آموزش دابل رفلکت کردن سمند و پرشیا و پژو slx با دستکاری دسته راهنما

4

همونطور که میدونید در خودروهای زنون دار فابریک زمانی که نور پایین (زنون) روشنه با زدن نور بالا نور پایین همچنان روشن میمونه و در واقع هردو چراغ همزمان روشن میمونن که بهش دبل رفلکت گفته میشه
در بقیه خوروها این قابلیت وجود نداره
اضافه کردن این قابلیت به دو روش امکان پذیره:
۱- استفاده از رله (آفتامات)
۲- دستکاری دسته راهنما
تو روش اول درسته که وقتی نور پایین روشنه نور بالا میزنید نور پایین روشن میمونه ولی ایرادی که داره اینه که با زدن چراخ سلام نور بالا + نور پایین روشن میشه
این موضوع از دید بعضی ها مشکلی نداره ولی برای من که آپشن فابریک کار میکنم ​ زیاد خوشایند نیست، بخاطر همین تصمیم گرفتم دسته راهنما رو دستکاری کنم
تو این روش چراغ سلام فابریک میمونه (فقط نور بالا روشن میشه) و زمانی که نور پایین روشنه با زدن نور بالا، نور پایین خاموش نمیشه
شش ماهی میشه که این تغییر رو دادم و مشکلی با سیم کشی، کم آوردن برق و … ندارم و نور بسیار خوبی تو جاده دارم
بیشتر توضیحات تو عکس هست
اول باید دسته راهنما از جاش پیدا بشه (باز کردن قاب زیر فرمان (آچار T20 ) ، باز کردن پیچ دسته راهنما و جداکردن سوکت ها)
بعد باید دسته راهنما رو از قسمت سوکت خور اوراق کنید تا مایحتوی بیاد بیرون
مراقب باشین فنرها بیرون نپرن
دو قسمت مربوط به اتصال نور پایین که با رنگ سبز مشخص کردم باید به یک تکه سیم و لحیم به هم متصل کنید (من از سیم نمره ۱ استفاده کردم چون رله چراغ ندارم)
با این کار وقتی سلکتور روی نور بالا میره شما برق نور پایین رو از طریق همون تکه سیم تامین کردید و نور پایین همچنان روشن میمونه
فقط چند نکته رو باید اضافه کنم:

۱- جوری لحیم کاری کنید که دسته راهنما رو دوباره بشه جمعش کرد ( بیش از حد لحیم نزنید)
۲- داخل دسته راهنما چیز خیلی پیچیده ای نیست و دوباره میتونید بعد از اتمام کار خودتون جمعش کنید
۳- کسانی که با چراغ سلامشون مشکل دارن میتونن با تمیز کردن و تنظیم پلاتین مربوط به چراغ سلام سعی خودشونو برای تعمیر بکنند
۴- اگر به سیم کشی و لحیم کاریتون اعتماد زیادی ندارید میتونید برای اطمینان رله چراغ (آفتامات چراغ) نصب کنید تا به دسته راهنما و اون تکه سیم فشار نیاد هرچند من خودم نصب نکردم
۵- این آموزش برای سمند و پرشیا و slx جواب میده چون لامپ نور بالا پایینشون جداست (۴۰۵ دارها هم اگر چراغ اسپورت انداختن میتونن انجام بدن، دسته راهنما یکیه)

در مورد رله داشتن پژو من مبنا رو نقشه های خود ایرانخودرو گذاشتم که اثری از رله ندیدم، شاید نقشه ها دیگه قدیمی شدن (برای شما محل رله کجاست؟)
تو این عکس محلی که با خط قرمز نشون دادم همون جاییه که باید وصل بشه

 تعمیر خودرو  آموزش مکانیک خودرو  دبل رفلکت چیست  روشن شدن نور بالا و پایین پژو پارس  روشن شدن همزمان نور بالا و پایین پراید  نقشه دسته راهنما پژو پارس  دسته راهنمای سمند  آموزش برق خودرو  روشن شدن نور بالا و پایین سمند  چراغ سلام چیست  تعمیر خودرو  آموزش مکانیک خودرو  دبل رفلکت چیست  روشن شدن نور بالا و پایین پژو پارس  روشن شدن همزمان نور بالا و پایین پراید  نقشه دسته راهنما پژو پارس  دسته راهنمای سمند  آموزش برق خودرو  روشن شدن نور بالا و پایین سمند  چراغ سلام چیست  تعمیر خودرو  آموزش مکانیک خودرو  دبل رفلکت چیست  روشن شدن نور بالا و پایین پژو پارس  روشن شدن همزمان نور بالا و پایین پراید  نقشه دسته راهنما پژو پارس  دسته راهنمای سمند  آموزش برق خودرو  روشن شدن نور بالا و پایین سمند  چراغ سلام چیست

ممکن است شما دوست داشته باشید
4 نظرات
  1. علی می گوید

    سلام عالی بود دمت گرم خیلی راحت این کار انجام شد ممنون

  2. محمد می گوید

    احسنت به شما دقیقا نیازی نیست سیم زخیم تر گذاشت البته برای کسانی که مثل شما رله تقویت گذاشتن

  3. یوسف نجفی می گوید

    احسنت. خیلی راحت باز شد و خیلی راحت لحیم کردم. فقط اولش به جای باز کردن از قسمت سوکت از قسمت دسته باز کردم و فنراش در رفت و نمیدونیستم چجوری جا بزنم. خیلی ور رفتم نزدیک بود برم یه دسته راهنما بخرم تا اینکه دوباره تونستم همه فنرهارو درست جا بزنم و دسته ببندم. و دقیقا داره درست کار میکنه. من سیم نازک تر لحیم کردم چون 2 تا رله و سیم کشی تقویت مستقیم از باتری گرفته بودم برای هد لایت هام برای همین سیم نازکتر لحیم کردم چون قرار نبود زیاد آمپر بکشه و فقط در حد تحریک رله ها هست. تازه بعد از باز کردن دسته فهمیدم سیم مه شکن عقبم قطع شده بود و من مدتها فکر میکردم مه شکن عقب ندارم. سبب خیر شد و اونم درست کردم. آقا دمت گرم با این آموزشت.

  4. بهروز عبدالهی می گوید

    پسر دهنت سرویس بشه بگم یا نشه بگم امروز بخاطر این مطلب تو بسرم زد ماشینمو دابل رفلکتور کنم که با باز کردن دسته راهنما و باز کردن محتویاتش نه تنها نتونستم لحیم کنم بلکه برای جمع کردنش واقعا واقعا دهنم سرویس شد اما…….
    وقتی نتونستم لحیم کنم سرسیم هارو دنبال کردم و داب رفلکتور رو از پشت سوکت انجام دادم خیلی راحت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.