک بهتر است؟ما مقایسه ای بین این دو مدل انجام داده ایم تا جواب را بیابید.ابتدا اجازه دهید ببینیم در مدل ۲۰۱۶ این دو خودرو چه چیز هایی جدید شده اند.

  مقایسه خودرو  مقایسه شاسی بلند  مقایسه سوبارو با مزدا  قیمت مزدا CX5  مشخصات مزدا CX5  بررسی مزدا CX  معایب مزدا CX  قیمت سوبار کراس ترک  مشخصات سوبار کراس ترک  نمای داخلی سوبار کراس ترک  با پولم چه ماشینی بخرم

سوبارو کراس ترک ۲۰۱۶

کراس ترک برای سال ۲۰۱۶ چندین تغییر را شاهد بوده است.یکی از این تغییرات کم شدن XV از نام آن است,که نام این خودرو از XV کراس ترک به فقط کراس ترک تغییر یافته است.دیگر به روز رسانی ها عبارتند از ظاهر تغییر یافته در جلو و عقب,سیستم STARLINK جدید سوبارو همراه با سیستم کمک کننده ی اورژانسی و هشدار دزدی از خودرو,سیستم کنترل نقاط کور و سیستم هشدار برخورد از جلو.

  مقایسه خودرو  مقایسه شاسی بلند  مقایسه سوبارو با مزدا  قیمت مزدا CX5  مشخصات مزدا CX5  بررسی مزدا CX  معایب مزدا CX  قیمت سوبار کراس ترک  مشخصات سوبار کراس ترک  نمای داخلی سوبار کراس ترک  با پولم چه ماشینی بخرم

مزدا CX-5 2016

CX-5 برای سال ۲۰۱۶ با تغییرات کوچک در کابین,یک طراحی داخلی جدید و آپشن های جدید از جمله چراغ های جلوی LED, هشدار خروج از لاین,هشدار برخورد از عقب و کنترل سرعت هوشمند به روز رسانی شده است.

  مقایسه خودرو  مقایسه شاسی بلند  مقایسه سوبارو با مزدا  قیمت مزدا CX5  مشخصات مزدا CX5  بررسی مزدا CX  معایب مزدا CX  قیمت سوبار کراس ترک  مشخصات سوبار کراس ترک  نمای داخلی سوبار کراس ترک  با پولم چه ماشینی بخرم

قابلیت اعتماد

گرچه متخصصان صنعتی هنوز قابلیت اعتماد این دو مدل را ارزیابی و رتبه بندی نکرده اند,اما گزارشات مصرف کنندگان بر اساس اطلاعات تایید شده توسط خوانندگان آن گزارش ها حاکی از این است که مشتریان به هر دو مدل نمره ی بالای میانگین داده اند.هر دو مدل ها گارانتی منحصر به فرد ۳ ساله یا ۵۷۶۰۰ کیلومتری حفاظت از بدنه و ۵ ساله یا ۹۶۰۰۰ کیلومتری پوشش موتور دارند.در نتیجه,در این بخش هر دو خودرو تا زمانی که رتبه های قابلیت اعتماد آنها منتشر شود مساوی هستند.

 

هر دو مدل دارای دو موتور برای ارائه هستند.در کراس ترک,موتور استاندارد یک موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۴۸ اسب بخار نیرو است که دارای حالت انتقال نیرو به همه ی چرخ ها و یک جعبه دنده ی دستی ۵ حالته یا به صورت آپشن دارای یک جعبه دنده ی CVT می باشد.مصرف سوخت آن ۱۰.۲۸ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۷.۶۳ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه با جعبه دنده ی دستی یا ۹.۰۹ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶.۹۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه برای جعبه دنده ی خودکار می باشد.

افرادی که به مصرف سوخت بهتر علاقه دارند می توانند کراس ترک هیبریدی را خریداری کنند که دارای همان ورژن موتور هیبریدی با ۱۶۰ اسب بخار نیرو می باشد.این مدل همراه با جعبه دنده ی CVT است که مصرف سوخت آن ۷.۸۸ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶.۹۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه می باشد.

CX-5 دارای موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری با ۱۵۵ اسب بخار نیرو است که به صورت استاندارد همراه با جعبه دنده ی دستی ۶ حالته و حالت انتقال نیرو به چرخ های جلو می باشد.با این شرایط CX-5 دارای نرخ مصرف سوخت ۷.۸۸ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۶.۷۵ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه می باشد.افرادی که قدرت بیشتری می خواهند,می توانند مدل CX-5 را با جعبه دنده ی خودکار و موتور ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری با ۱۸۴ اسب بخار نیرو را انتخاب کنند.این موتور دارای نرخ مصرف سوخت ۹.۰۹ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۷.۱۶ لیتر در صد کیلومتر در بزرگراه برای حالت انتقال نیرو به چرخ های جلو و دارای نرخ ۹.۸۵ لیتر در صد کیلومتر در شهر و ۷.۸۸ لیتر در صد کیلومتر بزرگراه برای حالت انتقال نیرو به همه ی چرخ ها می باشد.

کدام یک بهتر است؟کراس ترک هیبریدی در صدر جدول این بخش قرار دارد و به دنبال آن مدل های ساده ی CX-5 قرار می گیرند.کراس ترک هیبریدی ممکن است گران قیمت باشد و مدل ساده ی CX-5 نیز تفاوت زیادی با آن ندارد.اگر یک مدل متوسط خودکار با حالت انتقال نیرو به همه ی چرخ ها را انتخاب کنید,می فهمید که کراس ترک از نظر مصرف سوخت کمی مزیت بیشتری نسبت به CX-5 دارد.اگر به حالت انتقال نیرو به همه ی چرخ ها نیاز ندارید, در این صورتCX-5 هم نرخ مصرف سوختی تقریبا برابر با کراس ترک پیدا میکند.

 

امنیت

هر دو مدل ها دارای نمره ی امنیتی کامل ۵ ستاره از مدیریت امنیت ترافیک بزرگراه های ملی دولت فدرال می باشند.همچنین,هر دو مدل نمره ی بالای امنیتی + را از طرف موسسات بیمه ی غیر انتفاعی برای امنیت بزرگراه ها دریافت کرده اند.

وقتی صحبت از ویژگی های امنیتی می شود,هر دو مدل دارای لیست بلند بالایی از گجت ها هستند که برخی از آنها حتی در خودروهای لوکس هم دیده نمی شوند.ویژگی های استاندارد طبق انتظارات هستند.برای مثال,هر دو مدل ها دارای ترمز های ضد قفل و کیسه های هوای کنار پنجره هستند.رنج آپشن های هر دو مدل نیز مثل همیشه هستند شامل سیستم کنترل نقاط کور,کنترل سرعت هوشمند و هشدار برخورد از جلو همراه با سییستم ترمز خودکار.در این قسمت یک بار دیگر هر دو خودرو رقابت نزدیکی دارند و واشح است که هر دو کمپانی مقوله ی امنیت را بسیار جدی گرفته اند.

 

تکنولوژی

هر دو مدل دارای تکنولوژی های بالا و مشابهی هستند.به غیر از اینکه سیستم اطلاعاتی سرگرمی مزدا یک سر و گردن از سوبارو بالاتر است,پیشرفت های انجام شده در تجهیزات هم سوبارو و هم مزدا بسیار چشمگیر و باهم برابر بوده اند.هر دو مدل همچنین صفحه های لمسی ۷ اینچی با منوها و کنترل هایی که استفاده ی آسانی دارند را ارائه می کنند.در مورد تجهیزات امنیتی نیز همینطور است.گرچه مزدا یک مزیت چشمگیر دارد,اما تکنولوژی های افزوده شده به سوبارو باعث می شوند در این بخش تقریبا این دو مدل با هم برابر باشند.

در نتیجه,تنها تفاوت تکنولوژیکی واقعی بین CX-5 و کراس ترک بسیار ناچیز است.مثلا,CX-5 دارای چراغ های جلوی LED است که می توانید در سوبارو هم سفارش دهید.ویژگی ترمز خودکار در صورت خطر برخورد از جلوی سوبارو در سرعت های بالا بهتر از سیستم مزدا عمل می کند.مزدا کنترل خودکار چراغ ها را ارائه می کند که در کراس ترک موجود نمی باشد و از طرف دیگر هم تنها سوبارو موتور هیبریدی را ارائه می کند.

گرچه در کل ویژگی های تکنولوژیکی در این دو مدل با هم برابر هستند,اما دوستداران تکنولوژی چند تفاوت عمده و کلیدی را می یابند.اگر برای شما داشتن آخرین تکنولوژی مهم است,پیشنهاد می کنیم خودرو را قبل از خرید حتما تست کنید.

تجربه ی سواری

علی رغم این حقیقت که بسیاری از خریداران احتمالا کراس ترک را به عنوان یک سواری و CX-5 را به عنوان یک شاسی بلند در نظر می گیرند,حقیقت این است که کمتر از ۴ اینچ تفاوت در ارتفاع بین این دو مدل وجود دارد.و ما به هر دوی آنها کراس اوور می گوییم.

به نظر ماCX-5 سواری بهتری نسبت به کراس ترک دارد.منظور ما را اشتباه متوجه نشوید;سوبارو کنترل خوب و با ثباتی در تقریبا همه ی شرایط رانندگی ارائه کرده است,اما به سختی لذت بخش است,آن هم با تنها ۱۴۸ اسب بخار نیرو و فرمان نسبتا سبک.در مقابل,می توانید CX-5 را با ۱۸۴ اسب بخار نیرو و فرمان با کنترل بیشتر و کنترل بهتر بر روی خودرو را امتحان کنید.با این حرف ها,به نظر ما افرادی که علاقه به تجربه ی سواری لذت بخش دارند CX-5 را به کراس ترک ترجیح می دهند.

نتیجه نهایی

علی رغم تفاوت های آنها در طراحی,مزدا CX-5 2016 و سوبار کراس ترک ۲۰۱۶ شباهت های بسیار زیادی دارند.هر دو دارای لیست بلند بالایی از ویژگی های امنیتی هستند,هر دو دارای نتایج تست تصادف عالی می باشند,هر دو قابلیت اعتماد بالایی دارند و هر دو تقریبا در صدر جدول بخش کراس اوور های کوچک از نظر مصرف سوخت هستند.همچنین تفاوت قیمت بین این دو خودرو هم حداکثر ۲۰۰ دلار است.

گرچه انتخاب بین این دو سخت است,اما ما مزدا را انتخاب می کنیم.ما از کنترل بهتر آن خوشمان آمده است و موتور ۲.۵ لیتری آن را ترجیح می دهیم,که بدون مصرف سوخت زیاد قدرت و عملکرد بالایی دارد.با توجه به مزیت های فراوان کراس ترک,هیچکس را به خاطر انتخاب سوبارو سرزنش نمی کنیم,مخصوصا اگر بتوانند معامله ی با قیمت خوبی داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.