زیکر ۰۰۱ ؛ محصولی جدید از گروه جیلی

0

شرکت زیکر به عنوان برند تازه­ تاسیس زیرمجموعه گروه جیلی، در رویدادی اختصاصی از محصول جدید خود رونمایی کرد.

”زیکر ۰۰۱ براساس پلتفرم تازه جیلی یعنی SEA ساخته شده و به دو موتور الکتریکی مجهز شده که ۵۳۶ اسب‌­بخار قدرت را به تمام چرخ‌ها منتقل می­‌کنند.“زیکر ۰۰۱ که با عنوان «نخستین خودروی برقی شوتینگ‌بریک تولید انبوه با پیشرانه برقی» از سوی سازنده معرفی شده، تحت تاثیر کانسپت لینک‌ اند کو Zero شکل گرفته که سال گذشته به نمایش درآمد.

براساس اعلام زیکر، فناوری تشخیص چهره در این خودرو امکان شناسایی راننده و تطبیق تنظیمات براساس سلیقه وی را فراهم کرده ضمن­ این‌که درهای بدون فریم هم با نزدیک شدن راننده به صورت خودکار باز و پس از ورود وی به کابین، بسته می‌­شوند. سنسورهای روی گلگیر جلو، دستگیره‌­های جمع‌شونده درها و چراغ ترمز سراسری در بخش عقب، جزء سایر مواردی است که نظر بیننده را جلب می‌کند.

طول و فاصله میان محورهای زیکر ۰۰۱ به ترتیب ۴.۹۷ و ۳ متر است یعنی ۰.۸ و ۱۰.۴ سانتیمتر بلندتر از پورشه تایکان.

مدیرعامل شرکت جیلی محصولات جدید جیلی مشخصات زیکر 001 قیمت زیکر 001 بهترین خودروهای چینی شرکت های چینی مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو

با ورود به فضای کابین زیکر ۰۰۱، نمایشگر دیجیتال پشت آمپر و صفحه نمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی جلب نظر می­‌کند. طراحی اجزای کابین تحت تاثیر خطوط مستقیم انجام شده که به یاری نورپردازی در نقاط مختلف و استفاده از دو رنگ، حال و هوایی دلپذیر پیدا کرده است. فضای محفظه بار نیز ۲۱۴۴ لیتر اعلام شده است.

زیکر ۰۰۱ براساس پلتفرم تازه جیلی یعنی SEA ساخته شده و به دو موتور الکتریکی مجهز شده که ۵۳۶ اسب‌­بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن‌متر گشتاور را به تمام چرخ‌ها منتقل می­‌کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت به ترتیب ۳.۸ ثانیه و ۲۰۰ کیلومتر برساعت اعلام شده است.
دو مجوعه باتری ۸۶ یا ۱۰۰ کیلووات ساعت با قابلیت پشتیبانی از جریان سریع ۳۶۰ کیلووات برای این مدل قابل سفارش است که با یک بار شارژ، شعاع حرکتی برابر با ۷۰۰ کیلومتر را برای آن فراهم می­‌کنند. با تنها ۵ دقیقه اتصال باتری این خودرو به جریان سریع، نیروی لازم برای پیمودن ۱۲۰ کیلومتر ذخیره می‌­شود. جیلی همچنین برای ساخت ۲۲۰۰ ایستگاه شارژ تا پایان سال ۲۰۲۳ برنامه‌­ریزی کرده است.

مدیرعامل شرکت جیلی محصولات جدید جیلی مشخصات زیکر 001 قیمت زیکر 001 بهترین خودروهای چینی شرکت های چینی مجله خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو

سیستم تعلیق بادی این خودرو امکان تغییر ارتفاع تا سطح زمین از ۱۱.۷ تا ۲۰.۵ سانتی‌متر را فراهم کرده که در بیشترین حالت، با عددی مشابه با برخی نسخه­‌های جیپ کامپس روبرو هستیم.

عرضه زیکر ۰۰۱ از اکتبر سال جاری در چین آغاز خواهد شد. این برند برای ۳۶ مرکز تحویل و ۶۰ نمایندگی خدمات پس از فروش در سراسر چین برنامه‌­ریزی کرده است. این شرکت همچنین از شروع عرضه جهانی محصول خود در چند بازار منتخب در سال ۲۰۲۲ خبر داده است.

منبع:باما

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.