مقایسه خودرو بایک X25 و ام وی ام X22 +قیمت و مشخصات فنی

0

ام وی ‌ام X22 را می‌توان یک نسخه اسپرت تر، با ظاهری جذاب و زیبا و جوان پسند از X33 دانست. شرکت چری با طراحی این خودرو مشتریان جوان ساکن شهرهای بزرگی که برای نخستین بار می‌خواهند خودرو بخرند را هدف گرفته است.

BAIC X25 قیمت بایک X25 مشخصات بایک X25 مقایسه بایک X25 مقایسه بایک X25 با ام وی ام X22 معایب و مزایای بایک X25 MVM X22 معایب و مزایای ام وی ام X22 مقایسه ام وی ام X22 مشاوره خرید خودرو بهترین خودرو چینی در ایران قیمت سابرینا

طراحی زیبا و اسپرت، با اورهنگ های بسیار کوتاه در جلو و عقب خودرو، گلگیرهای مشکی و باربندهایی که کاملاً به درد بخور هستند، همه و همه بر جذابیت‌های این خودرو افزوده‌اند. رینگ‌های این خودرو کمی کوچک هستند، ولی طراحی جذاب آن‌ها زیبایی‌های خودرو را دو چندان کرده است. شرکت چری زبان طراحی جدید محصولات خود را “زندگی در حرکت” می‌نامد و ایکس ۲۲ یکی از خودروهایی می‌باشد که با بهره گیری از این زبان جدید، طراحی شده است.

ام وی ‌ام X22 از یک موتور ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر خطی ۱۶ سوپاپ با ۱۰۶ اسب بخار نیرو و ۱۳۵ نیوتن متر گشتاور بهره می‌برد و این خروجی‌ها را با کمک یک گیربکس ۵ دنده دستی یا ۴ دنده اتومات به چرخ‌های جلو ارسال می‌کند. به صورت ترکیبی، مصرف سوخت این خودرو به ازای هر صد کیلومتر در مدل دنده دستی ۵.۹ و در مدل اتومات ۶.۱ کیلومتر است.

ابعاد X22 عبارتند از طول ۴.۲ متر، عرض ۱.۷۶ متر و ارتفاع استاندارد ۱.۵۷ متر از سقف تا سطح زمین، که با فاصله‌ی کف ۱۸.۵ سانتیمتر تا جاده تولید می‌شود. زاویه‌ی شیب قابل تردد برای چرخ جلو تا سپر، ۲۴ درجه و زاویه‌ی شیب چرخ عقب تا لبه‌ی سپر پشت، ۳۰ درجه عنوان شده است. این خودرو برای گردش کامل به دایره‌ای با شعاع ۵.۲۵ متر نیاز خواهد داشت؛ درحالی‌که فاصله‌ی محورهای ۲.۵۵۵ متر دارد.

 BAIC X25  قیمت بایک X25  مشخصات بایک X25  مقایسه بایک X25  مقایسه بایک X25 با ام وی ام X22  معایب و مزایای بایک X25  MVM X22  معایب و مزایای ام وی ام X22  مقایسه ام وی ام X22  مشاوره خرید خودرو  بهترین خودرو چینی در ایران  قیمت سابرینا

فضای داخلی و کابینورود به X22، حالت مدرن و خوش‌آیندی به همراه دارد و هرچند متریال به‌کاررفته در داشبورد چندان خوب و رضایت‌بخش نیست؛ می‌توان از دوخت صندلی‌ها و طراحی آن‌ها لذت برد. تقریبا تمام داشبورد از پلاستیک سخت ساخته شده است؛ اما قطعاتی از آن طرح فیبرکربن دارد که در نوع خود جالب توجه است. اینگونه ادوات در تودری‌ها نیز دیده می‌شوند و حس یک خودروی اسپرت گران‌قیمت را تداعی می‌کند. در بخش‌های بالا و پایین فرمان، چرم استفاده شده است و پوشش داخل در، پیرامون استراحت‌گاه بازو نیز از پلاستیک نرم استفاده می‌کند که هماهنگ با پوشش بدنه، رنگی متمایز از داشبورد خواهد داشت.

 BAIC X25  قیمت بایک X25  مشخصات بایک X25  مقایسه بایک X25  مقایسه بایک X25 با ام وی ام X22  معایب و مزایای بایک X25  MVM X22  معایب و مزایای ام وی ام X22  مقایسه ام وی ام X22  مشاوره خرید خودرو  بهترین خودرو چینی در ایران  قیمت سابرینا

حضور نمایشگر ۸ اینچی در میان داشبورد یک کراس‌اور ارزان‌قیمت چینی، از نکات مثبت X22 است که نمی‌توان به‌راحتی از کنار آن گذشت. دوربین دنده‌ی عقب هم در تمامی نسخه‌های این خودرو وجود دارد؛ ضمن اینکه پشت پنل فرمان هم از نمایشگر دیجیتال برای اطلاع‌رسانی مصرف سوخت و بسیاری از شرایط فنی خودرو، استفاده شده است. X22 از طراحی سیلندری برای بخش سرعت‌سنج و نشان‌دهنده‌ی دور موتور بهره نمی‌برد، اما در این قسمت هم با حداقل هزینه، مدرن و کارآمد جلوه می‌کند؛ هرچند حالت متقارن عقربه‌ها و برعکس بودن نمایش‌دهنده‌ی دور موتور، می‌تواند آزاردهنده باشد.

آیا خرید بایک X25 منطقی است؟

نخستین حضور بایک در ایران به شراکت‌اش با دیار خودرو بازمی‌گردد. خودروسازی که به واسطه خط تولید پیشرفته‌اش در گلپایگان می‌توانست به خوبی به رقیبی جدی برای خودروسازان کرمانی تبدیل شود، اما استراتژی‌های اشتباه این شرکت آن را به مرز تعطیلی کشاند. هر چند که دو شریک قدرتمند با سبد محصول بسیار متنوع را در کنار خود داشت.

 BAIC X25  قیمت بایک X25  مشخصات بایک X25  مقایسه بایک X25  مقایسه بایک X25 با ام وی ام X22  معایب و مزایای بایک X25  MVM X22  معایب و مزایای ام وی ام X22  مقایسه ام وی ام X22  مشاوره خرید خودرو  بهترین خودرو چینی در ایران  قیمت سابرینا

بایک با دو محصول به نام‌های سابرینا و سنوا در بازار ایران حضور یافت، قرار بود یک شاسی بلند با توانایی‌های بیرون جاده‌ای به نام BJ40 نیز به سبد محصولات این خودروساز در ایران افزوده شود. امروز که در سال‌های پایانی دهه ۹۰ به سر می‌بریم، بایک بسیار متحول شده است. سنوا دیگر نام یک محصول از این شرکت نیست، بلکه تمام سواری‌ها و کراس‌اوورهای این خودروساز با برند سنوا و در مدل‌های گوناگون به بازار عرضه می‌شود.

مروری بر بایک سابرینا

شاید بد نباشد مروری کوتاه بر بایک سابرینا داشته باشیم تا شناختی بهتر از محصول جدید بایک داشته باشیم. بایک سابرینا در حقیقت یک کپی حرفه‌ای از بدنه مرسدس کلاس B است که بر پایه پلت‌فرم میتسوبیشی کلت بنا شده و به جای پیشرانه ۱.۸ و ۲.۰ لیتری مرسدس از یک نمونه ۱.۵ لیتری استفاده می‌کرد.

 BAIC X25  قیمت بایک X25  مشخصات بایک X25  مقایسه بایک X25  مقایسه بایک X25 با ام وی ام X22  معایب و مزایای بایک X25  MVM X22  معایب و مزایای ام وی ام X22  مقایسه ام وی ام X22  مشاوره خرید خودرو  بهترین خودرو چینی در ایران  قیمت سابرینا

سابرینا در ایران با پیشرانه ۱.۵ لیتری عرضه شد. این پیشرانه با کد ۴A91S از خانواده پیشرانه‌های میتسوبیشی بود که از سال ۱۹۶۴ تولید می‌شوند. در این خانواده پیشرانه‌هایی که از سرسیلندر آلومینیومی استفاده می‌کنند با حرف A شناخته می‌شوند. سری ۴A9 برای اولین بار با حجم‌های ۱.۳ و ۱.۵ لیتر در میتسوبیشی کلت ۲۰۰۳ استفاده شده بود و سپس وظیفه به حرکت در آوردن سابرینا را برعهده دارد، با این تفاوت که بیشینه توان تولیدی آن برای کلت تنها ۱۰۰ اسب بخار بود، اما با بهینه‌سازی‌های صورت گرفته این میزان به ۱۱۳ اسب بخار افزایش یافت. بیشینه گشتاور اعلام شده برای این خودرو نیز به ۱۴۳ نیوتن‌متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه می‌رسید و از جعبه دنده ۴ سرعته اتوماتیک استفاده می‌کرد.

سنوا X25 به دلیل استفاده از تکنولوژی‌های قدیمی، یکی از ارزان‌ترین اتومبیل‌های بایک در بازار چین است. این خودرو در محدوده ۵۶۰۰۰ تا ۷۶۰۰۰ یوآن یا حدود قیمت ۸۰۰۰ دلار در بازار چین و دیگر کشور‌ها عرضه می‌شود. احتمالا همین قیمت پایین نیز بایک را وسوسه کرده تا دوباره این محصول را در ایران عرضه کند. این خودرو در بازار ایران رقیب‌ ام‌وی‌ام X22 و جک S3 خواهد بود، اما آیا بایک می‌تواند به اندازه این دو موفق باشد؟

به احتمال قریب به یقین پاسخ منفی است. خدمات فروش و پس از فروش بسیار ضعیف بایک در بازار ایران موجب شده این برند مقبولیت چندانی در بازار نداشته باشد. استقبال کم از اتومبیل‌های بایک در ایران موجب شد این شرکت در نهایت خودروهای خود را با شرایط ویژه به کارمندان ارتش بفروشد، به گونه‌ای که تعداد قابل‌توجه‌ای از سابریناهای موجود در خیابان را می‌توانید با حرف “ش” روی پلاک‌های خاکی رنگ ببینید. مشتری‌های بایک در ایران عموما با مشکل فروش خودروهای خود مواجه هستند، به گونه‌ای که گاه تا شش ماه زمان برای فروش آن صرف می‌کنند.

این تصویر منفی از برند بایک، کار را برای فعالیت دوباره این شرکت در بازار ایران دشوار خواهد کرد، به ویژه این که محصول جدیدی که برای بازار ایران انتخاب شده، ذاتا چیز جدیدی در چنته ندارد. به نظر می‌رسد بایک برای ورود دوباره در بازار ایران باید دست روی محصولی مدرن‌تر بگذارد و البته پیش از آن فکری به حال ذهنیت مشتری‌ها از برند خود کند.

خودرو
بایک X25 ام وی ام X22
کشور سازنده
چین چین
سال (طراحی)
۲۰۱۵ ۲۰۱۶
موتور
۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه
حجم موتور
۱۴۹۹سی سی ۱۴۹۷سی سی
حداکثر قدرت
۱۱۴ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه ۱۰۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
۱۴۸ نیوتن متر در ۲۴۰۰ دور در دقیقه ۱۳۵ نیوتن متر در ۲۷۵۰ دور در دقیقه
جعبه دنده
۴ سرعته خودکار ۴ سرعته خودکار
شتاب ۰ تا ۱۰۰
۱۲.۷ ثانیه
حداکثر سرعت
– کیلومتر در ساعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت
وزن
۱۱۵۳ کیلوگرم ۱۲۴۵ کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
۴۱۱۰ طول – ۱۷۵۰ عرض – ۱۵۸۳ ارتفاع ۴۲۰۰ طول – ۱۷۶۰ عرض – ۱۵۷۰ ارتفاع
فاصله بین دو محور
۲۵۱۹ میلیمتر ۲۵۵۵ میلیمتر
مصرف سوخت داخل شهر
– لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت خارج از شهر
– لیتر در هر صد کیلومتر – لیتر در هر صد کیلومتر
مصرف سوخت ترکیبی
۶.۸ لیتر در هر صد کیلومتر ۶.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
۴۵ لیتر ۵۰ لیتر
استاندارد آلایندگی
یورو ۵ یورو ۵
استاندارد امنیت
میزان تولید CO2
۱۵۱ گرم در هر کیلومتر – گرم در هر کیلومتر
ترمز و پایداری
چهار چرخ دیسکی و مجهز به ABS – EBD – BA ترمز دیسکی در هر چهار چرخ – ABS – EBD
کیسه هوا
راننده و سرنشین جانبی کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
سیستم صوتی مجهز به نمایشگر و شش بلندگو مانیتور ۸ اینچی لمسی – ورودی USB – قابلیت پخش MP3 – بلوتوث – ۴ بلندگو
دیگر تجهیزات
کروزکنترل – فرمان کمکی برقی – سیستم استارت استاپ اتوماتیک – سیستم تهویه الکتریکی – مانیتور – کامپیوتر سفر – سانروف و چراغ روشنایی در روز کروز کنترل – سنسور پارک در عقب – دوربین عقب – سانروف – روکش چرمی صندلی ها – رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی – تهویه الکتریکی – آینه های برقی جانبی
قیمت بازار
۱۴۰-۱۱۰ میلیون تومان ۱۷۵-۱۳۵ میلیون تومان
آخرین بروزرسانی قیمت
۱۳۹۸/۳/۳۰ ۱۳۹۸/۳/۳۰
نمایندگی فروش
دیار خودرو مدیران خودرو
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.