عیب های سرسیلندر چیست؟
عیب های سرسیلندر
- ترک خوردگی
- تاب دیدگی
- کربن گرفتن
- گشاد کردن گیت سوپاپ , سوختن و خرابی سیت سوپاپ
۱ _ ترک خوردگی :
در صورت یخ زدن شدید آب در سیلندر و یا زمانی که در حین تعمیر در اثر بی احتیاطی ضربه شدید به آن وارد شود سه راه حل وجود دارد : الف)اگر ترک بسیار مویی و ریز باشد (واندربل و واندرسیل ) را از طریق رادیاتور داخل سیستم خنک کننده پس از برداشتن ترموستات میریزند تا ضمن چرخش اب داخل ترک ها نفوذ کرده و ترک ها را می گیرد ب) تعمیر بوسیله دوختن ج) بوسیله جوش دادن.
۲ _ تاب دیدگی :
دلایل تاب برداشتن سرسیلندر = الف) باز و بستن غلط سرسیلندر ، ب) در موقع گرم بودن سرسیلندر ان را باز کردن ، ج) نامیزان بستن پیچهای سرسیلندر ، د) سوختن واشر سرسیلندر ، ه) گرم شدن بیش از حد
نشانه های تاب دیدگی سرسیلندر = الف) سوختن مرتب واشر سرسیلندر ، ب) موتور دیر روشن شده و بد کار می کند ، ج) گرم کردن زیاد موتور ، ه) مخلوط شدن اب و روغن ، ز) اب سوزی
۳ _ کربن گرفتن اطاق احتراق سرسیلندر :
در اثر احتراق مخلوط هوا و بنزین در داخل سیلندر به مرور مقداری دود در اطاق احتراق جمع شده که میتواند کاملا در موتور موثر باشد.این دوده علاوه بر اینکه حجم اطاق احتراق را کوچک میکند،نسبت تراکم را در موتور هم بالا میبرد و همین باعث احتراق زود رس در موتور میشود.سرخ شدن کربن در زمان احتراق چه در الکترود های شمع و چه در نقاط گرم دیگر مانند سطح نعلبکی سوپاپها و سطح بالای پیستون باعث ایجاد احتراق های نابه هنگام می گردد.
کارستان