لوگو شرکت های خودروسازی جهان چگونه شکل گرفت ؟ (عکس)

0

یکی از مهمترین قسمت های طراحی لوگو در مشاغل مختلف قسمت طراحی لوگو خودرو است

لوگو نمایانگر حجم زیادی از اطلاعات است که در بیان بصری، متراکم و فشرده شده است

به همین دلیل در طول تاریخ، از نمادها و نشانه‌ها که دارای هویتی بصری هستند به عنوان ابزاری برای ایجاد ارتباط استفاده شده است.

نشانه یک سازمان باید مروج بصری آن باشد؛ هویتی که به آسانی و به سرعت قابل‌تشخیص باشد.

بر اساس تحقیقات، لوگوی یک نشان (برند)، یکی از مهم‌ترین عناصر خارجی دیداری برای مشتریان است؛

از این رو صاحبان کسب‌وکار سعی می‌کنند برای جلب‌نظر مشتریان، هرچه بیشتر به زیبایی عناصر دیداری نشان (برند) خود توجه کنند.

در طراحی «لوگو» باید به رنگ، قالب و دیگر اجزای آن توجه کرد؛

زیرا هر یک از آنها معنا و مفهوم خاص خود را به مخاطبان منتقل می‌کنند و تاثیر خاص خود را بر آنها می‌گذارند؛

بر اساس تحقیقات انجام شده، دیدگاه افراد به شکل کلی لوگوها کاملا متفاوت است و در ذهن مخاطبان، لوگوهای گرد یا زاویه‌دار معانی مختلفی پیدا می‌کنند.

افراد لوگوهای گرد را نشان‌دهنده تعامل و ارتباط میان محیط و داخل می‌دانند.

گردی با نزدیک بودن، صمیمی بودن و هماهنگی ارتباط دارد.

در مقابل، اشکال زاویه‌دار نشان‌دهنده انرژی، محکم بودن و قدرت هستند.

لوگوی مطلوب فرهنگ‌های مشرق زمین، گرد است و در فرهنگ غربی لوگوهای زاویه‌دار بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

بسیاری از صاحبنظران بر این عقیده‌اند که با جهانی شدن برندها، گرایش عمومی بیشتر به سمت و سوی طرح‌های مشرق زمین سوق پیدا کرده است

طبق تحقیقات، ۶۸ درصد شرکت‌ها تمایل دارند تا لوگوی‌شان را از شکل زاویه‌دار به گرد تغییر دهند.

با این توصیف به سراغ چند لوگو و آرم از اتومبیل‌ها و نشان(برند)های معروف خودروسازی جهان می‌رویم.

۱.لوگو استون مارتین

 رنگ لوگوی آئودی  رنگ لوگوی ولکس واگن  زیباترین لوگو جهان  لوگوی استون مارتین  لوگوی پژو  لوگوی کارخانه تویوتا  معروفترین لوگوی جهان  لوگو مرسدس بنز  ارزش برند بی ام و  ارزش برند تویوتا  ارزش برند مرسدس بنز  با ارزش ترین برندهای خودرو  بهترین خودروسازان جهان  تاریخچه خودرو  تاریخچه شرکت بی ام و  دانستنی های جالب خودرو  شکل لوگو فراری

لوگو استون مارتین

استون مارتین خودروسازی که لوگو خودرو جذابی دارد اهل انگلستان است.

استون مارتین بی‌شک سازنده‌ی برخی از خودروهای استثنایی این صنعت بوده اما لوگوی آن نیز واقعاً جذاب بوده و از بال‌هایی شیک و کشیده به همراه درج نام شرکت در تقریباً مرکز خودرو تشکیل شده است.

جالب آنکه استون مارتین این لوگو را در نمای عقبی برخی مدل‌ها بکار برده جایی که چراغ‌های عقب برخی مدل‌ها از این لوگو تقلید کرده‌اند.

۲.لوگو بوگاتی

مجله خودرو سریعترین خودروهای دنیا قیمت بوگاتی شیرون قیمت کونیگ زگ رگرا برترین خودروهای 2016 معرفی خودرو قیمت پاگانی هوآیرا رودستر قیمت لامبورگینی هوراکان

لوگو بوگاتی

بوگاتی برند معروف خودروسازی است!

بوگاتی یک شرکت خودروسازی فرانسوی و برند معروف خودروسازی با عملکرد بالاست که در سال ۱۹۰۹ توسط یک صنعت‌گر نابغه ایتالیایی به نام اتوره بوگاتی به منظور تولید خودروهای سفارشی تاسیس شد.

اتوره بوگاتی از خانواده‌ای هنرمند بود  و همچنین وی به‌علت پیروزی‌هایی که در مسابقات اتومبیلرانی بدست آورده بود نیز، مشهور بود.

با شروع جنگ جهانی دوم این شرکت نیز مانند بسیاری دیگر از شرکت‌های هم‌دوره خود، با افت تولید مواجه شد.

تا سال ۱۹۴۷ که اتوره بوگاتی درگذشت، این کمپانی بیش از ۸۰۰۰ خودرو تولید کرده بود. در ابتدای دهه ۱۹۵۰ بوگاتی آخرین مدل خود را تولید نمود و در سال ۱۹۶۳ عملأ تولید این شرکت، متوقف گردید.

در دهه ۱۹۹۰ کارخانه بوگاتی با سرمایه یک کارآفرین ایتالیایی برای تولید محدود خودروهای اسپورت، بار دیگر راه‌اندازی شد.

شرکت بوگاتی در سال ۱۹۹۸ توسط گروه فولکس‌واگن خریداری شد و امروزه تحت مدیریت این کمپانی آلمانی، فعالیت می‌نماید.

۳.لوگو شورولت

مقایسه خودرو مقایسه موستانگ با کامارو مقایسه شورولت با موستانگ قیمت فورد موستانگ مشخصات فورد موستانگ قیمت شورولت کامارو مشخصات شورولت کامارو ZL1 تفاوت کامارو با فورد موستانگ بهترین خودروی آمریکایی مشاوره خرید خودرو فورد ماستانگ ۲۰۱۸ مشخصات شورولت کامارو SS Chevrolet Camaro SS 1LE

لوگو شورولت

در اصل کمپانی شورولت در سال ۱۹۱۱ توسط لوئیس شورولت و ویلیام سی دورانت (موسس جنرال موتورز) تاسیس گردید. جالب است بدانید که آقای دورانت در سفری که در سال ۱۹۰۷ به فرانسه داشتند، طرح کاغذ دیواری اتاق هتلش نظر وی را جلب کرد و چند سال بعد یعنی در سال ۱۹۱۳، این طرح را به عنوان لوگوی کمپانی برگزید.

داستان آرم شورولت

گفته می‌شود، ریشه لوگو خودرو شورولت، که یکی از نشان(برند)های جنرال‌موتورز به عنوان پرفروش‌ترین خودروساز دنیاست، به یکی از سفرهای «ویلیام دورانت»، موسس این شرکت به پاریس در سال ۱۹۰۷میلادی باز می‌گردد.

«دورانت» آنچنان مسحور طرح زیبای کاغذ دیواری خود قرار گرفته بود که تکه‌ای از آن را کند و داخل کیف پول خود قرار داد. چند سال بعد در سال ۱۹۱۳میلادی او این تکه را مبنای طراحی لوگوی طیفی از خودروهای تولیدی خود که نام‌شان را از «لوئیس شورولت»، راننده مسابقات سرعت به عاریت گرفته بودند، قرار داد.

باور کردن اینکه یک تکه کاغذ دیواری الهام‌بخش دلیلی بوده که با کنار هم قرار دادن چند شرکت خودروساز، بزرگترین تولیدکننده خودرو را به وجود آورد، شاید کمی سخت باشد اما این داستان تقریبا با واقعیت انطباق دارد.

سفر او به پاریس و آن تکه کاغذ دیواری لوگوی شرکتی را رقم زد که اکنون از آن به عنوان «ضربان قلب صنعت امریکا» یاد می‌شود.

در ابتدا همه شرکت‌ها اصرار داشتند، نماد فلزی از لوگوی خود را در قسمت جلویی کاپوت روی رادیاتور نصب کنند اما بعدها بیشتر به استفاده از نمادهای رنگارنگ که روی حفاظ جلویی رادیاتور یا به اصطلاح جلوپنجره قرار می‌گرفت، روی آوردند.

۳.لوگو فراری

 رنگ لوگوی آئودی رنگ لوگوی ولکس واگن زیباترین لوگو جهان لوگوی استون مارتین لوگوی پژو لوگوی کارخانه تویوتا معروفترین لوگوی جهان لوگو مرسدس بنز ارزش برند بی ام و ارزش برند تویوتا ارزش برند مرسدس بنز با ارزش ترین برندهای خودرو بهترین خودروسازان جهان تاریخچه خودرو تاریخچه شرکت بی ام و دانستنی های جالب خودرو شکل لوگو فراری

لوگو فراری

فراری شرکت خودروسازی ایتالیایی است، که در سال ۱۹۲۹ توسط انزو فراری و تحت نام اسکودریا فراری راه‌اندازی شد.

این شرکت که یک برند معروف خودروسازی است در سال‌های نخست فعالیتش به‌عنوان حامی مالی راننده‌ها و در زمینه طراحی و ساخت خودروهای مسابقه‌ای متمرکز بود و از سال ۱۹۴۷ تولید اتومبیل‌های جاده‌ای را با برند فراری آغاز نمود و امروزه در حوزه طراحی و تولید خودروهای سوپر اسپورتفعالیت می‌نماید.

سال ۱۹۶۹ شرکت خودروسازی فیات، اقدام به خریداری ۵۰٪ درصد از سهام شرکت فراری نمود، که در سال ۲۰۰۸ به ۸۵٪ درصد افزایش پیدا کرد. هم‌اکنون کمپانی فیات با در اختیار داشتن ۹۰٪ درصد از سهام فراری، مالک اصلی آن به‌شمار می‌آید.

پیرو فراری (فرزند انزو) نیز ۱۰٪ درصد از سهام فراری را در اختیار دارد.

ماجرای اسب «فراری»

یکی از معروف‌ترین کارخانه‌های اتومبیل‌سازی که محصولات آن از گرانقیمت‌ترین اتومبیل‌های دنیا است

تمام علاقه‌مندان سرعت در دنیا با این کارخانه آشنا هستند، «فراری» است.

لوگو خودرو مربوط به این شرکت یک اسب بلند شده روی ۲ پا در یک زمینه زرد رنگ است که معمولا حروف S F به علامت «Scuderia Ferrari» در پایین آن مشاهده می‌شود.

این آرم در حقیقت مربوط به یک خلبان بسیار ماهر ایتالیایی در جنگ جهانی اول است که همیشه این آرم را بر روی هواپیماهای خود ترسیم می‌کرد.

برخی می‌گویند، لوگوی فراری علامت مربوط به شهر «اشتوتگارت» است و عده‌ای نیز می‌گویند، انتخاب این لوگو به این علت بوده است که خانواده «کنت فرانسیسکو باراکا» اسب‌های زیادی نگهداری می‌کردند و عده‌ای معتقدند وی این آرم را از روی یک هواپیمای سقوط کرده آلمانی که نشان شهر «اشتوتگارت»را بر روی خود داشته، الهام گرفته است.

نکته جالب اینکه «اشتوتگارت» یک لغت قدیمی آلمانی به معنای مزرعه است که در ایتالیایی scuderia تلفظ می‌شود.

در ۱۷ ژوئن ۱۹۲۳ «انزو فراری» یک مسابقه سرعت را در شهر «راونا» برد و با مادر «فرانسیسکو» ملاقات کرد.

«کنتس پاولینا» (مادر فرانسیسکو) به او پیشنهاد کرد که از آرم اسب روی اتومبیل‌های خود استفاده کند تا برای وی خوش‌شانسی بیاورد اما نخستین‌باری که وی از آرم اسب روی خودروهای خود استفاده کرد ۱۱ سال بعد، در ۲۴ سپتامبر ۱۹۳۴ بود.

۴.لوگو بی ام و(BMW)

 رنگ لوگوی آئودی رنگ لوگوی ولکس واگن زیباترین لوگو جهان لوگوی استون مارتین لوگوی پژو لوگوی کارخانه تویوتا معروفترین لوگوی جهان لوگو مرسدس بنز ارزش برند بی ام و ارزش برند تویوتا ارزش برند مرسدس بنز با ارزش ترین برندهای خودرو بهترین خودروسازان جهان تاریخچه خودرو تاریخچه شرکت بی ام و دانستنی های جالب خودرو شکل لوگو فراری

لوگو بی ام و

بی ام و (Bayerische Motoren Werke) یک شرکت آلمانی است که در حال حاضر خودرو و موتور سیکلت تولید می کند

از سال ۱۹۴۵ نیز موتور های هواپیما هم تولید می کند.

این شرکت در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در مونیخ، بایرن است.

BMW حامی تولید وسایل نقلیه موتور در آلمان، برزیل، چین، هند، آفریقای جنوبی و ایالات متحده است.

در سال ۲۰۱۵، دوازدهمین تولید کننده وسایل نقلیه موتوری جهان بود که ۲.۲۷۹.۵۰۳ وسیله نقلیه تولید می کرد.

خانواده کوندت از سهامداران بلندمدت شرکت هستند و سهام باقی مانده متعلق به عموم است.

Bavarian Motor Works (ب ام و) که به معنای موتورسازی باواریا است

لوگو خودرو بی ام و

از لوگوی گرد یا دایره ای به رنگ‌های سفید و آبی تشکیل شده که این رنگ‌ها از پرچم ایالت جنوب شرقی باواریای آلمان گرفته شده‌ که مقر این خودروسازی است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.