آیا لازم‌ است که کاتالیزور خودرو را شستشو دهیم؟

0

آیا لازم‌ است که کاتالیزور خودرو را شستشو دهیم؟

دوستان گرامی بدانید و آگاه باشید که دمایِ درونِ کاتالیزور در حدی بالاست که عملاً هیچ دوده یا کربن نسوخته‌ای در آن باقی نمی‌ماند ( البته برای یک خودروی سالم ).
اما اگر موتور خودروی شما ، یک مدت طولانی تتظیم نبوده ، خام سوزی داشته و یا حتی اگر دچار روغن سوزی بوده باشد ؛ در این صورت بعد از تعمیرات و رفع عیب خودرو ، اگر میخواهید کاتالیزور به سرعت تمیز و پاک شود ، می‌توانید از روش این ویدئو و یا از روش اسید شویی استفاده کنید که البته بنده به شخصه به دلیل خطرات و مضرات این روش‌ها ، آن را برای هر خودرویی ، توصیه نمیکنم.
توصیه ما چیست؟؟

کاتالیزور چیست آموزش شستشوی کاتالیزور انواع کاتالیزور تعویض کاتالیزور 206 دلایل خرابی کاتالیزور اگزوز علائم خرابی کاتالیست عمر کاتالیست اگزوز قیمت کاتالیست اگزوز محل نصب کاتالیست نشانه های خرابی کاتالیزور نحوه عملکرد کاتالیست مجله خودرو دانستنی های فنی خودرو مجله مکانیک
بعد از تعمیرات ، با توجه به سپری شدن دوره آب‌بندی ، در حالت موتور روشن و داغِ داغ ، چند مرتبه گاز را تا انتها فشار دهید تا تمامی گرد و غبارِ سوخته شده بیرون ریخته تا نفس خودرو باز شده ، کاتالیزور شما به حالت عادی برگشته و اینکه آلایندگی خودروی شما پایین بیاید.
🔴البته بنده این کار را هر از گاهی برای یک خودروی سالم که بنا بر عادت راننده آن ، هیچ‌گاه پرگاز نمی‌شده هم پیشنهاد می‌کنم که و اثربخشی خوبی دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.