دانلود دفترچه راهنمای تویوتا کمری Toyota Camry 2014

0

بسیاری از اتومبیل‌های ژاپنی در ایران به محبوبیت بالایی دست یافته اند. یکی از این خودرو ها ، تویوتا کمری است. اتومبیلی خانوادگی با طول عمر بالا که تمامی نسل های آن پر فروش اند. بدنه این نسل با مدل پیشین تفاوتی اصلی ندارد . این نسل بیشتر مورد بازنگری و فیس‌ لیفت قرار داده شده است. طراحی این نسل ، مانند اکثر ساخته‌های تویوتا در آن دوره محافظه‌کار است.
طراحی ظاهری تویوتا کمری ۲۰۱۴:

 آموزش تعویض لامپ تویوتا کمری آپشن های تویوتا کمری تعمیرگاه تویوتا کمری بررسی تویوتا کمری سایز لاستیک تویوتا کمری قیمت تویوتا کمری مزایا و معایب تویوتا کمری مشخصات تویوتا کمری دفترچه راهنمای تویوتا کمری دفترچه راهنمای خودرو تعمیرات تخصصی تویوتا روغن موتور مناسب تویوتا کمری زمان تعویض تسمه تایم تویوتا کمری TOYOTA camry

طراحی ظاهری کمری نسبت به مدل پیشین دارای تغییراتی می‌باشد. البته بدنه کمری به طور کلی با مدل قبل تفاوتی ندارد و بیشتر مورد بازنگری و فیس‌لیفت قرار داده شده است. در جلوی اتومبیل سپرها، چراغ‌ها و جلو پنجره تغییر کرده است و شبیه مدل‌ های بروزتر تویوتا شده است. جلوپنجره‌ی این اتومبیل در ادغام با سپر جلو و در کنار چراغ‌های جلو طراحی قابل قبولی به وجود آورده است که البته مانند اکثر ساخته‌های تویوتا کمی محافظه‌کار است. رینگ و لاستیک این خودرو نیز در کمال سادگی طراحی شده و از این نظر کمری در طراحی جانبی از رقیبی مانند کیا اپتیما چند گام پایین‌تر قرار می‌گیرد.

https://photos7.motorcar.com/used-2014-toyota-camry--12628-16867685-2-1024.jpg

طراحی چراغ‌های عقب هر چقدر به مدرن‌تر بودن طراحی کمک کرده اما به زیبایی این قسمت لطمه وارد کرده است و در کنار سپر ساده عقب طراحی چندان جالبی را به وجود نیاورده است که یکی از ایرادهای اصلی نسل نو کمری محسوب می‌شود. در طراحی این نسل از تویوتا کمری کارشناسان و طراحان تویوتا مانند همیشه اصل سادگی و ماندگاری را در نظر گرفته اند و همین مورد یکی از نکاتی است که تویوتا کمری را به یک ماشین خاص تبدیل کرده است.

طراحی داخلی کمری نسبت به مدل پیشین کاملا دگرگون شده و از طراحی بروزتر و زیباتری برخوردار شده است. تمام دکمه‌ها و هر آنچه راننده مورد نیازش است کاملا در اختیار او قرار دارد و کار با ادوات داخل خودرو راحت است و ارگونومی در طراحی داخلی خودرو رعایت شده است. کیفیت مواد به کار رفته نیز خوب و قابل قبول است. در کنسول میانی از بالا به پایین به ترتیب ساعت، سیستم صوتی، کلید فلاشر و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک قرار گرفته است و در کنار دسته دنده نیز جا لیوانی قرار دارد.فضای سر و پاها در هر دو ردیف خوب و قابل قبول هستند. دید جلو و اطراف اتومبیل بسیار خوب است و دید عقب نیز قابل قبول است.

https://s1.cdn.autoevolution.com/images/testdrive/gallery/toyota-camry-25l-6at-181-hp-review-2014_17.jpg

تویوتا کمری ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴-امکانات داخلی

به دلیل اینکه مدل مورد آزمایش از نوع پایه بوده دارای امکانات ایمنی و رفاهی متوسطی می‌باشد که از مهمترین آنها می‌توان به شیشه‌های برقی، آینه‌های برقی، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم صوتی با ۶ بلندگو با ورودی‌های USB و AUX، سیستم ضد سرقت، گیربکس ۶ سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده‌ها به صورت دستی (تیپ ترونیک)، کمربندهای پیش کشنده و محدود کننده‌ نیرو، ایربگ‌های راننده و سرنشین جلو، ایربگ‌های جانبی و ایربگ‌های پرده‌ای، سیستم ترمز دیسکی در چهار چرخ به همراه سیستم‌های ABS، EBD و BA و همینطور پکیج VSC یا همون سیستم کنترل و پایداری و… می‌توان اشاره کرد.

تویوتا
Toyota
ژاپن
Japan
مشخصات فنی خودرو
حجم موتور ۲۴۹۴ (۲.۵)
تعداد سیلندر ۴
آرایش قرارگیری سیلندرها خطی
تعداد سوپاپ ۱۶
حداکثر قدرت ۱۷۸@۶۰۰۰ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۲۳۰@۴۱۰۰ نیوتن بر متر
نسبت قدرت به وزن خودرو ۱۷.۹
توربو
جعبه دنده ۶ دنده اتوماتیک
سیستم انتقال نیرو با چرخ های جلو
نسبت تراکم ۱۰.۴:۱
شعاع چرخش فرمان ۴۶۵ میلیمتر
حداکثر سرعت کیلومتر در ساعت
شتاب ۰ تا ۹۶.۵ کیلومتر ثانیه
کروز کنترل
مشخصات خارجی خودرو
طول ۴۸۰۶ میلیمتر
عرض ۱۸۲۱ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۷۱ میلیمتر
فاصله بین دو محور ۲۷۷۶ میلیمتر
فاصله از زمین ۱۵۵ میلیمتر
وزن خالص ۱۴۴۷ کیلوگرم
وزن ناخالص ۲۱۰۰ کیلوگرم
حداکثر وزن بار ۴۱۱ کیلوگرم
حداکثر ظرفت بکسل کیلوگرم
تعداد درب ۴
مشخصات داخلی خودرو
فاصله صندلی تا سقف ردیف جلو ۹۸۶ میلیمتر
فاصله صندلی تا سقف ردیف عقب ۹۶۸ میلیمتر
فضای پای صندلی جلو ۱۰۵۷ میلیمتر
فضای پای صندلی عقب ۹۸۸ میلیمتر
فضای شانه صندلی جلو ۱۴۷۳ میلیمتر
فضای شانه صندلی عقب ۱۴۳۸ میلیمتر
تعداد سرنشین ۵
مشخصات سوخت خودرو
مصرف سوخت شهری ۹.۴
مصرف سوخت خارج شهر ۶.۷
مصرف سوخت ترکیبی ۸.۴
حجم مخزن سوخت ۶۴ لیتر
سیستم ترمز و پایداری
سیستم ضد قفل (ABS)
سیستم ترمز الکترونیکی (EBS)
سیستم کنترل پایداری خودرو (VSC)
سیستم کنترل کشش
کیسه هوا
کیسه هوای راننده
کیسه هوای سرنشین جلو
کیسه هوای کناری جلو
کیسه هوای پرده ای کنار سر
کیسه هوای کناری جلو با محافظ سر
کیسه هوای کناری عقب با محافظ سر

دانلود دفترچه راهنمای تویوتا کمری Camry2014

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.