۷ خودروی اشرافی، اما بینوا در ایران +عکس

0

خودروهای این گزارش از بهترین‌ محصولات روز جهان در دو دهه اخیر هستند اما مگر هرچه ‌ در کارخانه‌های ژاپنی و آلمانی تولید شود را باید مشتری بخرد؟ بسیاری از این خودروها از چنان کیفیت خوبی برخوردارند که در برخورد اول و تجربه رانندگی کوتاه خریدار را به اشتباه می‌اندازند. ظاهر اغلب‌شان جذاب و مهیج است و لیست امکانات‌شان بلند و مفصل‌ ولی این موارد تنها در غیاب محصولات رقیب است که ارزش توجه دارد و وقتی پای رقابت و مدل‌های جایگزین به میان می‌آید همه این امکانات، ارزش برند و اعتبار سازنده زیر سوال می‌رود، چرا؟ چون رقبا با همین مبالغ محصولات بهتری را عاید شما کرده و ضمانت بهتر، طراحی جذاب‌تر و دوام مناسب‌تر ‌ به شما ارائه می‌کنند. از این رو وقتی گزارش را می‌خوانید از دیدن نام‌های لکسوس، میتسوبیشی یا بنز در کنار واژه بی‌آبرو تعجب نکنید و حرص نخورید. کسی در ایران ون و مینی‌ون نمی‌خرد و طبیعتا بنز و ب.ام.و هرچقدر هم خوب باشند، ایرانی‌ها را برای پرداخت‌های چند صد میلیونی بابت یک استیشن مرتفع نمی‌توانند مجاب کنند.

اوپل آسترا هاچ‌بک / مدل ۲۰۱۴

قیمت : ۳۲۵ میلیون تومان

عیب بزرگ این مدل اما در ایران خدمات پس از فروش نازلی است که شرکت واردکننده محصولات اوپل هیچ توجهی به آن ندارد و همین عامل هم به نزول شدید قیمت خودروهای این برند مشهور آلمانی در بازار منجر شده است. موضوعی که اگر حل شود، می‌توان ادعا کرد اوپل با توجه به سابقه خوبی که در ایران دارد، قادر است دریچه‌ جدیدی را به روی خریداران جوان‌تر بازار کشور بگشاید. یک نکته عجیب درباره این سری از آسترا هاچ‌بک، داشبورد پر از دکمه این خودرو است که در اولین برخورد راننده و سرنشینان را کاملا گیج می‌کند.

میتسوبیشی لنسر اوولاشن / مدل ۲۰۰۳

قیمت : ۲۷۵ میلیون تومان

واقعا خودرو خوبی است ولی بی‌نهایت پردردسر است. این خودرو که از نسل هفتم لنسر اوولاشن است، از معدود نسخه‌های استاندارد لنسر این خودرو در ایران است که توسط مالک خوش‌ذوقش با صرف هزینه بسیار به اوولاشن ارتقا پیدا کرده است. خودرویی که اگر همین حالا آن را به نمایشگاه خودرو ببرید، شاید به اندازه لوازم جانبی نصب شده روی خودرو به شما پرداخت نکنند. ولی خب این موضوع هیچ چیز از ارزش‌های اوولاشن دست‌ساز ایرانی ‌ کم نمی‌کند. در واقع با توجه به ارتقای تمام عیاری که روی این خودرو صورت گرفته، کمتر رقیبی در رده خود در ایران دارد.

سئات لئون FR / مدل ۲۰۱۰

قیمت : ۲۲۵ میلیون تومان

با سبک و سیاق عجیبی که سئات یک دهه قبل در طراحی خود بروز داد، این خودروساز اسپانیایی خود عامل اصلی شکست در بازارهای خارجی بود. لئون که در دو نسل پیاپی ورودش به بازار ایران با مشکلات بسیاری همراه شد و در نهایت هم به سرانجام نرسید، در نسل قبل بیش از آنکه جذاب و موقر باشد عبوث و زشت و عصبانی می‌نمود و همین عامل باعث بی‌توجهی بازار به اندک نمونه‌های این خودرو در بازار ایران شده است؛ به طوری که قیمت لئون بسیار پایین‌تر از عملکرد و سطح تجهیزاتی است که در کابین اسپورت این خودرو موجود است.

مرسدس بنز B200 / مدل ۲۰۱۴

قیمت : ۶۷۵ میلیون تومان

یک MPV برجسته و پرفروش در اروپا که تقریبا در ایران هیچ کس سراغی از آن نمی‌گیرد. دلیل این موضوع هم جلوه خاصی است که مرسدس بنز داشته و اغلب با سدان‌های لوکس و مدل‌های کوپه بین خریداران شناخته می‌شود. این مشکل البته دامن ب.ام.و در ایران را هم گرفته و سری ۲ اکتیوتورر این شرکت به‌رغم همه ویژگی‌های خوبی که دارد، مورد بی‌مهری بازار قرار گرفته است. به همین دلیل است که وقتی کسی نامی از بنز B کلاس به عنوان انتخاب خود از بازار خودرو می‌آورد، اغلب با سرزنش اطرافیان روبه‌رو شده و از قید این کار می‌گذرد.

مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو بازار ایران قیمت مرسدس بنز B200 قیمت لکسوس قیمت لکسوس SC430 مینی کوپر SD مدل 2012لکسوس SC430 / مدل ۲۰۱۱

قیمت : ۶۰۰ میلیون تومان

یک رودستر مثلا نیمه لوکس و اسپورت که به شدت در ایران کمیاب است و گفته می‌شود تنها به تعداد پنج دستگاه از آن وارد کشور شده ‌. این خودرو که در یک دوره زمانی طولانی با چند فیس‌لیفت اغلب در بازار آمریکای شمالی حضور داشت، به عقیده جرمی کلارکسون بدترین خودرو تاریخ است. البته ایراد بزرگ SC430 ظاهر خودرو است که در اولین برخورد نه‌تنها لوکس نیست که واقعا سردرگم و عجیب نظر می‌رسد. از آن سو اما سواری خودرو و کارکرد موتور و گیربکس این کوپه ژاپنی مناسب و استاندارد است و ابدا خریدارانش را اذیت نمی‌کند.

مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو بازار ایران قیمت مرسدس بنز B200 قیمت لکسوس قیمت لکسوس SC430 مینی کوپر SD مدل 2012مینی کوپر S روباز JCW/ مدل ۲۰۱۳

قیمت : ۶۰۰ میلیون تومان

قیمت مدل‌های فعلی مینی‌کوپر نزدیک به یک میلیارد تومان است و نسل قبلی این کوپه روباز انگلیسی هم احتمالا بهایی کمتر از ۶۰۰ میلیون تومان نخواهد داشت. خودرو بسیار مهیج اما کمیابی که به واسطه نوع خاص طراحی، گنجایش اندک برای سرنشینان و البته هزینه نگهداری بالا، کمتر خریداری جز عاشقان سرعت دارد. این خودرو که در زمانی کمتر از یک فولکس‌واگن گلف می‌تواند به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت دست یابد، یکی از مهیج‌ترین خودروهایی است که می‌توان با پرداخت زیر یک میلیارد تومان آن را خریداری ‌ و لذت واقعی رانندگی را تجربه کرد.

ب.ام.و ۳۲۸GT / مدل ۲۰۱۵

قیمت : ۳۵۰ میلیون تومان

از جمله خودروهای شکست‌خورده ب.ام.و در یک دهه اخیر دو سری از محصولاتی است که با کد GT در اتاق‌های سری ۳ و سری ۵ وارد بازار شد و به دلیل عدم استقبال خریداران، نسل تازه آنها معرفی نشد. نکته جالب ورود هردو سری این خودرو به کشور است. خودروهایی که به تعداد بسیار انگشت‌شماری در بازار موجود بوده و در مقایسه با نسخه استاندارد، قیمت پایین‌تر و مشتری کمتری دارند. بخش جلو این مدل نسبت به مدل‌های عادی ۳۲۰ یا ۳۳۰ چراغ‌های بزرگ‌تری دارد و ارتفاعش هم اندکی بیشتر است. ضمن اینکه در صندوق بار هم با شیشه عقب پیوسته بوده و کد ۳۲۸I بالای چراغ عقب خودنمایی می‌کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.