بررسی علل کوپ کردن در انواع خودرو

0

در انواع ماشین های ۲۰۶، پراید، پژو ۴۰۵، پژو پارس، سمند و تندر ۹۰

معمولاً موتور ۲۰۶ تیپ ۲ ،کوپ می کند، این اتفاق برای سایر خودرو های مذکور کمتر اتفاق می افتد.

در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU ، ساژم S2000 و موتور TU3 باشد، معمولا کپ کردن به دلیل خرابی سنسور اکسیژن است و غالباً علائم آن خام سوزی بنزین، بوی بد اگزوز، روشن شدن چراغ چک خواهد بود.

اخبار ایران خودرو پیش فروش محصولات ایران خودرو شرایط فروش ایران خودرو پیش فروش پژو 206 پیش فروش پژو 206 صندوق دار پیش فروش پژو 207 قیمت پژو 206 مشخصات پژو ۲۰۶ سایت ایران خودرو ثبت نام پژو 206

در ۲۰۶ تیپ ۲، اگر ECU از نوع Valeo باشد، و سایر موارد مشکلی نداشته باشند، علت کوپ کردن ایراد نرم افزاری ECU است که در حال حاضر راه حلی برای آن پیدا نشده است.

یکی دیگر از دلایل کپ کردن موتور، خرابی، کثیف یا چرب بودن سنسور فشار هوای ورودی است.

ممکن است کپ کردن به دلیل تمیز نبودن سنسور دور موتور (دور در دقیقه) باشد.

ممکن است کپ کردن به دلیل افت فشار بنزین ورودی باشد. (افت فشار بنزین ورودی می تواند ناشی از ضعیف شدن پمپ بنزین، کیپ شدن فیلتر بنزین، تنبل شدن انژکتورها و … باشد).

استفاده از شمع های نامناسب که یکی از بیشترین دلیل کوپ در خودروی ۲۰۶ میباشد, حتی ممکن است در سیستم برق هم اختلال ایجاد کند.

در سایر خودروها بیشترین دلیل کوپ از صافی و پمپ بنزین میباشد, مخصوصا موقع استفاده از کولر خودرو

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.