رونمایی از کراس‌ اوور کامپکت DS4

0

شرکت DS اتومبیلز از چهارمین مدل خودش به نام دی اس ۴ رونمایی کرد. این مدل کامپکت بدنه هاچ‌بک را با سبک طراحی کوپه-شاسی بلند ترکیب می‌کند. این اولین خودرویی نیست که DS 4 نام دارد و مانند نسخه قبلی از شاسی مشابه با سیتروئن C4 بهره می‌برد.

دی اس ۴ روی پلتفرم EMP2 از اتحاد استلانتیس ساخته شده ‌است، اما ادعا می‌شود هفتاد درصد از قطعات آن جدید یا انحصاری هستند. نسخه هیبریدی و برقی این خودرو نیز عرضه خواهند شد. این شرکت فرانسوی با عرضه نسخه برقی این مدل با نام DS 4 E-Tense در سال ۲۰۲۴ به یک برند تمام برقی تبدیل خواهد شد.

https://cdn.khodrobank.com/Reviews/52666_photo_2021-08-30_18-48-51.jpg

فروش DS 4 مدل ۲۰۲۲ از پایان سال ۲۰۲۱ آغاز خواهد شد، اما هنوز قیمت آن اعلام ‌نشده است. در زمان عرضه، دی اس ۴ با چهار موتور مختلف و یک نسخه هیبریدی در دسترس خواهد بود. پیشرانه اول یک موتور دارای توربوشارژ است که توان ۱۳۰ اسب‌بخار تولید می‌کند و پیشرانه بعدی یک موتور دیزلی با همان میزان قدرت است، اما مصرف سوخت کمتری دارد. یک موتور با توان ۱۸۰ اسب بخار هم قابل سفارش است.

نسخه پلاگین هیبریدی دارای همان موتور با توان ۱۸۰ اسب بخار است، اما پیشرانه آن در مجموع توان ۲۲۵ اسب ‌بخار تولید می‌کند. این نسخه یک باتری ۱۲.۴ کیلووات ساعت دارد که محدوده مسافت ۵۵ کیلومتری را ارائه می‌دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت آن ۷.۷ ثانیه است.

https://cdn.khodrobank.com/Reviews/73613_ds-automobiles-unveils-its-fourth-model-the-ds-4-compact-crossover_15.jpg

نکته جالب درباره دی اس ۴ جدید این است که ۹۵ درصد از مواد قابل‌استفاده مجدد و ۸۵ درصد از قطعات قابل بازیافت ساخته شده است. ۳۰ درصد از وزن هر دستگاه خودرو را مواد بازیافتی یا تجدیدپذیر تشکیل می‌دهد. مثلاً ۲۰ درصد از داشبورد از کنف ساخته شده ‌است. الیاف و مواد بازیافتی زیادی به عنوان عایق صدا در شاسی به کار گرفته شده‌اند.

سه نسخه مختلف DS 4، DS 4 کراس و DS 4 پرفورمنس لاین برای این مدل عرضه می‌شوند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

 قیمت DS4 کراس بک ۲۰۱۷  محصولات جدید ds  اخبار شرکت دی اس  معرفی خودرو  مجله ماشین  مجله خودرو  دنیای خودرو

اکثر نسخه‌های دی اس ۴ دارای چرخ‌ های آلیاژی ۱۹ اینچی هستند، اما مشتریان می‌توانند چرخ‌های آلیاژی ۲۰ اینچی را هم برای آن‌ها سفارش دهند. مشتریان همچنین می‌توانند از رانندگی خودکار سطح ۲ بهره ببرند. این یعنی DS 4 می‌تواند فاصله خود را با خودروی جلویی حفظ کند، پس از توقف آن متوقف شود، و پس از حرکت آن دوباره به طور خودکار شروع به حرکت کند. این سیستم همچنین می‌تواند عملیات رانندگی نیمه‌خودکار مثل تنظیم سرعت برای پیچ‌ها و تنظیم سرعت در مکان‌های دارای محدودیت سرعت را انجام دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.