معرفی چری آریزو ۵ پلاس ۲۰۲۱ +عکس و مشخصات

0

خانواده چری آریزو برای سال ۲۰۲۱ باید منتظر عضو جدیدی باشد؛ چری در یک تغییر استراتژی ناگهانی، اولین فیس‌لیفت آریزو ۶ را با نام جدید چری آریزو ۵ پلاس، برای نخستین‌بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو ۲۰۲۰، رونمایی کرد.

”آریزو۵ پلاس همان فیس لیفت آریزو۶ است که حالا با نامی جدید راهی بازار شدهچری آریزو ۶ که البته در اکثر بازارها از جمله بازار چین، با نام چری آریزو GX شناخته می‌شود، محصول ۲۰۱۸ است و طی این دو سال هیچ تغییری در ظاهرش نداشت.

قیمت آریزو 5 مشخصات آریزو 5 آریزو 5 اکسلنت آریزو 5 پلاس 2021 محصولات جدید ام وی ام تازه های خودرو مجله خودرو

البته سال ۲۰۱۹ یک تغییر فنی مهم برایش اتفاق افتاد. چری در کنار موتورهای ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی و ۱.۵ لیتری توربوشارژ، موتور کاملا جدید ۱.۶ لیتری توربوشارژ را برای اولین‌بار در سینه چری آریزو ۶ قرار داد؛ موتوری با قدرت تقریبی ۱۹۶ اسب بخار که گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه‌اش را شرکت مشهور آلمانی Getrag که حالا با Magna تغییر نام داده، ساخته است.

اما برای سال ۲۰۲۱، همانطور که در ابتدای متن گفتیم، چری نسخه فیس‌لیفت آریزو ۶ را با نام جدید آریزو ۵ پلاس به بازار می‌فرستد. این موضوع، به این معناست که احتمالا در آینده‌ای نزدیک، باید شاهد اتفاقی غیرمنتظره در خانواده آریزو ۶ باشیم.

در چری آریزو ۵ پلاس، فرم کلی خودرو، تغییری نداشته اما نمای جلویی و عقبی آن، مجددا طراحی شده است. در نمای جلویی خودرو، دیگر خبری از آن جلوپنجره کوچک آریزو ۶ نیست؛ طراحان چری حالا جلوپنجره را به روی سپر کشیده‌اند تا چهره خودرو، اسپرت‌تر از قبل باشد.

به نظر می‌رسد که چری این جلوپنجره بزرگ را با الهام از جلوپنجره‌ برندهای اکسید (Exeed) و جتور (Jetour) ساخته و البته کاملا عجیب است که این نوع طراحی، هیچ تناسبی با جلوپنجره کراس‌اورهای جدید چری، مثل تیگو ۳x پلاس، نسل دوم چری تیگو ۷ و همچنین تیگو ۸ پلاس ندارد.

چراغ‌های دیلایت طرفین سپر، که نواری باریک از LED هستند، تغییری نکرده اما قاب دور آن جدید است.

قیمت آریزو 5 مشخصات آریزو 5 آریزو 5 اکسلنت آریزو 5 پلاس 2021 محصولات جدید ام وی ام تازه های خودرو مجله خودرو

از آنجایی که در نمای جانبی، تغییری رخ نداده، پس بلافاصله به نمای عقب چری آریزو ۵ پلاس می‌رویم؛ جایی که حجم تغییرات، بسیار بیشتر از نمای جلویی خودروست.

بارزترین تغییر را باید طراحی مجدد چراغ‌های عقب بدانیم. ضمن اینکه این چراغ‌ها حالا با نواری باریک، به یکدیگر متصل شده‌اند. لوگوی چری نیز از روی درب صندوق حذف شده و جای آنرا کلمه CHERY گرفته است.

شبرنگ‌ها به بالای سپر رفته‌اند و بدلیل طراحی مجدد درب صندوق، جا پلاکی هم از روی سپر حذف شده و به روی صندوق منتقل شده است. خروجی‌های فیک اگزوز نیز همچنان در طرفین سپر عقب، خودنمایی می‌کنند.

قیمت آریزو 5 مشخصات آریزو 5 آریزو 5 اکسلنت آریزو 5 پلاس 2021 محصولات جدید ام وی ام تازه های خودرو مجله خودرو

از کابین چری آریزو ۵ پلاس، کاملا مشخص است که طراحان چینی، استایل کابین آریزو ۶ را حفظ کرده‌اند اما جزییاتش را تغییر داده‌اند. فرمان جدید دی‌کات، اولین چیزی است که به چشم می‌آید. بعد از آن، متوجه تغییر صفحه کیلومتر می‌شویم طوری که دیگر خبری از عقربه‌های آنالوگی نیست و همه چیزش دیجیتالی شده.

داشبورد تغییری نکرده ولی ابعاد مانیتور، اندکی بزرگتر شده است. چری همچنین کنسول مرکزی را از نو ساخته و تغییر اهرم دنده نیز باعث شده تا جالیوانی‌هایی که قبلا در قسمت پایینی اهرم دنده قرار داشت، حالا به کنار اهرم دنده، نقل مکان کند. حذف پنل لمسی سیستم تهویه مطبوع، سومین نکته‌ای است که در کابین آریزو ۵ پلاس، خودنمایی می‌کند.

در قسمت فنی، تغییری در آریزو ۵ پلاس اتفاق نیفتاده است و همان موتور ۱.۵ لیتری‌اش را حفظ کرده؛ موتوری که در نسخه تنفس طبیعی حدود ۱۱۶ اسب بخار و در نسخه توربوشارژ حدود ۱۵۶ اسب بخار تولید می‌کند. گیربکس آریزو ۵ پلاس نیز از نوع ۵ دنده دستی یا CVT با ۹ دنده مجازی است.

قیمت چری آریزو ۵ پلاس ۲۰۲۱ در بازار چین، از حدود ۷۵ هزار یوآن شروع شده و حداکثر به ۱۰۰ هزار یوآن می‌سد که معادل تقریبی ۱۱ تا ۱۵ هزار دلار است.

منبع:باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.