بررسی معایب مزدا ۳ نسل قدیم ۳

0

مزدا۳ نسل قبل یکی از موفق ترین خودرو های دهه ۸۰ ایران بود. خودرویی اسپرت و جذاب که فروش خوبی تجربه کرد. اما همیشه برای هر خوبی چند بدی هم وجود دارد و امروز در z4car به بررسی معایب مزدا ۳ نسل قدیم می پردازیم.

مزدا۳ قدیمی یکی از خودروهایی است که در اواسط دهه ۸۰ وارد بازار ایران شد و به سرعت  در بازار محبوب شد. خودرویی که رقیب مستقیم رنو مگان، کیا سراتو نسل قدیم، هیوندای آوانته و تا حدودی زانتیا بود. اما هر خودرویی ایراداتی نیز دارد. امروز در z4car به بررسی معایب مزدا ۳ نسل قدیم می پردازیم.

 

فضای کم کابین مخصوصا برای سرنشینان عقب

مزدا۳ یک سدان کوچک است اما این خودرو در مقابل رقبایی چون مگان ، آوانته و سراتو فضای عقب کمی دارد. اگر قد سرنشینان عقب بیشتر از ۱۸۵ سانتی متر باشد کمی آزرده خاطر خواهند شد. فضای زانو به بدی فضای سر نبوده اما کافی نیست و درمقابل مگان فضای عقب مزدا۳ قدیمی میتواند کمی خفه یا تنگ باشد. پس اگر خودرویی خانوادگی می خواهید مزدا ۳ بیش تر مناسب افراد مجرد یا خانواده های کوچک است.

قیمت مزدا 3 قدیم مشخصات مزدا 3 بررسی مزدا 3 مشکلات مزدا 3 معایب و مزایای مزدا 3 هاچ بک معایب مزدا 3 نیو بررسی خودرو مصرف سوخت مزدا 3 مجله خودرو

نبود برخی آپشن های لازم

مزدا۳ با اینکه خودرویی بسیار قدیمی نیست اما برخی از آپشن های مهم در آن دیده نمیشود. برای مثال این خودرو کروز کنترل ندارد و یا مانند خودروهای نسل جدید کی لس استارتر (key less starter) ندارد و شما باید با سوییچ به شکل سنتی خودروی خود را روشن کنید. یکی دیگر از مشکلاتی که خیلی از مالکین مزدا۳ قدیمی از آن ناراضی هستند سیستم صوتی قدیمی خودرو است که پشتیبانی از USB و AUX ندارد و شما برای نصب سیستم صوتی به روز تر روی خودرو باید هزینه ای جانبی را پرداخت کنید. در صورتی که این آپشن ها در برخی رقبا وجود دارند و مزدا۳ در این زمینه کمی ضعیف عمل کرده است. هرچند بلندگوهای خودرو کیفیت و باس مناسبی دارند اما از لحاظ امکانات سیستم پخش ضعیف تر از رقبا است.

مقایسه مزدا 3 بررسی مزدا 3 مقایسه ماکسیما مقایسه ماکسیما با مزدا قیمت ماکسیما قیمت مزدا 3 مشاوره خرید خودرو مزدا 3 بخریم یا ماکسیما مشخصات مزدا 3 مزایا و معایب مزدا 3 مزایا و معایب ماکسیما

پایین بودن ارتفاع  خودرو

با توجه به اینکه جاده های کشورمان از وضعیت مناسبی برخوردار نیستند ، خودروهایی که ارتفاع کمی دارند در سرعت گیرها یا دست انداز ها دچار مشکل شوند. مزدا۳ یک خودروی اسپرت است و ارتفاع کمی دارد. اگر ماشین پر از سرنشین  باشد و بخواهید از سرعت گیر عبور کنید ، ارتفاع کم این خودرو می تواند دردسرساز باشد. اغلب کسانی که این خودرو را دارند از این وضعیت ناراضی اند و می گویند معمولا کف ماشین آسیب می بیند و رکاب می شکند. بنابراین باید در هنگام عبور از سرعتگیرها و یا چاله ها دقت بیشتری داشته باشید. اگر دقت کنید چنین مشکلی در خودروهایی مثل مگان ، آوانته و یا حتی سراتوی قدیم وجود ندارد و با این خودروها به راحتی می توانیم از سرعت گیرها عبور کنیم.

نداشتن خنک کننده گیربکس

قیمت مزدا 3 قدیم مشخصات مزدا 3 بررسی مزدا 3 مشکلات مزدا 3 معایب و مزایای مزدا 3 هاچ بک معایب مزدا 3 نیو بررسی خودرو مصرف سوخت مزدا 3 مجله خودرو

تنها ایراد فنی ای که میتوان از مزدا ۳ نسل قدیم  گرفت نداشتن خنک کننده گیربکس است. خنک کننده گیربکس باعث می شود که وقتی دمای خودرو بالا میرود گیربکس خنک بماند و دنده ها به خوبی تعویض شوند. در مزدا۳ این خنک کننده وجود ندارد و ممکن است بعد از اینکه رانندگی پرشتابی داشته باشید یا در ترافیک باشید و دمای گیربکس بالا رود ، دنده ها کمی کندتر عوض شوند و شتاب خودرو کاهش پیدا کند.

با توجه به اینکه مزدا۳ قدیم از لحاظ فنی ماشین بسیار خوبی است ، تنها ایرادی که می توان از آن گرفت همین نداشتن خنک کننده گیربکس است که البته فقط در شرایط خاص و تحت فشار ممکن است مشکل ساز شود.

نتیجه گیری

مزدا۳ نسل قدیم یکی از بهترین گزینه ها در رنج قیمتی خود است اما باید این را پذیرفت که شاید این خودرو قدرت موتور بالایی داشته باشد یا کیفیت و سواری خوبی را دارا باشد اما ایراداتی نیز دارد و یک سری آپشن های واجب در آن وجود ندارد که شما مجبور خواهید شد پس از خرید خودرو برای نصب آنها هزینه های اضافی را پرداخت کنید.

درکل باید گفت اگر شما خودروی نرم و راحت و خانوادگی می خواهید باید سراغ مگان بروید و اگر خودروی اسپرتی میخواهید ، مزدا۳ با همه ی مزایا و معایب گفته شده روی هم رفته خودروی مناسبی است.

منبع:z4car

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.