مقایسه موتور tu5 و ef7 از نظر قدرت و عملکرد

0

موتورهای tu5 و ef7 دو موتور ایران خودرو هستند که در خودروهای این شرکت به کار گرفته می‌شوند. شاید بتوان آن‌ها را پر استفاده‌ترین موتورها بین محصولات این دسته در بازار ایران به شمار آورد. این دو موتور از نظر قدرت، بازدهی، استهلاک و مصرف سوخت از دیگر موارد برتر هستند و شرکت تولید کننده نیز اتکای زیادی روی عملکرد آن‌ها دارد. مقایسه موتور tu5 و ef7 موضوع این مقاله است که قصد داریم مزایا و معیارهای مختلف این دو را به صورت کامل در ادامه بررسی کنیم.

آشنایی با موتور tu5 تعمیرات تخصصی موتور tu5 قیمت موتور TU5 مشخصات موتور tu5 مشکلات موتور TU5 معایب و مزایای موتور TU5 آموزش تعمیر موتور EF7 مشخصات موتور EF7 موتور EF7 ساخت کجاست موتور EF7 دنا معایب موتور ef7 بنزینی
دلیل کاربرد زیاد موتور tu5 و ef7باید گفت، بسیاری از موتورها در بازار ایران وجود دارد که تفاوت‌های زیادی نیز با هم دارند. این موارد از نظر مصرف سوخت، بازدهی و معیارهای دیگر با هم مقایسه می‌شوند و در نهایت می‌توان tu5 و ef7 را دو نوع قدرتمند و در عین حال پر بازده به شمار آورد.

معمولا در خودروهای شرکت ایران خودرو از این دو موتور استفاده می‌شود و دلیل این امر بازدهی مناسب و قابل قبول و سازگاری بالای آن است. در مورد مقایسه موتور tu5 و ef7 می‌توان آن‌ها را تقریبا ملی به شمار آورد چرا که اجزا و قطعات آن تولید داخل است.

 

آشنایی با موتور tu5 تعمیرات تخصصی موتور tu5 قیمت موتور TU5 مشخصات موتور tu5 مشکلات موتور TU5 معایب و مزایای موتور TU5 آموزش تعمیر موتور EF7 مشخصات موتور EF7 موتور EF7 ساخت کجاست موتور EF7 دنا معایب موتور ef7 بنزینیموتور tu5

البته، قبل از چیزی باید گفت این دو موتور جزو خانواده میان رده به حساب می‌آیند و در این دسته محصولات از بهترین شتاب دهی و بازدهی سوخت برخوردار هستند.

پروژه ساخت موتورهای داخلیپس از کشمکش‌های متعدد و با تصمیم گیری در مورد بومی سازی خودروها و کمک به تولید داخلی، شرکت ایران خودرو تصمیماتی را در مورد تولید موتورهای قدرتمند خود اتخاذ کرد. سال ۸۳ بود که این شرکت تصمیم گرفت تا از پروژه خود رونمایی کند که همان تولید ef7 بود. البته دو سال بعد این موتور به صورت عملی ساخته شد و در اختیار بخش خودروسازی قرار گرفت.

مانند تمامی پروژه‌های مهندسی، پروژه تولید موتور ef7 نیز در ابتدا مشکلاتی را پیش روی خود دید که برای نمونه در سیستم برق آن بود. با تلاش متخصصان مربوطه در شرکت ایران خودرو این مشکلات از سال ۹۲ به بعد رفع شد و اکنون این موتور در خودروهای سمند مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موتور tu5 نیز که یکی از دو محصول قدرتمند این شرکت محسوب می‌شود، دارای قابلیت‌های منحصر به فرد است و باید اشاره کرد که در سال‌های پس از تولید، مشکلات آن تا حدود زیادی برطرف شده و روی محصولات پژو ایران خودرو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معرفی موتور ملی ef7 با طراحی داخلیاین محصول از پروژه‌هایی است که در کارخانه ایران خودرو کلید خورد و شرکت سازنده روی تولید آن تمرکز زیاد و زمان بسیاری را صرف کرده است. ef7 موتوری است که از همان ابتدا برای کاربرد دو گانه سوز طرح ریزی شد و پس از ارائه چندین مدل از آن، اکنون به یکی از بهترین‌ها در رده خود در ایران تبدیل شده است. قابلیت‌های متعددی در این موتور وجود دارد که می‌توان امکان روشن شدن در هوای سرد را با سوخت گاز بیان کرد.

این مزیت می‌تواند ویژگی مهمی برای مصرف کنندگان تلقی شود چرا که مشکل بزرگی از آن‌ها را در مقایسه با محصولات قبلی برطرف کرده است.

زوزه گیربکس سمند ef7 مشکلات گیربکس سمند Ef7 تعمیر گیربکس سمند روغن ریزی گیربکس سمند گیربکس سمند سورن چیست مشخصات گیربکس سمند قیمت گیربکس اتوماتیک سمند ef7 افزایش شتاب سمند EF7 تعمیرات تخصصی سمند EF7 مجله مکانیک

موتور ای اف سون

شرکت تولید کننده روی کیفیت ساخت و توان آن نیز توجه بسیاری داشته است و باید اشاره کرد که از جمله مهم‌ترین موارد قابل ذکر می‌توان مصرف سوخت کم این موتور بیان کرد. در روند پیشرفت این محصول، استانداردهای آلایندگی آن نیز رو به بهبود رفته است.

شاید بتوان معایبی را نیز برای این موتور خودرو بیان کرد که در برابر قابلیت‌های آن اندک هستند. این محصول ایران خودرو دارای چهار سیلندر خطی است و سیستم خنک سازی آن نیز از نوع آبی است. در ساخت ef7 از سر سیلندر آلومینیومی استفاده شده است و ساختار سیلندر نیز چدنی است.

خودروهایی که از موتور tu5 و ef7 بهره می‌برند کدام‌ها هستند؟بهتر است برای مقایسه موتور tu5 و ef7 خودروهایی را که از آن بهره می‌برند، معرفی کنیم. شرکت تولید کننده از موتور ef7 در خودروی سمند استفاده می‌کند و این محصول را می‌توان اولین موتور پایه گازسوز به شمار آورد که به صورت داخلی تولید شد. در واقع، قابلیت دو گانه سوز بودن این محصول بسیاری از مزایا را برای آن به وجود آورده است که شرکت ایران خودرو از آن در محصولات جدید و گاز سوز استفاده کرده است.

‌شرکت ایران خودرو در ابتدا برای خودروی پژو ۲۰۶ از tu5 استفاده کرد که یکی از بهترین محصولات این شرکت در زمان خود بود. در واقع، می‌توان موتور tu5 را ویژگی مهم و اصلی این خودرو به شمار آورد که محبوبیت بسیاری به این محصول بخشیده است. پس از آن، ایران خودرو در محصولاتی مانند پژو ۴۰۵ و رانا نیز از این موتور بهره برد که در کنار آن، پژو پارس نیز از جمله مهم‌ترین این محصولات است که به یکی از خودروهای صادراتی تبدیل شد.

تعمیرات تخصصی پژو 207 تعمیرات تخصصی موتور tu5 آموزش مکانیک و برق خودرو آشنایی با موتور tu5 آموزش عیب یابی ماشین مجله خودرو کارستان معایب موتور tu5 معایب و مزایای موتور TU5 آموزش مکانیک خودرو موتور TU5 ساخت کجاست

مقایسه موتور tu5 و ef7 از نظر قدرت و عملکرددر نظر داشتن قدرت موتور در مقایسه موتور tu5 و ef7 از مهم‌ترین نکات به شمار می‌رود و باید اشاره کرد که در هر دو نوع موتور این قدرت در حد قابل توجهی است. موتور tu5 دارای ۱۶ سوپاپ است و حجم ۱۵۸۷ سی سی دارد. با این تفاسیر این محصول می‌تواند قدرت ۱۰۵ اسب بخاری را تولید کند و گشتاور ۱۴۲ نیوتن متر داشته باشد.

باید اشاره کرد که عملکرد این موتور در خودروهای مختلف متفاوت بوده است و از جمله بهترین موارد می‌توان شتاب و قدرت آن را در پژو ۲۰۶ بیان کرد. البته، در مورد خودروهایی مانند پژو پارس این موتور کشش چندان قدرتمندی را نداشته است.

در مقایسه موتور tu5 و ef7 می‌توان قدرت ef7 را بیشتر از رقیب خود دانست. این موتور دارای قدرت ۱۱۳ اسب بخار است که حجم آن نیز ۱۶۴۸ سی سی بیان شده است. در این محصول ایران خودرو ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور وجود دارد و در خودروی سمند به صورت مناسبی تطبیق شده است.

در حالت کلی، موتور ef7 دارای قدرت بیشتری است و با توجه به رفع مشکلات این دو محصول، در سال‌های اخیر نتایج قابل قبولی از آن‌ها در خودروها دیده شده است.

آموزش عیب یابی خودرو تعمیرات تخصصی پراید علت آب کم کردن خودرو آموزش مکانیک به زبان ساده دلایل روشن نشدن خودرو عیب یابی از صدای موتور دلایل کم کردن روغن موتور

مقایسه موتور tu5 و ef7 از نظر مزایادر صورت مقایسه موتور tu5 و ef7 اندک تفاوتی می‌توان مشاهده کرد. باید در نظر داشت که طراحی این دو نیز به صورتی است که هر کدام برای خودروهای مخصوصی طراحی شده‌اند و وجود اندک تفاوت‌هایی در قدرت و میزان مصرف اجتناب ناپذیر خواهد بود. از جمله مزایای tu5 باید مصرف قابل قبول و پایین را در نظر داشت. البته، این محصول دارای استاندارد آلایندگی مناسب و میزان استهلاک پایین نیز است و در کنار آن، می‌توان مزیت مهم و اساسی آن را صدای کارکرد مناسب بیان کرد.

این محصولات ایران خودرو در مدل‌های مختلفی تولید شده است و باید گفت، در هر یک از این مدل‌ها تلاش شده است تا در قدرت موتور، میزان آلایندگی و مصرف سوخت پیشرفت‌هایی حاصل شود.

در مورد مقایسه موتور tu5 وef7 مطمئنا نکته مهمی وجود دارد و آن، امکان کارکرد ef7 با سوخت گاز است. این قابلیت باعث شده است تا این محصولات از نظر اقتصادی نیز در مورد مصرف سوخت قدرت خوبی داشته باشند.

مقایسه موتور tu5 و ef7 از نظر معایبنبود قطعات کافی موتور ef7 در بازار از جمله معایبی است که می‌توان در مقایسه موتور tu5 و ef7 بیان کرد. موتور tu5 گشتاور مناسبی را فراهم می‌کند اما فناوری استفاده شده در تولید آن قدیمی است. به همین دلیل، مشکلات متعددی مانند سیستم توزیع سوخت و دمای بالا در موتور دیده شده است.

کمبود قطعات یدکی و نبود نیروی متخصص منجر شده است تا هزینه‌های تعمیر و نگهداری محصول ef7 تا حدود زیادی افزایش پیدا کند. در بسیاری از موارد نیز مشتریان شکایت‌هایی را از این نظر داشته‌اند.

نتیجه‌گیری

در حالت کلی، این دو محصول بسیاری از پیشرفت‌ها را در سال‌های اخیر به خود دیده‌اند و با عرضه مدل‌های مختلف، مصرف سوخت آن و قدرت موتور نیز بهبود یافته است. البته، اکنون مشکلات چند سال قبل نیز در این دو وجود ندارد و تا حدود زیادی برطرف شده است.

در مقایسه موتور tu5 و ef7 باید در ابتدا قدرت موتور را در نظر داشت که از این لحاظ هر دو مورد دارای قدرت تقریبا یکسانی هستند. البته، ef7 از این نظر کمی بهتر عمل می‌کند. این دو محصول گشتاور قابل توجهی را فراهم می‌کنند و باید اشاره کرد که این موضوع در مورد مصرف سوخت پایین نیز صادق است. با مقایسه موتور tu5 و ef7، مزیت موتور ef7 وجود ویژگی گاز سوز بودن است که فناوری ساخت آن نیز براساس پشتیبانی از این قابلیت انتخاب شده است.

منبع:خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.