علت خاموش و روشن شدن ناگهانی ضبط ماشین چیست؟

0

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام روشن کردن ماشین، با خاموش شدن ناگهانی ضبط مواجه شوید. در این مطلب قصد داریم به خاموش شدن ضبط ماشین نگاهی بیاندازیم و علل مختلف بروز چنین اتفاقی را با هم بررسی کنیم؛ آی آر میکس را دنبال کنید!

چرا ضبط ماشین خاموش میشود؟ خاموش شدن ناگهانی ضبط ماشین پراید

مطالب مرتبط

اگر بخواهیم به صورت کلی دلیل خاموش شدن ضبط ماشین را بررسی کنیم، اغلب اوقات به مشکل سیم کشی ماشین می رسیم. هرچند بسته به محل و شدت مشکل، علل مختلفی برای این اتفاق وجود دارد و نمی توان همه چیز را به سیم کشی مربوط کرد. گاهی اوقات مشکل خاموش شدن ضبط ماشین همیشگی نیست و فقط گهگاه شما را درگیر می کند، اما در هر صورت باعث از بین رفتن آرامش خواهد شد. در این مطلب می خواهیم چند علت ساده خاموش و روشن شدن ضبط ماشین را به شما نشان دهیم.

علت خاموش و روشن شدن ضبط ماشین

پیش از این که بخواهیم درباره خاموش و روشن شدن ناگهانی ضبط ماشین با هم صحبت کنیم، باید بگویم که حتی بهترین و دقیق ترین بررسی های سیم کشی و دیگر موارد ماشین هم ممکن است نتواند در پیدا کردن علت اصلی به خوبی عمل کند. زیرا گاهی اوقات مشکل سیستم صوتی خودرو، پیچیده بوده و نیازمند کمک افراد حرفه ای می باشد.

اگر ضبط خودروی شما به صورت ناگهانی خاموش و روشن می شود، به احتمال خیلی زیاد، مشکل اصلی در سیم کشی استریوی ماشین خواهد بود. اگر نمایشگر ضبط ماشین هم خاموش شود، متوجه می شوید که ضبط نیروی لازم را در اختیار ندارد و اختلال قطعا از سیم کشی این قسمت خواهد بود. ممکن است سیم کشی ضبط دچار اتصالی باشد یا حتی اتصالات مربوطه، نسبتا شل باشند و هنگام رانندگی، مخصوصا بر روی سرعت گیرها یا پستی و بلندی های جاده، خاموش و روشن شدن ضبط را داشته باشید. بنابراین اگر خاموش شدن چراغ ضبط ماشین را مشاهده کردید، به احتمال قریب به یقین در سیم کشی ها دچار مشکل شده اید.

مشکلات ضبط ماشین تنظیمات ضبط ماشین تنظیم ضبط پژو 206 آموزش تعمیر ضبط پراید آموزش تنظیم ضبط خودرو تنظیم ضبط پایونیر آموزش تعمیر خودرو ریست شدن تنظیمات ضبط

خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن

علت خاموش شدن ضبط ماشین هنگام استارت زدن: وقتی که هنگام استارت زدن ماشین، ضبط خاموش می شود، احتمالا با دو مشکل مواجه باشید. ممکن است ضبط روشن شود و هنگام رانندگی ناگهان خاموش شود یا ممکن است ضبط روشن شود اما هیچ صدا یا موسیقی پخش نکند. در هر صورت، چند دلیل رایج برای چنین اتفاقاتی وجود دارد که آن ها را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم:

  • اختلال اصلی در سیم کشی ضبط ماشین است.
  • اگر هنگام قطع صدا، نمایشگر هم خاموش شود، ضبط برق خود را از دست داده است.
  • هنگام چنین اتفاقاتی، بررسی علت اصلی کمی سخت است، زیرا گاهی اوقات عملکرد صحیح ضبط را داریم.
  • سیم کشی درون درب های ماشین دچار قطع یا اتصالی شده است.
  • آمپلی فایرها دچار اختلال شده اند.

نکته: علت خاموش روشن شدن ضبط ماشین هم می تواند به تمامی علل بالا مربوط باشد. اغلب اوقات نمی توانید به طور قطعی از اختلال ضبط ماشین مطلع شوید و باید کار را به متخصصین مربوطه بسپارید.

بررسی سیم کشی ضبط ماشین

اگر با مشکل خاموش شدن ناگهانی ضبط ماشین مواجه هستید، حتما نیازمند بررسی مسیر اصلی سیم کشی ضبط خواهید بود. بررسی این مسیر از ضبط تا باندها، می تواند کمی سخت و پیچیده باشد و به همین خاطر توصیه می کنیم بررسی خود را از مبدا، یعنی ضبط ماشین آغاز کنید. اگر مشکل در این قسمت باشد، خیلی زود به آن پی می برید و می توانید سیم های خراب یا اتصالات ضعیف را اصلاح کنید.

برخی از اختلالات سیمی را می توان با چسب های برق و موارد مشابه برطرف کرد اما گاهی اوقات نیازمند تعویض کل مسیر سیم کشی هستید. باید در مسیر بررسی خود، فیوزها را هم به طور کامل چک کنید. فیوزها در هدایت جریان الکتریکی نقش مهمی را بازی می کنند و فیوز خراب می تواند دلیل خاموش شدن ضبط خودرو شما باشد.

گاهی اوقات مشکل اصلی خاموش شدن ضبط ماشین به خاطر پیچ خوردگی سیم کشی های درون مسیر اصلی مربوط می شود. در این حالت می توانید این کارها را انجام دهید تا از علت اصلی اختلال مطلع شوید:

  • هنگامی که ضبط روشن است، درب های ماشین را به آرامی باز و بسته کنید. اگر ضبط خاموش یا روشن شود، احتمالا پیچ خوردگی سیم های مسیر را داشته باشید.
  • درب ها را باز کرده و محل اتصال درب و ماشین را بررسی کنید. این قسمت را فشار دهید تا ببینید که ضبط خاموش و روشن می شود یا خیر.
  • اگر می توانید، محل باندهای درون درب را باز کنید و سیم ها را از نزدیک بررسی کنید. البته انجام این کار کمی سخت است و نیاز به تجربه دارد.
  • هنگامی که ضبط روشن است، روی باندها یا اتصال بین درب و ماشین ضربه بزنید. اگر موسیقی قطع شد باز هم با پیچ خوردگی یا اختلالات سیم کشی مواجه هستید.

علت کار کردن بدون صدای ضبط خودرو

در این حالت واحد اصلی ضبط به خوبی کار می کند اما اتصالات بین آن و باندها دچار مشکل شده است. البته ابتدا باید مطمئن شوید که باندها، سیم کشی باندها و آمپلی فایر به خوبی کار می کنند یا خیر. ممکن است آمپلی فایر به حالت محافظت رفته باشد و در این حالت، از باندها صدا بیرون نمی آید. تبدیل شدن خود به خودی آمپلی فایر به حالت محافظت، دلایل مختلفی دارد که می تواند شامل موارد زیر شود:

  • داغ شدن بیش از حد
  • اختلالات داخلی
  • مشکلات سیم کشی

نکته: علی رغم این که مشکلات مربوط به آمپلی فایر می تواند شامل موارد بالا شود، اما گاهی اوقات علت های عجیب دیگری هم برای خاموش شدن ضبط ماشین وجود دارد. توصیه می کنیم از یک فرد حرفه ای در مکانیکی کمک بگیرید و پیش از انجام هر تغییر یا تعمیر دیگری، مشورت های لازم را به کار ببرید.

منبع:آی آر میکس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.