مرکز تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶

0

تعمیر گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ کاری حساس است و نیاز به تخصص بالایی دارد. به همین خاطر در پیدا کردن یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ در زمانی که خودروی شما نیاز به سرویس شدن و تعمیرات دارد از نان شب هم واجب تر است. زیرا در صورت تعمیر ناآگاهانه این امکان وجود دارد که خودروی شما آسیب جدی تری نیز ببیند و خسارات بیشتری را در بر داشته باشد. در این مقاله قصد داریم درباره تعمیر گیربکس و لزوم یافتن یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ معتبر صحبت کنیم. دلایل مهم خرابی گیربکس اتومات پژو ۲۰۶ را مشخص کنیم و به شما مواردی را بگوییم که در هنگام مراجعه به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ ممکن است به کارتان بیاید.

آشنایی با گیربکس اتومات پژو ۲۰۶

قبل از اینکه به سراغ تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ بروید، بهتر است نسبت به ساختمان داخلی آن و قطعات مهم گیربکس های اتومات آگاهی لازم را داشته باشید. به این شکل در زمان تعمیر خودرو می توانید تا حدودی سر از کار تعمیرگاه در بیاورید و با اطمینان بیشتری عمل نمایید. گیربکس اتومات ۲۰۶ معمولاً مدل گیربکس al4 است. این گیربکس که یکی از گیربکس های اتومات قدیمی شرکت پژوه به شمار می رود، یک گیربکس پنج دنده است. که یک دنده آن مخصوص حرکت به سمت عقب و چهار دنده دیگر نیز به حرکت خودرو اختصاص دارد. در گیربکس های اتومات دیگر خبری از کلاچ خودرو نیست و تعویض دنده به صورت اتومات و به کمک یک رایانه مرکزی انجام می گیرد. اجزای ساختمان داخلی گیربکس های اتومات نیز تعداد فراوانی چرخ دنده است که روی یک محور سوار شده است. بسته به اینکه کدام چرخ دنده در آن لحظه با محور اصلی درگیر باشد، دنده خودرو و سرعت آن تنظیم می شود. آنچه گفته شد شرح مختصری بود از اجزای اصلی یک گیربکس اتومات در خودروی پژو ۲۰۶.

تعمیرگاه حسنلو را در عکس بالا مشاهده میکنید و اگر مشکلاتی در زمینه گیربکس ۲۰۶ داشتید میتوانید به ادرس زیر مراجعه کنید و یا وارد ادرس اینترنتی زیر شوید:

تلفن تماس: ۰۹۱۲۱۵۰۴۴۶۰

سایت:  gearboxfix.com

 

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

حال که با ساختمان داخلی و اجزای اصلی گیربکس های اتومات خودروی ۲۰۶ آشنا شدید، بهتر می توانید به شکل کارکرد آن توجه کنید. مراجعه به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ می تواند به دلایل متفاوتی لازم شود. از خرابی اجزای اصلی گیربکس گرفته تا خرابی سنسور آن. همچنین گاهی نیز لازم است برای بازبینی سطح روغن گیربکس و تعویض روغن به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ مراجعه کنید. در ادامه مواردی را لیست کرده ایم که در صورت روبرویی با آن بهتر است هرچه سریع تری برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ اتومات خود اقدام نمایید.

 

تقه زدن در گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

تقه زدن گیربکس یکی از نشانه های خرابی آن است. این اصطلاح یکی از اصطلاح های رایج در بین تعمیرکاران گیربکس های اتومات است. تقه زدن در حقیقت به حرکت ناگهانی خودرو و خلاصی آن در زمان تعویض دنده ها گفته می شود. در خودروهای اتومات این مورد بیشتر زمانی مشاهده می شود که خودرو در حالت توقف شروع به حرکت می کند. اگر در حال رانندگی چندین بار متوجه تکان های ناگهانی ۲۰۶ خود شدید، بهتر است به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ مراجعه کنید. این اتفاق می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. از عملکرد نادرست سنسور گیربکس اتومات گرفته تا ایجاد خوردگی و شکستگی در قطعات اصلی گیربکس و چرخ دنده های آن. همچنین آلوده شدن یا کم شدن سطح روغن گیربکسی نیز ممکن است باعث این حادثه شود.

زمان تعویض روغن گیربکس

یکی دیگر از مواردی که به خاطر آن باید به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ مطمئن بروید، تعویض به موقع روغن گیربکس و فیلتر گیربکس و زمان تعویض روغن گیربکس است. سیستم گیربکس های اتومات نیز مشابه گیربکس های دستی به صورت هیدرولیک است و اصطکاک زیادی بین قطعات آن ها وجود دارد. برای کاهش میزان این اصطکاک ها معمولاً از روغن های روان کننده استفاده می شود. این روغن ها چند خاصیت کلی دارند. مهم ترین خاصیت یک روغن روان کننده حرکت اجزاء و چرخ دنده ها است. خاصیت دیگر آن ها خنک کنندگی اجزاء است. به خاطر حرکت مداوم و بالا بودن سطح تماس ها، این اجزاء گرم می شوند و در گرمای بالا این امکان وجود دارد که دچار خوردگی و شکست شوند. سومین کاربرد روغن گیربکس جلوگیری از خوردگی قطعات است. به خاطر مواد شیمیایی به کار رفته در روغن های گیربکس، این روغن ها خاصیت ضد خوردگی نیز دارند. حال نکته اینجاست که یک روغن پس از طی شدن یک دوره زمانی با ذرات دیگر آلوده می شود یا بر اثر گرما خاصیت خود را از دست می دهد. به همین خاطر نیاز به تعویض دارد. در این گونه موارد باید به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ مراجعه کرد. فیلتر گیربکس نیز وظیفه زدودن آلاینده ها را بر عهده دارد. این فیلتر هم ممکن است بر اثر استفاده زیاد به مرور زمان فرسوده شود و نیاز به تعویض داشته باشد. تعویض نکردن به موقع فیلتر سبب آلوده شدن روغن گیربکس می شود.

 

عملکرد نادرست سنسور گیربکس

همان طور که گفته شد وظیفه تعویض دنده در گیربکس های اتومات به عهده یک واحد کامپیوتری داخلی است. این واحد با تجزیه و تحلیل داده های فنی خودرو کار خود را انجام می دهد. ولی گاهی ممکن است به خاطر دلایلی این قطعات نیز دچار مشکل و خرابی شوند. در زمان که سنسور خودرو به خوبی عمل نکند، راننده خودرو به سادگی می تواند متوجه عملکرد ناصحیح گیربکس گردد. تقه زنی، خلاصی خودرو در زمان های حرکت و تعویض دیر هنگام دنده ها می تواند از نشانه های عملکرد بد واحد کامپیوتری و اجزای آن باشد. در این هنگام بهتر است جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ خود به یک تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ با تجربه در این امور مراجعه نمایید.

حساسیت در انتخاب تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶

تعمیر گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ همینطور که شرح داده شد ممکن است به دلایل بالا لازم شود. شناسایی دقیق این دلایل تخصص بالایی لازم دارد.ضمن اینکه تعمیر گیربکس های اتومات به خاطر سیستم پیچیده داخلی شان نیاز به تجربه و دانش مناسبی دارد. به همین خاطر است که می گوییم برای انتخاب تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک ۲۰۶ حساسیت بیشتری به خرج دهید. برای انتخاب یک تعمیرگاه مطمئن، بهتر است از نمایندگی های خودرو کمک بگیرید. یا اینکه اگر به نمایندگی ها دسترسی ندارید به سراغ کسانی بروید که قبل از این با مشکل خرابی گیربکس روبرو بوده اند و تجربیات خوبی در این زمینه دارند. فراموش نکنید که انتخاب یک تعمیرکار بی تجربه و ناآگاه می تواند چه خسارت هایی را به شما وارد کند. تعمیر گیربکس اتومات اگر به شکل صحیح انجام نشود، می تواند باعث سوختن گیربکس و خرابی بیشتر آن گردد. طبیعتاً این موضوع مورد دلخواه شما نیست و دوست ندارید گرفتار این مسائل شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.