بعضی از چراغ‌‌ ها به ‌واسطه عملکردی که دارند، دارای اهمیت فراوانی هستند؛

0

بعضی از چراغ‌‌ها به‌واسطه عملکردی که دارند، دارای اهمیت فراوانی هستند؛ به‌طوری‌که عدم توجه به آن‌ها، می‌تواند حادثه‌آفرین باشد. چراغ‌های اخطار پشت آمپر را می‌توان به ۳ رنگ کلی تقسیم کرد. اکثر چراغ‌های هشداردهنده، قرمز هستند که میزان اهمیت ‌آن‌ها گه‌گاه با وضعیت ثابت یا چشمک‌زن ارزیابی می‌شود.

 

رنگ قرمز

چراغ‌های قرمز، اغلب برای نشان‌دادن مسئله‌ای جدی در خودرو که نیاز به سرویس فوری توسط مکانیک دارد، روشن ‌می‌شوند. چراغ‌های قرمز، هم‌چنین ممکن است برای یادآوری تعمیر و نگه‌داری قطعه‌ای خاص برنامه‌ریزی‌ شده باشند که مثلا پس از طی مسافت مشخصی، روشن شوند. از سوی دیگر، یک چراغ‌‌‌ قرمز ممکن است برای اطلاع‌رسانی در خصوص اعلام وضعیت یکی از اجزای اصلی خودرو مانند وضعیت ترمزدستی یا کیسه‌هوا نیز روش شود.

چراغ بدرقه خودرو چیست دانستنی های فنی خودرو مقالات آموزشی خودرو مقالات تخصصی خودرو آموزش مکانیک خودرو مجله مکانیک چراغ بدرقه پراید چراغ بدرقه دنا

رنگ زرد و نارنجی

چراغ زرد یا نارنجی مانند چراغ چک، جهت یادآوری قطعات خارج از سرویس یا نیازمند به سرویس و تعویض روشن می‌شود. زمانی که این چراغ‌ها در وضعیت چشمک‌زن باشند، به این معنی است که باید سریعاً به وضعیت قطعه موجود رسیدگی شود.

رنگ سبز و آبی

چراغ‌هایی با رنگ سبز یا آبی ملایم، معمولاً نشان‌دهنده سیستم‌های فعال خودرو مانند چراغ‌های جلو یا تهویه هوا هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.