کاهش ۴۰ درصدی تولیدات خودروسازان در مهرماه سال ۹۷

0

خودروسازان کشور در آستانه تعطیلی؛

بر اساس آمار منتشر شده توسط وزارت صنعت و معدن، تولید خودرو در مهرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹.۸ درصد کاهش داشته و از ۱۳۷ هزار و ۹۱۴ دستگاه در مهر سال ۹۶ به ۸۳ هزار و ۲۷ دستگاه در مهر سال ۹۷ رسیده است. آمار منتشر شده به تفکیک نوع خودرو به این صورت است که تولید انواع خودروی سواری در مهرماه سال جاری نسبت به مهرماه سال گذشته ۴۰.۳ درصد کاهش داشته و از ۱۲۸ هزار و ۸۳۸ دستگاه به ۷۶ هزار و ۹۰۹ دستگاه کاهش پیدا کرده است.

آمار تولید خودرو در ایران خودرو آمار تولید خودرو سایپا آمار تولید کامیون در ایران آمار تولید محصولات کرمان خودرو اخبار خودرو اخبار صنعت خودرو آمار تولید خودرو سنگین کاهش تولید خودروهای بنزینی
تولید انواع کامیون، کامیونت و کشنده در مهرماه سال گذشته ۱۲۷۷ دستگاه بوده که در مهرماه امسال به ۸۷۷ دستگاه رسیده است و کاهش تولید ۳۱.۳ را تجربه کرده است. همچنین تولید انواع اتوبوس کاهش ۵۹.۹ درصدی داشته و از ۱۸۲ دستگاه به ۷۳ دستگاه رسیده است. تولید انواع وانت نیز از ۷۵۰۴ دستگاه در مهر سال گذشته به ۴۸۲۳ دستگاه در مهر سال جاری رسیده و کاهش ۳۵.۷ درصدی را به خود دیده است.
بر خلاف کاهش محصولات ذکر شده، تولید انواع ون، میدل‌باس و مینی‌بوس با افزایش تولید در مهرماه سال جاری همراه بوده است. تولید انواع ون با افزایش ۳۶۵.۸ درصدی از ۳۸ دستگاه در مهر سال گذشته به ۱۷۷ دستگاه در مهر سال جاری رسیده است. همچنین تولید انواع میدل‌باس و مینی‌بوس در مهرماه امسال به ۱۶۸ دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۷۵ دستگاه بوده است، افزایش ۱۲۴ درصدی را به خود دیده است.
تولید انواع خودرو در هفت ماه نخست امسال کاهش ۱۹.۵ درصدی داشته و از ۸۲۴ هزار ۶۰۱ دستگاه در هفت ماه نخست سال قبل به ۶۶۳ هزار و ۴۵۱ در هفت ماه نخست سال جاری رسیده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.