کدام خودروها کمترین هزینه سرویس و گارانتی را دارند؟
به جز محصولاتی همچون سیویک تایپ R و S2000، هوندا معمولاً به خاطر تولید خودروهای باکیفیت، کممصرف و اقتصادی شناخته میشود. به همین خاطر است که ژاپنیها با تولید محصولات بی حاشیه و مطمئن شهرتی جهانی پیدا کردهاند. مالکان محصولات هوندا به لطف قابلیت اطمینان بالا دوست دارند خودروهای خود را بیشتر نگه دارند هرچند این وفاداری بهصورت کورکورانه انجام نمیشود. اخیراً هوندا ریجلاین به عنوان دستکم گرفتهشدهترین پیکاپ بازار آمریکا معرفی شده و شاسیبلند CR-V را نیز میتوان جزو بهترینهای کلاس خود ارزیابی کرد. هوندا هماکنون دستاورد دیگری داشته و آنهم کسب رتبه اول از نظر کمترین میزان هزینههای سرویس و گارانتی بین برندهای حاضر در بازار خودروی آمریکاست.
این رتبهبندی بر اساس گزارش هزینه واقعی Deepview صورت گرفته است. در این گزارش هزینههای گارانتی و سرویس خودروهای مدل ۲۰۲۱ در سهماهه اولیه مالکیت تخمین زده شده است. این نظرسنجی شامل خودروهای الکتریکی بوده و ۲۱ کلاس خودرویی را پوشش داده است. هزینه سرویس و گارانتی متوسط هوندا به ازای هر خودرو ۲۱ دلار بوده است. در بین برندهای غیر لوکس، پس از هوندا برندهای هیوندای (۲۲ دلار)، بیوک (۲۴ دلار) و تویوتا (۲۴ دلار) قرار گرفتهاند؛ اما برندهای غیر لوکسی که هزینه متوسط بالای ۴۲ دلار دارند عبارتاند از فورد (۵۵ دلار)، شورولت (۸۳ دلار) و جی ام سی (۱۳۲ دلار). آکورا و لکسس با هزینه متوسط ۳۰ دلار به ازای هر خودرو رتبههای اول در بخش برندهای لوکس را به خود اختصاص دادهاند.
ب ام و با هزینه ۱۰۶ دلاری و مرسدس بنز با هزینه ۱۲۱ دلاری در این لیست خودنمایی میکنند. پورشه با هزینه ۱۶۷ دلاری بالاترین هزینه سرویس و گارانتی را دارد. گروه تویوتا در ۴ کلاس خودرویی بهترین عملکرد را داشته و بهتر از هر خودروساز دیگری بوده است. از جمله محصولات اول در کلاس خود که جزو محصولات گروه تویوتا هستند میتوان به لکسس UX در کلاس شاسی بلندهای لوکس و کامپکت و GX در کلاس شاسی بلندهای لوکس میان سایز اشاره کرد. محصولات پیروز هوندا نیز شامل آکورد و سیویک هستند. یافتههای کلیدی این مطالعه نشان میدهند هزینههای سرویس اولیه خودروهای الکتریکی دو برابر هزینههای خودروهای بنزینی است. هزینه دستمزد خودروهای الکتریکی نیز بهطور متوسط ۵۸ دلار است درحالیکه این میزان برای خودروهای بنزینی فقط ۲۵ دلار میباشد.
مدیرعامل We Predict میگوید:
ما از ارائه اولین گزارش خود بر پایه میلیون هزینه سرویس واقعی بجای مشکلات گزارش شده توسط مشتریان هیجان زدهایم. خودروهایی که هزینههای سرویس و گارانتی پایینی در سهماهه اول مالکیت دارند در بازه زمانی سهساله نیز هزینههای پایینی را به مالک تحمیل خواهند کرد.
این مدیر ارشد میگوید کیفیت خودرو با بالاترین سن بهبود پیدا نمیکند بنابراین نکته سادهای وجود دارد. اگر خواهان خودرویی قابلاعتماد و کمهزینه هستید خودروهای ژاپنی یکبار دیگر میدرخشند. اگرچه هزینههای بالا معمولاً بین خودروهای لوکس دیده میشود اما محصولات شرکتهایی همچون فورد، شورولت و جی ام سی نتایج خوبی بر جای نگذاشتهاند و هزینه بالاتری نسبت به سایر برندهای غیر لوکس دارند.
منبع:پدال