افزایش چندین باره قیمت بسترن B30 برای انصراف مشتریان از تحویل خودرو

0

گروه بهمن روز گذشته برای چندمین بار در یک ماه اخیر قیمت بسترن B30 را افزایش داد تا نهایتا قیمت این سدان چینی حدود ۵۷ درصد افزایش داشته باشد.اما این تمام ماجرا نبود.

تحویل بسترن B30 قیمت بسترن b30 اخبار گروه بهمن شرایط فروش بسترن B30 ارسال دعوت نامه بسترن B30 مشخصات بسترن b30
بهمن موتور که حدود ۱۲ روز پیش در دعوتنامه های  ارسالی ،قیمت بسترن B30 را افزایش داده بود دوباره قیمت این سدان را افزایش داد.بر اساس دعوتنامه ارسالی جدید برای مشتریان مشخص شده است بها رسمی  بسترن B30 از ۱۰۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به  ۱۲۴ میلیون ۳۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.به عبارتی  این شرکت از ابتدای آبان ماه حدود ۴۴ میلیون تومان قیمت این خودرو را افزایش داد .این افزایش چندین باره باعث گردید که مشتریان گروه بهمن به ستوه آمده و لب به گلایه باز کنند و برخی شکایت خود را به مراجع ذیصلاح ببرند که البته با توجه به نوع قرارداد و غیر قطعی بودن مبلغ نهایی خودرو راهی به جایی نخواهند برد..
مشصخا تامین این میزان مبلغ افزایش یافته برای تعداد بیشماری از ثبت نام کنندگان بسترن B30 کار بسیار دشواری است چرا که قیمت این خودرو در زمان ثبت نام برابر با ۷۹ میلیون تومان بوده است و قطعا کسانی که برای خرید اقدام نموده بود خود را برای قیمتی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان آماده کرده بودند اما به ناگاه متوجه شدند که باید مبلغی حدود ۴۴ میلیون دیگر هم باید برای تحویل بپردازند.
از همین رو ثبت نام کنندگانی که از بضاعت کمتری برخوردار بودند مجبور شدند بدلیل عدم توانایی در تامین مبلغ افزایش یافته ،روی به فروش حواله بیاورند تا حداقل مرهمی بر دردشان باشد. اما قبل از افزایش قیمت مرحله دوم، گروه بهمن که به این امر واقف شده بود با زیرکی تمام و برای فرار از زیر بار تعهدات خود ،صلح و واگذاری خودروی های پیش فروش شده را ممنوع اعلام کرد تا کسانی که مقدرو به تامین ۴۴ میلیون نیستند مجبور به انصراف شوند. این تصمیم گروه بهمن در حالی  اتخاذ شد که کمترین توجهی به مشتریان بی بضاعت نشده است.با اجرای این قانون ثبت نام کنندگان خودروهای هاوال و بسترن B30 برای تحویل خودروی خود یا باید برای تامین مبلغ افزایش یافته دست به هر کاری بزنند و یا باید انصراف داده و به سود اندک ارائه شده از سوی بهمن موتور اکتفا کنند.
قابل ذکر است که کلیه شروط پیش فروش خودرو در همان ابتدا باید توسط خودروساز اعلام شود واصولا نمی توان پس از منعقد کردن قرارداد  و در زمان تحویل ،بندی دست و پا گیر را به مشتری تحمیل کرد.مشخص نیست که گروه بهمن چگونه و با چه مجوزی قانون مورد دلخواه خود را به ناگهان به قرار دارد اضافه می کند و کمترین توجهی به مشتریان خود نمی کند.
ظاهرا برخی از شرکت ها خودروساز، این روزهای پرتلاطم بازار و تحریم را بهترین زمان برای گرفتن ماهی از آب گل آلود می دانند و در غیبت نهاد های نظارتی  کمترین توجهی به امر مشتری مداری ندارد .اما این شرکت ها باید بدانند ،به امید خدا و تلاش مسئولین کشورو نظام، این روزهای خطیر و سخت خواهد گذشت و در آن زمان مردم رفتار ناجوانمردانه این شرکت ها را فراموش نخواهند کرد.
منبع:پردیس خودرو

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.